Σάββατο, 5 Ιουλίου 2014

Ο εκδότης μας ενυμφευθει ...



Ανακοίνωση των Τμημάτων Δημόσιας Διοίκησης και Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ: Όχι στη δήθεν αξιολόγηση της συγκυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου. Ούτε «αξιολογούμε» ούτε «αξιολογούμαστε».


ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς

Βασική προτεραιότητα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής αποτελεί η προσπάθεια κατεδάφισης του δημόσιου τομέα. Αυτή επιχειρείται μέσω του συστηματικού κλεισίματος δομών, ειδικά αυτών που αφορούν την παροχή κοινωνικών αγαθών, την απαξίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και των εργαζομένων, και συνακόλουθα μέσω χιλιάδων απολύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, στρατηγικό εργαλείο της συγκυβέρνησης αποτελεί η υποτιθέμενη αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Στόχος είναι να αποτελέσει το όχημα για την κορύφωση της διαδικασίας των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων, της μείωσης των μισθών και της θεσμοθέτησης «κανιβαλικών» σχέσεων εργασίας στο σύνολο του δημόσιου τομέα. Η υποβάθμιση-συρρίκνωση του Δημοσίου και η επίθεση ενάντια στη συνδικαλιστική δράση αποτελούν τους βασικούς στόχους και αυτού του μέτρου.

Συνεπώς, τα στελέχη, οι βουλευτές, οι αποσπασμένοι δημόσιοι υπάλληλοι και τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ δεν συμμετέχουν με οποιοδήποτε τρόπο στην μνημονιακή διαδικασία της δήθεν αξιολόγησης και καταδικάζουν και καταγγέλλουν απερίφραστα το συγκεκριμένο μέτρο, όπως φυσικά και όλες τις σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που εξειδικεύουν τον τρόπο «αξιολόγησης» των υπαλλήλων. Ειδικότερα, οι δημόσιοι υπάλληλοι όλων των βαθμίδων συμμετέχουν στην απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ, προκειμένου να υλοποιηθεί η απεργία-αποχή των υπαλλήλων από κάθε διαδικασία που έχει σχέση με την αξιολόγηση, με στόχο να αποτρέψει τη χρησιμοποίησή της για νέες διαθεσιμότητες και απολύσεις εργαζομένων.

Το μέτρο της δήθεν αξιολόγησης θα ακυρωθεί στην πράξη από τους αγώνες των εργαζομένων και από την αυριανή κυβέρνηση της Αριστεράς.

Το Γραφείο Τύπου


Με υπογραφή Σαμαρά «τυπώθηκε» η επίταξη – Τι αναφέρει το ΦΕΚ με την πολιτική επιστράτευση



Έχοντας αποφασίσει την επιστράτευση των εργαζομένων στη ΔΕΗ και έχοντας «προνοήσει» να κρατήσει ανοιχτό το Εθνικό Τυπογραφείο, η κυβέρνηση προχώρησε στην έκδοση του σχετικού ΦΕΚ σύμφωνα με το οποίο επιτάσσονται οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ.

Με την υπογραφή του ίδιου του πρωθυπουργού η κυβέρνηση κηρύσσει σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης το σύνολο των εργαζομένων στις εταιρίες ΔΕΗ ΑΕ, ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. και των αναγκαίων πόρων, επικαλούμενη «Την επιτακτική ανάγκη αποτροπής των απειλούμενων δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των εργαζομένων στις εταιρίες ΔΕΗ ΑΕ, ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια τάξη και δημόσια υγεία λόγω της παρατεινόμενης αδυναμίας ομαλής ηλεκτροδότησης της Χώρας και της εξ αυτής έκθεσης των καταναλωτών και ιδίως των ευπαθών ομάδων πληθυσμού σε σοβαρούς κινδύνους υγείας..»

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ ΕΔΩ

aftodioikisi.gr/, 5/7/2014


Μεγάλος πανικός στο σύστημα για το δημοψήφισμα.


krimaia4

Σύμφωνα με πληροφορίες, διασταυρούμενες από κάθε κατεύθυνση, επικρατεί μεγάλος πανικός στο πολιτικοοικονομικό καθεστώς, σχετικά με το δημοψήφισμα που εξήγγειλε ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ο ίδιος πανικός που κτύπησε το εγχώριο σύστημα και τους ξένους δανειστές, όταν ο Γ. Παπανδρέου μίλησε παλιότερα για δημοψήφισμα.

