Τετάρτη, 29 Νοεμβρίου 2017

Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης , που στηρίζεται από το ΚΚΕ, καταψηφίζουμε το τεχνικό πρόγραμμα και τον προϋπολογισμό του Δήμου Χαλανδρίου 2018.

Δε μας εκπλήσσει το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε ταυτίζεται με τους πολιτικούς και δημοσιονομικούς στόχους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και έρχεται να συμπληρώσει τον κρατικό προϋπολογισμό, ο οποίος αποτελεί έναν από τους βασικούς μηχανισμούς αναδιανομής - σε όφελος του κεφαλαίου - του πλούτου που παράγει ο λαός μας.

 Οι κρατικοί προϋπολογισμοί των τελευταίων χρόνων όπως και ο φετινός είναι προσαρμοσμένοι στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021, στις κατευθύνσεις και τους στόχους της ευρωενωσιακής δημοσιονομικής πειθάρχησης που περιέχονται στο 3ο μνημόνιο που ψήφισε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μαζί με τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ, σε συνέχεια των προηγούμενων μνημονίων και βέβαια και στο 4ο .Εφαρμόζουν στην πράξη όλα τα αντιλαϊκά μέτρα που ψηφίστηκαν με στόχο να αντιμετωπίσουν την καπιταλιστική κρίση σε βάρος της εργατικής τάξης και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων για την ανάκαμψη της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων και την τόνωση της ανταγωνιστικότητά τους.

Σε αυτό το πλαίσιο ευθυγραμμίζεται και η διοίκηση του Δήμου Χαλανδρίου, σε βάρος της εργατικής τάξης και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων.

Ειδικότερα στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού η διοίκηση αναφέρει:

«Δείκτης λειτουργικής αυτονομίας είναι η σχέση που δείχνει το ποσοστό συμμετοχής των ιδίων τακτικών εσόδων στο σύνολο των τακτικών εσόδων. Όσο αυξάνεται η τιμή του δείκτη τόσο αυξάνεται η ανεξαρτησία του Δήμου από την χρηματοδότηση της κεντρικής διοίκησης και έτσι μπορεί να προγραμματίζει τις οικονομικές του υποχρεώσεις με βάση τοπικές πήγες εσόδων (σελ.35)».

Από τα 65 εκ. ευρώ, που είναι το ύψος του συνολικού προϋπολογισμού το 70-80% προέρχεται από τους εργαζόμενους που κατοικούν στο δήμο φόροι, τέλη κτλ.). Η διοίκηση όμως θεώρει ότι και το υπόλοιπο 20-30% που προέρχεται από την κρατική χρηματοδότηση πρέπει να κοπεί και να το αναζητήσει και αυτό από τους εργαζόμενους (τοπικές πηγές). Να διευκολυνθεί έτσι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ώστε να εφαρμόσει τις μνημονιακές της δεσμεύσεις, που τσακίζουν τη λαϊκή οικογένεια και προσθέτουν πλούτο σ’ αυτούς που δημιούργησαν την κρίση.

Είπε ο Δήμαρχος επίσης για τον προϋπολογισμό : «Αυτός ο προϋπολογισμός πήρε την έγκριση του παρατηρητηρίου, είναι δηλαδή προϋπολογισμός ισοσκελισμένος, ένας προϋπολογισμός πραγματικός και νόμιμος και αποτυπώνει την αντίληψη μας στα πλαίσια των δυνατοτήτων που έχει αυτή η πόλη». Δηλαδή συμφωνεί με το παρατηρητήριο που «επέβαλαν» η ΕΕ, το ΔΝΤ και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ.Ο δήθεν «Αριστερός» δήμαρχος ξέχασε στο άψε σβήσε τα περί διεκδίκησης που ισχυρίζονταν στο παρελθόν!

Αποδέχεται στην πράξη την μείωση της κρατικής χρηματοδότησης του Δήμου και την κατακόρυφη αύξηση των λεγόμενων ιδίων εσόδων με αποτέλεσμα την αφαίμαξη των λαϊκών νοικοκυριών.

Όλος ο κουρνιαχτός περί δήθεν «καταστροφής» αν δε ψηφιστεί αυτός ο αντιλαϊκός προϋπολογισμός γίνεται αφενός για να μη φανεί η αλήθεια, ότι δηλαδή η διοίκηση βοηθά τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να εξοντώσει το λαό, αφετέρου για να καταστείλει κάθε διαμαρτυρία αναζητώντας τη συναίνεση μας στην πολιτική που βάζει στον πάγο τις σύγχρονες ανάγκες μας.

Με αυτή την έννοια είναι κοροϊδία ενώ σχεδιάζουν να πάρουν από την τσέπη μας 65 εκ. ευρώ, να διατυμπανίζουν ότι έκαναν μείωση 3% στα ανταποδοτικά τέλη, τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι υψηλά. Η περίφημη μείωση, σε μια κατοικία 120 τ.μ., είναι 4 ευρώ ΤΟ ΧΡΟΝΟ!!