Το ντόπιο καθεστώς και οι ξένοι επικυρίαρχοι της Ελλάδας, ουδόλως ανησύχησαν από τις όποιες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στη ΔΕΗ. Άλλωστε πήραν τυπικά από τη Δικαιοσύνη την απόφαση που ήθελαν και αμέσως επιστράτευσαν τους εργαζόμενους. Συνηθισμένο πλέον φαινόμενο στην Ελλάδα των μνημονίων. Εκείνο που τους τάραξε στην κυριολεξία είναι το δημοψήφισμα.

Δεν πρόκειται φυσικά να γίνει κανένα δημοψήφισμα. Δεν πρέπει να ζούμε στα σύννεφα. Δεν είναι καν βέβαιο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορέσει να συλλέξει 120 βουλευτές προκειμένου να υποβληθεί σχετικό αίτημα (το καθεστωτικό ΚΚΕ δεν το θέλει), πολλώ δε μάλλον να βρεθούν και 180 βουλευτές (μεταξύ αυτών αναγκαστικά και κυβερνητικοί) για να ψηφίσουν δημοψήφισμα. Αυτά τα πράγματα δεν γίνονται. Τότε όμως προς τι ο πανικός; 

Ο πανικός προέρχεται από δύο κατευθύνσεις.

Η μία είναι η, για πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας, καλλιέργεια στην ψυχοσύνθεση του λαού της επιθυμίας να αποφασίσει ο ίδιος με δημοψήφισμα. Αυτό απαγορεύεται «δια ροπάλου» να συμβεί στην Ελλάδα. Ο λαός δεν πρέπει (κατά το σύστημα) να έχει κανέναν απολύτως λόγο στη μοίρα του. Εξάλλου, αν καλομάθει ο «χωριάτης» μετά θα ζητήσει κι άλλα πράγματα.

Η άλλη είναι το ενδεχόμενο να επιχειρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ (αν κάποια στιγμή ανέβει στην εξουσία) να προκαλέσει κάποιο δημοψήφισμα. Αυτό θα ήταν σκέτη καταστροφή για το σύστημα. Θα έσπαγε οριστικά το ταμπού των δημοψηφισμάτων στην Ελλάδα και θα καθιστούσε το δημοψήφισμα μια ακόμα συνηθισμένη δημοκρατική πρακτική. Αυτό το ενδεχόμενο, το οποίο δεν είναι καθόλου απίθανο να συμβεί (άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ το έχει προαναγγείλει), θα αποσπάσει οριστικά το λαό από τα νύχια ορισμένων συμφερόντων και αυτό φυσικά θα προσπαθήσουν να μην το αφήσουν να συμβεί.

ΥΓ. Εννοείται πως όλοι οι πραγματικοί δημοκρατικοί πολίτες, ανεξαρτήτως πολιτικού χώρου όπου παραδοσιακά ανήκαμε, θα πρέπει να είμαστε υπέρ του δημοψηφίσματος.

Πέτρος Χασάπης
http://www.olympia.gr/, 5/7/2014


Σταυρογιάννης: “Θα πουλήσουμε και τον Παρθενώνα;” (video)


ΒΙΝΤΕΟ-Σταυρογιάννης: “Θα πουλήσουμε και τον Παρθενώνα;”

«Είναι ανήκουστα πράγματα αυτά που συμβαίνουν» είπε ο νέος δήμαρχος Λαμίας Νίκος Σταυρογιάννης μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Alpha.

«Οι ανεκδιήγητοι του ΤΑΙΠΕΔ που θέλουν να ξεπουλήσουν τα πάντα αναφέρονται ακόμα και σε αρχαιολογικούς χώρους» υποστήριξε σχετικά με την πώληση των Θερμοπυλών από το ΤΑΙΠΕΔ. «Αυτά τα πράγματα δεν μπορούν και δεν θα περάσουν. Μετά θα πουλήσουμε και την Ακρόπολη και τον Παρθενώνα;» αναρωτήθηκε ο πρώην βουλευτής ΝΔ και νυν ανεξάρτητος. «Θυμάστε ότι όταν ακούγονταν αυτά τον πρώτο καιρό του μνημονίου αυτά μας φαίνονταν αδιανόητα» θύμισε σχετικά.

Το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε ενημερωτικό φυλλάδιο για τις Θερμοπύλες όπου αναφέρονται προς πώληση μετά την Υπάτη και τα Καμμένα Βούρλα.

Όπως σημειώνεται στη σελίδα του ΤΑΙΠΕΔ, οι Θερμοπύλες είναι:

Περιοχή με μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον, όπου διεξήχθη η γνωστή μάχη των Θερμοπυλών μεταξύ Ελλήνων και Περσών το 480 ΠΧ.

Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία, ο Ήφαιστος, μετά από αίτηση της Θεάς Αθηνάς, δημιούργησε τις πηγές για τον Ηρακλή, προκειμένου να πλένεται και να ξεκουράζεται μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του.

Ειδικά για τις Θερμοπύλες αναφέρει επίσης ότι :

Το συγκρότημα περιλαμβάνει κέντρο υδροθεραπείας, δύο παλαιά και ξεπερασμένα ξενοδοχεία, ένα κτήριο που στεγάζεται η διοίκηση και ένα εκκλησάκι, σε έκταση γης 785.398 μ²

Δείτε το βίντεο από τον Alpha


http://www.enikos.gr/, 5/7/2014


Ευπειθώς αναφέρω!


dei mastoras stoli2

Με έναν ιδιαίτερο τρόπο αντέδρασε στην απόφαση της κυβέρνησης για πολιτική επιστράτευση των εργαζομένων της ΔΕΗ ο Γ.Γ. του Σπάρτακου, Αθ. Μάστορας ο οποίος... επιστράτευσε το χιούμορ του και τη στολή του εφέδρου ανθυπολοχαγού από το μπαούλο. Δείτε τι έγραψε στο Facebook, με την ανάλογη φωτογραφία.

Έφεδρος Ανθ/λγος (ΠΖ)
ΜΑΣΤΟΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Ευπειθώς αναφέρω ! ! !
... είναι άλλο να πεθαίνεις για την Ελλάδα ...
κι άλλο η Ελλάδα να σε πεθαίνει !!!
(Αααα και για να μην ξεχνιόμαστε, διεκδικώ και τα αναδρομικά για το επίδομα των ενστόλων, παρόλο που η στολή ... δεν με χωράει )
Τις στολές φύλαγε η ΜΑΝΑ μου στο μπαούλο με πολύ σεβασμό, ως κειμήλιο, και όντως ήρθε η ώρα μετά από 28 χρόνια να βγουν απ ' το μπαούλο !!!

dei mastoras stoli

http://www.thesstoday.gr/, 5/7/2014


Στις υπηρεσίες τους τη Δευτέρα 1.536 δημοτικοί αστυνομικοί, χωρίς να… ξέρουν τι θα κάνουν



Χωρίς να έχουν καθορισθεί τα ακριβή καθήκοντά τους, 1.536 πρώην δημοτικοί αστυνομικοί οφείλουν να δώσουν το παρών τη Δευτέρα 7 Ιουλίου στις 08.00 στις αστυνομικές υπηρεσίες που έχουν διατεθεί προσωρινά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», μέχρι να αποφασισθεί πόσοι τελικά θα παραμείνουν και ποιες θα είναι οι αρμοδιότητές τους, όσοι πάνε σε αστυνομικά τμήματα θα χρησιμοποιηθούν για μεικτές περιπολίες μαζί με αστυνομικούς ή ειδικούς φρουρούς στο πλαίσιο ελέγχων για διάφορα αδικήματα όπως παραεμπόριο, ενώ όσοι παρουσιαστούν σε τμήματα Τροχαίας θα συνδράμουν σε περιπολίες για βεβαιώσεις παραβάσεων, όπως στάθμευσης κτλ.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας, σε σχετική διαταγή αποσαφηνίζεται ότι για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η προσωρινή τοποθέτησή τους δεν μπορούν να υπογράφουν παραβάσεις που βεβαιώνονται, ενώ παλαιότερα έχει διευκρινιστεί από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. ότι δεν προβλέπεται οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί να οπλοφορούν.

Επιπλέον προσωρινά θα φορούν την ίδια στολή με αυτήν που είχαν όταν υπηρετούσαν στη Δημοτική Αστυνομία χωρίς τα διακριτικά, που θα τα αντικαταστήσουν με αυτό της Ελληνικής Αστυνομίας.

Την Τετάρτη 2 Ιουλίου επρόκειτο να ολοκληρωθεί η διαδικασία συλλογής των απαραίτητων δικαιολογητικών, ενώ την Πέμπτη 3 Ιουλίου το πρωί έληγε η προθεσμία προκειμένου οι Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις και οι Διευθύνσεις Αστυνομίας να αναφέρουν στη Διεύθυνση Αστυνομικού Προσωπικού και Εσωτερικών Λειτουργιών του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. τον αριθμό των παρουσιασθέντων για προετοιμασία προσωρινής τοποθέτησης και πλήρη στοιχεία των μη παρουσιασθέντων. Επιπλέον σε σχετική εγκύκλιο αναφερόταν ότι για τη μετακίνησή τους τη Δευτέρα δεν θα δικαιολογηθούν οδοιπορικά έξοδα.