Στη "Λαϊκή Συσπείρωση" εκφράζουμε την αντίθεσή μας στον προϋπολογισμό για τους λόγους που αναφέραμε παραπάνω. Η διαφωνία μας λοιπόν δεν έχει να κάνει με τη λογική «ναι μεν είναι φτωχά τα οικονομικά του Δήμου, αλλά πρέπει να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά τη…. μιζέρια!».

Και φυσικά η επίκληση από τους συνδυασμούς της αντιπολίτευσης δευτερευόντων στοιχείων του προϋπολογισμού σαν αιτίες για να τον καταψηφίσουν, αποτελεί τακτική παραπλάνησης των λαϊκών στρωμάτων. Δε μπορούν να διαφοροποιηθούν επί της ουσίας οι υποστηρικτές του ευρωενωσιακού "μονόδρομου" από την πολιτική της διοίκησης και των στόχων που αυτή η πολιτική εξυπηρετεί.

Με τον προϋπολογισμό που κατατέθηκε για το 2018 αποκαλύπτεται ποια είναι «η εμπράγματη συνεισφορά» των δήμων στο αιματηρό για τον λαό μας δημοσιονομικό πλεόνασμα ώστε το αστικό κράτος να τροφοδοτεί με περισσότερα κρατικά έσοδα τους επιχειρηματικούς ομίλους και τους δανειστές. Οι ΚΑΠ (κεντρικοί αυτοτελής πόροι) στα 65 εκατομμύρια του δημοτικού προϋπολογισμού είναι μόλις 7 εκατομμύρια και δεν καλύπτουν ούτε τη μισθοδοσία του προσωπικού. Τα 7 εκατομμύρια όμως είναι το προϋπολογισμένο, το πραγματικό θα είναι ακόμα μικρότερο. 

Επιβεβαιώνεται έτσι η θέση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" και του ΚΚΕ που τη στηρίζει, ότι η Τοπική Διοίκηση είναι τμήμα του αστικού κράτους και υπηρετεί τις στρατηγικές επιδιώξεις του κεφαλαίου σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.

Η Λαϊκή Συσπείρωση όμως διαφωνεί και με τις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής, όπως αυτές αποτυπώνονται στο τεχνικό πρόγραμμα και στον προϋπολογισμό. 

Θεωρούμε ότι είναι μείζον ζήτημα η προστασία των λαϊκών νοικοκυριών. Έχουμε ρωτήσει πολλές φορές στο ΔΣ για το θέμα της πολιτικής προστασίας, χωρίς να λάβουμε απάντηση και χωρίς ποτέ να συζητηθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πρόληψης και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών. 

Στον απόηχο των όσων τραγικών συνέβησαν στη Μάντρα Αττικής σημειώνουμε ότι στις υδρολογικές αποτυπώσεις της Αττικής, το Χαλάνδρι αναφέρεται ως «λεκάνη Χαλανδρίου» που συγκεντρώνει νερά με διέξοδο στον Κηφισό. Εκτός από την Ρεματιά (τμήμα Χαλανδρίου), υπάρχουν και άλλα ρέματα στο Χαλάνδρι που είναι μπαζωμένα (π.χ. Λίγκα στην Σαρανταπόρου). Από το 1996 που δημοσιεύτηκε το ΠΔ 659Δ/95, για την προστασία της ρεματιάς, καμία διοίκηση δεν έκανε τίποτα για να εφαρμοστεί. Αντιθέτως το καταστρατηγεί συνειδητά. Το ίδιο κάνει 3μιση χρόνια τώρα και η παρούσα διοίκηση.

Το ΠΔ659 ορίζει ότι πρέπει να ιδρυθεί «ενιαίος φορέας διαχείρισης». Αυτός ο φορέας εδώ και 21 χρόνια έχει μείνει στα χαρτιά. Καταλαβαίνει κανείς ότι στο ρέμα δε χωράνε αποσπασματικές λύσεις. Αν συμβεί ένα παρόμοιο φαινόμενο με αυτό της Μάντρας, θα ξαναγίνει ότι και τη δεκαετία του 70 που «πνίγηκε» το Χαλάνδρι(14 νεκροί).

Αντί όμως η σημερινή διοίκηση (μαζί με τους Δήμους Αμαρουσίου, Πεντέλης και Βριλησσίων) να αντιμετωπίσει σοβαρά το πρόβλημα, οριοθετεί θέσεις παρκινγκ πάνω στο γεφυράκι επί της οδού Γ. Γυφτοπούλου, κάτι που απαγορεύει μέχρι και ο Κ.Ο.Κ. Προφανώς η ολοκληρωμένη μελέτη και λήψη μέτρων για την αντιπλημμυρική προστασία, για την αντισεισμική θωράκιση κλπ. είναι αντίθετες με τις προτεραιότητες και τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων και των διοικήσεων σε Περιφέρεια και δήμους. Γι’ αυτό προκρίνουν τη χρηματοδότηση έργων που υπηρετούν τους σχεδιασμούς και την κερδοφορία του κεφαλαίου. Γιατί τα αντιπλημμυρικά έργα, η αντισεισμική θωράκιση δεν είναι ανταποδοτικά, δε φέρνουν κέρδη στο κεφάλαιο. Η Λαϊκή Συσπείρωση στις 12/4/2007 έκανε μηνυτήρια αναφορά για τη μη εφαρμογή του ΠΔ και με κάθε ευκαιρία οι κομμουνιστές δημοτικοί σύμβουλοι επαναλαμβάνουν ποσό επικίνδυνη είναι η άρνηση αντιμετώπισης του προβλήματος.