Εν τω μεταξύ σε διαταγή που δημοσίευσε ιστοσελίδα δημοτικών αστυνομικών και εστάλη από τον Κλάδο Τάξης του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. προς τις Γενικές Αστυνομικές Διευθύνσεις Αττικής και Θεσσαλονίκης, αλλά και τις Περιφερειακές Αστυνομικές Διευθύνσεις της χώρας, αναφέρεται η ανακατανομή των πρώην δημοτικών αστυνομικών.

Ειδικότερα η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής θα κατανείμει 402 πρώην δημοτικούς αστυνομικούς που τοποθετούνται προσωρινά στη Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών ως εξής: 150 θα πάνε στην Τροχαία Αθηνών, 100 στη Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών για να διατεθούν για την εφαρμογή του «Σχεδίου Αστυνόμευσης Κέντρου Αθηνών – Ξένιος Ζευς» και πιο συγκεκριμένα στη συγκρότηση μεικτών κλιμακίων ελέγχου παραεμπορίου και 150 στα Αστυνομικά Τμήματα Συντάγματος, Παγκρατίου, Ομόνοιας, Εξαρχείων, Πετραλώνων, Κυψέλης, Κολωνού, Αμπελοκήπων, Νέου Κόσμου και Αγίου Παντελεήμονα.

Στον Πειραιά 26 πρώην δημοτικοί αστυνομικοί μέσω της Αστυνομικής Διεύθυνσης θα διατεθούν στα Αστυνομικά Τμήματα Δημοτικού Θεάτρου, Καλλίπολης, Καμινίων και Τμήμα Τροχαίας Πειραιά.

Στη Θεσσαλονίκη η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση θα κατανείμει 55 πρώην δημοτικούς αστυνομικούς μέσω της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης ως εξής: 35 στα Αστυνομικά Τμήματα Λευκού Πύργου, πλατείας Δημοκρατίας, Ανω Πόλης – Αγίου Παύλου, Τούμπας – Τριανδρίας, Χαριλάου και Ανάληψης, καθώς και 20 στο Τμήμα Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Στην Πάτρα η Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας θα κατανείμει 22 πρώην δημοτικούς αστυνομικούς ως εξής: 8 στο Τμήμα Τροχαίας Πατρών, 7 στο Β” Αστυνομικό Τμήμα Πατρών και 7 στο Γ” Αστυνομικό Τμήμα Πατρών.

Επιπλέον στη διαταγή αναφέρεται ότι οι πρώην δημοτικοί αστυνομικοί θα εκτελούν οκτάωρη πρωινή υπηρεσία από κοινού με αστυνομικούς ή ειδικούς φρουρούς των υπηρεσιών που θα τοποθετούνται προσωρινά κατά τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας (Δευτέρα ως Παρασκευή) και σύμφωνα με το ωράριο εργασίας που θα επιλέξουν οι ίδιοι από το προβλεπόμενο για τους δημόσιους υπαλλήλους (07.00-15.00, 07.30- 15.30, 08.00-16.00, 08.30-16.30 ή 09.00-17.00).

Την αντίδρασή της για την απορρόφηση των δημοτικών αστυνομικών στην ΕΛ.ΑΣ. εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων. Σε σχετική ανακοίνωση κάνει λόγο για «προβληματική εκπαίδευση και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τυχόν ολιγωρία που ενδέχεται να αποβεί μοιραία».

aftodioikisi.gr/


Ο Δημόσιος Τομέας έχει 2 εκδοχές, ή χρησιμοποιείται προς όφελος του λαού ή λειτουργεί σαν στήριγμα της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

κάντε "κλικ" στην εικόνα

Από τον Πίνακα φαίνεται ότι η χώρα μας έχει από τις χαμηλότερες τιμές ανά kwh για οικιακούς πελάτες, χωρίς η ΔΕΗ να παρουσιάζει ζημιά. Αυτό το αποτέλεσμα ήταν λόγω της μεγάλης χρήσης λιγνίτη στην παραγωγή ΗΕ.
Άλλωστε και διεθνώς είναι αναγνωρισμένο ότι τα στερεά καύσιμα (λιγνίτης, λιθάνθρακας) έχουν το χαμηλότερο κόστος παραγωγής ΗΕ, μαζί με την Πυρηνική Ενέργεια (ΠΕ).
Η «απελευθέρωση» της ΗΕ, που γίνεται κάτω από την ανάγκη του μεγάλου κεφαλαίου να αξιοποιήσει τα κέρδη του, έχει δείξει διεθνώς το κακό της πρόσωπο για τα λαϊκά στρώματα. Βλέπουμε αύξηση τιμής ΗΕ σ’όλη την ΕΕ (και όχι μόνο), κάτι που παρουσιάζεται και στην Ελλάδα και θα ενταθεί περισσότερο, αφού όπως είπαμε γίνονται οι επιλογές παραγωγής ΗΕ με ΦΑ, πού έχει διπλάσιο κόστος από παραγωγή με λιγνίτη. Δημιουργούνται φόβοι για έλλειψη επάρκειας. Είδαμε σε πολλά μέρη του κόσμου η Ιδιωτικοποίηση να δημιουργεί τα περιβόητα black-out (π.χ. Καλλιφόρνια, Λονδίνο, κ.λ.π). Η χώρα μας υποχρεώνεται να δεσμεύεται με διεθνείς συνθήκες, που υποτίθεται ότι προστατεύουν το περιβάλλον, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικά θετικό αποτέλεσμα.

Δημόσιοι και Ιδιωτικοί Φορείς Παραγωγής ΗΕ
Με ότι αναφέρθηκε προηγούμενα γίνεται φανερό, ότι η περιβόητη «Απελευθέρωση» της ΗΕ και η εισβολή στον τομέα αυτό κεφαλαιούχων, είναι ζημιογόνα για τα λαϊκά στρώματα. Είναι φανερό ότι ένας ενιαίος Δημόσιος Τομέας Ενέργειας σε φιλολαϊκή κατεύθυνση εξυπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα, βοηθάει στην ανάπτυξη της χώρας προς όφελος των εργαζομένων. Οι οπαδοί της «Απελευθέρωσης» ισχυρίζονται ότι δεν φταίει η «Απελευθέρωση», αλλά ο τρόπος και οι θεσμοί που ακολούθησαν οι ελληνικές κυβερνήσεις. Όμως δεν μας απαντούν γιατί τα ίδια συμπτώματα παρουσιάζονται διεθνώς και ποιοι είναι οι θεσμοί που θα βελτίωναν την κατάσταση. Παραβλέπουν το γεγονός ότι η Ενέργεια και ειδικότερα η ΗΕ απαιτούν ένα μακροχρόνιο προγραμματισμό (τουλάχιστον 10/ετίας ή και περισσότερο), αφού οι αναγκαίοι Σταθμοί και Δίκτυα δεν μελετιώνται και κατασκευάζονται σε 1-2 χρόνια. Τέτοιους Προγραμματισμούς δεν κάνει ο Ιδιώτης και γι’αυτό παρουσιάζονται οι ελλείψεις ενέργειας και η αύξηση του κόστους και των τιμών της.
Πολλοί οπαδοί της «Απελευθέρωσης» ισχυρίζονται ότι ο ανταγωνισμός της ελεύθερης αγοράς θα οδηγήσει σε πτώση των τιμών ΗΕ και σε κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της χώρας. Αυτό είναι ένα ψέμα, που φαίνεται και από τη διαδικασία της Ιδιωτικοποίησης. Αν η είσοδος κεφαλαιούχων στην Ενέργεια γενικά και ειδικότερα στην ΗΕ, θα δημιουργούσε τέτοια ευνοϊκά για το λαό μας αποτελέσματα, γιατί δεν άφηναν τη δημόσια ΔΕΗ, όπως ήταν και να δώσουν τοπικές ή εθνικές άδειες σε όποιο Ιδιώτη επιθυμούσε να την ανταγωνιστεί; Αντί γι’ αυτό η ΔΕΗ Α.Ε δεν επιτρέπεται να συμμετέχει ούτε σε διαγωνισμούς για νέες μονάδες (π.χ. στη Ρόδο). Είναι ξεκάθαρο ότι ο Ιδιωτικός Τομέας έχει μοναδικό στόχο την αύξηση των κερδών του Κεφαλαίου, αυτό είναι νομοτελειακό. Αντίθετα ο Δημόσιος Τομέας έχει 2 εκδοχές, ή χρησιμοποιείται προς όφελος του λαού κι αυτό πρέπει να υιοθετήσουμε ή λειτουργεί σαν στήριγμα της κερδοφορίας του κεφαλαίου. (Στοιχεία από εισήγηση ΝΙΚ. ΜΠΑΤΙΣΤΑΤΟΥ)