Μείζον θέμα επίσης αποτελεί η ασφάλεια των σχολικών συγκροτημάτων, των χώρων που συχνάζει η νεολαία και γενικά τα δημόσια κτίρια. Η διοίκηση 3μιση χρόνια τώρα, ισχυρίζεται ότι δεν έχει τα σχεδία των σχολικών κτηρίων, γι’ αυτό και φέτος προϋπολόγισε στο τεχνικό πρόγραμμα 20.000 ευρώ. Δηλαδή θα διαθέσει το …υπέρογκο ποσό των 500 ευρώ ανά σχολικό συγκρότημα. Αν δεν ήταν τραγικό θα ήταν για γέλια…

Η ασφάλεια όμως και η εύρυθμη λειτουργία της πόλης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ). Να θυμηθούμε εδώ ότι κατέθεσε το ίδιο ΓΠΣ με την προηγούμενη διοίκηση (το όποιο νομιμοποιούσε κάθε αυθαιρεσία στην πόλη) με την δικαιολογία ότι αν το άλλαζε θα αργούσε, για να μην αναφερθούμε στην κατάσταση των πεζόδρομων στο κέντρο, που ούτε πυροσβεστικό όχημα μπορεί να περάσει, ούτε ασθενοφόρο. Διαφωνήσαμε επίσης κατηγορηματικά και καταψηφίσαμε την αγορά από το ΤΑΙΠΕΔ οικοπέδων, τα οποία αντί να τα διεκδικήσουμε, τα αγοράσαμε με λεφτά των εργαζομένων.

Η "Λαϊκή Συσπείρωση", ο συνδυασμός που στηρίζει το ΚΚΕ, θα κάνει ό,τι μπορεί για να οργανωθεί η λαϊκή πάλη και αντεπίθεση για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Εμείς θα συνεχίσουμε να αποκαλύπτουμε αυτήν την πολιτική του: « Αυτές είναι οι δυνατότητες για τους εργαζόμενους σήμερα».

Δεν θα ακολουθήσουμε.

Απαιτούμε:
  • Αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα στους βασικούς κοινωνικούς τομείς της Υγείας - Πρόνοιας και Παιδείας, Άθλησης, Πολιτισμού με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
  •  Σχεδιασμό και υλοποίηση σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπο υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες - πυρκαγιές - σεισμούς - άλλες καταστροφές από καιρικά φαινόμενα - ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα, συνολικά του περιβάλλοντος.
  •  Προσανατολισμό συνολικά των υπηρεσιών και των έργων υποδομής στην εξυπηρέτηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζομένους.
  • Να επιστραφούν όλα τα παρακρατηθέντα από την τοπική διοίκηση και να καταργηθεί κάθε τοπική φορολογία.


ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ


Ένας καρδιοπαθής συνάδελφος της πλειοψηφίας ..... είδε την ζωή του να περνάει σε δευτερόλεπτα μπροστά στα μάτια του εχθές μετά την ψηφοφορία για το Τεχνικό Πρόγραμμα.
Ήταν η κορύφωση του προσωπικού του δράματος στο χθεσινό δημοτικό συμβούλιο.

Ένας συνάδελφος δημοτικός σύμβουλος  καρδιοπαθής, με βαλβίδα στην καρδία, που ξεκίνησε να ασχολείται με τα κοινά με την φιλοδοξία να ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ό,τι μπορούσε, ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ξεκινούν, (ΜΕΤΑ ΧΑΛΑΕΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ).

Ένας συνάδελφος που δεν άντεξε την διαδικασία - θρίλερ!

Παραλίγο να τον χάσουμε μέσα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου και η απόπειρα να μπλοκαριστεί πάση θυσία η ψήφιση του ΤΠ και του προϋπολογισμού να γίνει στην κυριολεξία "ΠΑΣΕΙ ΘΥΣΙΑ".

Η πίεση που δέχτηκε στην αρχή της συνεδρίασης , όταν βρέθηκε να υποχρεούται να κάνει τον ενδιάμεσο, τον διαιτητή, τον καταδότη ή τον κριτή μεταξύ ΔΥΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ή ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ, που τσακώθηκαν. έκαναν την φιλική - συντροφική - πολιτική - ενδοπαραταξιακή διαφορά τους ΔΗΜΟΣΙΟ ΘΕΑΜΑ - που  ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ίσως ΕΙΧΑΝ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ, ΔΙΚΙΟ ή μέρος του - παραλίγο να τον στείλει. 

Επειδή κανένας  δεν θα κάνει ρεπορτάζ για αυτό το .... δευτερεύον γεγονός, εμείς είπαμε να αρχίσουμε από αυτό!

ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΘΥΜΙΟ!


«