http://exomatiakaivlepo.blogspot.gr/2014/07/2.html


Αναγκαία η αναμόρφωση προϋπολογισμών δήμων που σημειώνουν απόκλιση εσόδων εξόδων


dimotiko-symboylio

Ως υποχρεωτική χαρακτηρίζει το υπουργείο Εσωτερικών σε εγκύκλιό του, την αναμόρφωση των προϋπολογισμών των δήμων σε περίπτωση που στην προβλεπόμενη έκθεση διαπιστωθεί σημαντική απόκλιση εσόδων και εξόδων. Συγκεκριμένα στην εγκύκλιο που εξέδωσε η διεύθυνση Οικονομικών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών η οικονομική επιτροπή κάθε δήμου, μετά τη λήξη κάθε τριμήνου και σε διάστημα προθεσμίας τριάντα ημερών έπειτα από εισήγηση του προϊστάμενου των οικονομικών υπηρεσιών υποβάλλει στο δημοτικό συμβούλιο έκθεση για τα αποτελέσματα εκτέλεσης του προϋπολογισμού, κατά το χρονικό διάστημα από την αρχή του οικονομικού έτους έως το τέλος του συγκεκριμένου τριμήνου. 
Στην έκθεση διατυπώνονται και οι τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας και επισυνάπτεται σε αυτήν η εισήγηση του προϊστάμενου οικονομικών υπηρεσιών καθώς και η έκθεση του προηγούμενου τριμήνου. Εάν, στην έκθεση του δεύτερου και τρίτου τριμήνου κάθε οικονομικού έτους, διαπιστωθεί από την οικονομική επιτροπή ότι στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί υπερεκτιμημένα έσοδα ή έσοδα που εκτιμάται ότι δεν θα εισπραχθούν έως το τέλος της χρήσης, το δημοτικό συμβούλιο προβαίνει υποχρεωτικά σε κατάλληλη αναμόρφωση του. Η αναμόρφωση του προϋπολογισμού γίνεται με απόφασή που λαμβάνεται εντός δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της στο δημοτικό συμβούλιο από την οικονομική επιτροπή. 
Στην εγκύκλιο τονίζεται ότι δεν πρέπει να «καταστεί σε καμία περίπτωση ελλειμματικός ο προϋπολογισμός».


http://www.localit.gr/, 4/7/2014


ΕΛΑ .... ΜΗ ΜΟΥ ΤΟ ΛΕΣ ....




ΣΥΡΙΖΑ : Δελτίο Τύπου - Πρόσκληση στην Εκδήλωση - Ενημέρωση για τη Δ.Ε.Η., Πέμπτη 10 Ιουλίου


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΔΕΔΔΗΕ, ΑΔΜΗΕ
ΡΑΕ, ΛΑΓΗΕ
Μικρή - Μεγάλη ΔΕΗ
Energa, Hellas Power

Μικρές λέξεις που μπήκαν στο λεξιλόγιό μας όταν οι κυβερνήσεις μας αποφάσισαν να "απελευθερώσουν" την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Να την "απελευθερώσουν" από τον Δημόσιο Έλεγχο κι από την Κοινωνική Ευθύνη.
Για να γίνει το αγαθό του ηλεκτρισμού, εμπόρευμα.
"Για το καλό μας".

Τι σημαίνουν όλα αυτά για μας;
Πώς αλλάζει τη ζωή μας η ιδιωτικοποίηση ΑΔΜΗΕ και ΔΕΗ;
Γιατί ξεπουλιέται περιουσία ΟΛΩΝ ΜΑΣ;
Ποια είναι η διεθνής εμπειρία;

Γιατί το δημοψήφισμα προτείνεται σαν η μοναδική επιλογή για τη χώρα και το λαό της; 

Σας προσκαλούμε στην ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Πέμπτη, 10 Ιουλίου, ώρα 8:00 μμ
στην Κεντρική Πλατεία Χαλανδρίου

Ομιλητές 
ο βουλευτής Απόστολος Αλεξόπουλος συντονιστής ΕΕΚΕ Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του ΣΥΡΙΖΑ 
και 
η Ευγενία Ουζουνίδου βουλευτής Κοζάνης, υπεύθυνη του τομέα Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ.

Παρεμβαίνουν εργαζόμενοι στον ΑΔΜΗΕ και τη ΔΕΗ 

ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Χαλανδρίου


Τα προβλήματα των δομών παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού στους ΟΤΑ μετά την οικονομική κρίση


athlitikes egkatastasis

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα οδήγησε το κεντρικό κράτος στην υιοθέτηση πολιτικών λιτότητας. Οι πολιτικές αυτές επηρέασαν τα έσοδα, τις αρμοδιότητες και το προσωπικό των ΟΤΑ. 
Οι πολιτικές επανασυγκέντρωσης των αρμοδιοτήτων στη κεντρική κυβέρνηση έφεραν ως αποτέλεσμα την επιδείνωση της ήδη χωλαίνουσας κατάστασης στους Δήμου, ιδιαίτερα όταν μέσω αυτών ασκείται κοινωνική πολιτική.

Η παροχή υπηρεσιών νοούμενων ως τοπικών δημοσίων αγαθών υποβαθμίστηκε και παράλληλα μειώθηκε το προσωπικό των τοπικών δομών. 
Οι Δήμοι περιορίζονται σε μια διαχειριστικού χαρακτήρα εκτέλεση κεντρικώς κατευθυνόμενων πρωτοβουλιών.

Αυτό σημαίνει ότι πολλές δομές και οργανωσιακά σχήματα μέσα στους ΟΤΑ υποβαθμίζονται. Τρανταχτό παράδειγμα αποτελούν οι δομές παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού. Οι τομείς αυτοί εξυπηρετούν πολλούς δημότες οι οποίοι, λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν είτε στην αύξηση της τιμής των ήδη υποβαθμιζόμενων παροχών από τους ΟΤΑ είτε αδυνατούν πλήρως να καταφύγουν στον ιδιωτικό τομέα.

Μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη και του Μνημονίου οι όποιες αλλαγές στους ΟΤΑ περιορίσθηκαν στην διευκόλυνση των ιδιωτικοποιήσεων τοπικών δομών που αφορούν στη φύλαξη παιδιών, στον μαζικό αθλητισμό και σε αμέσως επόμενο στάδιο στη συντήρηση των σχολικών εγκαταστάσεων καθώς και στην οργάνωση και συντήρηση δομών πολιτισμού και παιδείας.

Ακόμη και η διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων ή υποστήριξη δομών δια βίου μάθησης εξαρτάται από την αποκλειστική χρηματοδότηση της κεντρικής κυβέρνησης η οποία συνεπάγεται τον ουσιαστικό έλεγχο προγραμματισμού από την τελευταία. Οι συνέπειες αυτής της κατάστασης είναι η προϊούσα αύξηση του κόστους λειτουργίας αυτών των δομών για τους πολίτες ώστε να αναγκασθούν οι τοπικές κοινωνίες να καταφύγουν στη χρηματοδότηση της λειτουργίας των μέσω ιδιωτών.

Στο σημείο αυτό υπεισέρχεται ο παράγων κόστος – ωφέλεια των τοπικών αυτών δημοσίων αγαθών πάντοτε σε σχέση με την κατάσταση των ΟΤΑ και με την ποιότητα των υπηρεσιών τους, όπως και σε σχέση με την ποιότητα αντίστοιχων υπηρεσιών από τους ιδιώτες. Η ανάλυση κόστους-οφέλους έχει ως σκοπό τη παροχή τεχνικών λήψεως αποφάσεων όταν αποτυγχάνει η αγορά και η αποτυχία της αυτή εμποδίζει την ιδιωτική πρωτοβουλία από τη παροχή υπηρεσιών για τις οποίες οι άνθρωποι θα πλήρωναν ευχαρίστως εάν οι τιμές των δεν θα επιβαρύνονταν από επιπλέον κόστη.

Το ερώτημα είναι πότε οι ΟΤΑ νομιμοποιούνται να «μπουν στο παιχνίδι» για να διορθώσουν την ενδεχόμενη αποτυχία της αγοράς; Είναι εφικτό αυτό σήμερα στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης;

Τίθενται τα ερωτήματα:

- Θα ενδιαφερθεί ένας ιδιώτης να εκμεταλλευθεί ένα δημοτικό χώρο άθλησης με τέτοιο τρόπο ώστε να αναβαθμιστεί η ποιότητα και να μειωθεί το κόστος;
- Θα ενδιαφερθεί ο ιδιώτης να υποστηρίξει τη πραγματοποίηση πολιτιστικών εκδηλώσεων σε τοπικό επίπεδο, όταν αυτές σήμερα δεν κοστίζουν τίποτε στους ΟΤΑ;

Η τοπική αυτοδιοίκηση υπέστη τις συνέπειες της κρίσης λόγω της μείωσης των πόρων της κατά 60%. Η μείωση αυτή δείχνει όμως και τη νοσηρότητα του φαινόμενου της διαχρονικής εξάρτησης της αυτοδιοίκησης από το κράτος, εξάρτηση που κατέστη εμφανέστερη λόγω της οικονομικής κρίσης.

Η αναβάθμιση των δομών παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού στους ΟΤΑ περνά κατά τη γνώμη μας από μια πολυσήμαντη οπτική που αφορά μια ομάδα δεδομένων – κριτηρίων κατανομής των πόρων από το κεντρικό κράτος.

Αν πάρουμε ως πολιτική- ιδεολογική παραδοχή ότι η τοπική αυτοδιοίκηση είναι μόνο για τα πιστοποιητικά τότε καλύτερα είναι να μην ομιλούμε για κατανομή κεντρικώς αυτοτελών πόρων. Το παράδειγμα πλήρους ιδιωτικοποίησης δομών της ΤΑ αποτελεί ένδειξη υιοθέτησης του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ και δεν επιδέχεται κερκόπορτες επιδότησης κοινωνικής πολιτικής.

Αν πάρουμε ως παραδοχή την υιοθέτηση ενός κοινωνικού μοντέλου της ΤΑ πρέπει να εργασθούμε σε μια κατεύθυνση συστηματικής ανάλυσης και σύνθεσης συγκεκριμένων χαρακτηριστικών που αφορούν τον κάθε ΟΤΑ ξεχωριστά με σκοπό τη διαμόρφωση πολιτικών που να εμπεριέχουν τους τομείς παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού.


Στον παραπάνω πίνακα μπορούμε να δούμε κατηγορίες κριτηρίων τα οποία εντάσσονται σε ένα αλγόριθμο ώστε να εξάγουμε μια συνισταμένη παραγόντων που θα συγκροτούν πολιτική για τις δομές αθλητισμού, παιδείας και πολιτισμού σε συγκεκριμένο ΟΤΑ.

Οι τιμές δεδομένων ως είσοδοι στον αλγόριθμο μπορούν να είναι ο αριθμός δημοτών, μορφωτικοί δείκτες, δομή απασχόλησης, εισόδημα και προσβασιμότητα.

Η τιμή εξόδου του αλγορίθμου θα αφορά τον αριθμό των πιστώσεων για κάθε Δήμο όσον αφορά στην πολιτική του για την παιδεία, τον αθλητισμό και τον πολιτισμό. Ειδικότερα για κάθε κατηγορία όπως για παράδειγμα τον αθλητισμό μπορεί να μετρηθεί η δομή του πληθυσμού, το εισόδημα και οι ήδη υπάρχουσες εν λειτουργία υποδομές αθλητισμού (κόστος συντήρησης κλπ).

Η άσκηση μακροπρόθεσμης πολιτικής των ΟΤΑ για τους τομείς της παιδείας, αθλητισμού και πολιτισμού διέρχεται μέσα από την συστηματική επικαιροποίηση τέτοιου είδους αλγορίθμων ώστε να μην αφήνεται τίποτε στην τύχη.

Ένα επιπλέον κριτήριο για τη νομιμοποίηση αυτού του αλγορίθμου είναι η διαφάνεια [Transparency]. Η διαφάνεια της λήψης αποφάσεων από τους πολιτικούς αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ κριτήριο της ανάλυσης cost-benefit για την υιοθέτηση πολιτικών στη τοπική αυτοδιοίκηση.

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ

Όταν η κρίση χτυπάει ανελέητα τη χώρα σε όλους τους τομείς, δε θα μπορούσε να φανεί επιεικής με τις Σχολικές Επιτροπές των Ο.Τ.Α.

Η μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων σε επισκευαστικές και λειτουργικές δαπάνες, δυσχεραίνει καθημερινά τη κατάσταση στις σχολικές μονάδες, αφού οι ανάγκες τους παραμένουν αυξημένες. Τα προβλήματα που αναφύονται αφορούν στα εξής:

1. επισκευή και συντήρηση των σχολικών κτιρίων, λόγω και της παλαιότητας των περισσοτέρων εξ αυτών,

2. εξωσχολικοί που καταστρέφουν κτηριακές και αθλητικές εγκαταστάσεις,

3. εισβολές αθιγγάνων που ξηλώνουν το χάλκωμα των αλεξικέραυνων,

4. κρύα σχολεία λόγω του αυξημένου κόστους του πετρελαίου θέρμανσης,

5. έλλειψη προσωπικού καθαριότητας.

Οι ΟΤΑ δυσκολεύονται οικονομικά και δεν διαθέτουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν, στην παροχή των αυτονόητων τοπικών δημόσιων αγαθών στους Δημότες: την ασφάλεια και τις κατάλληλες συνθήκες για τα παιδιά τους στα σχολεία.

Και τι κάνουμε λοιπόν;!


ΗΡΘΕ Η ΜΕΡΑ ..



Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *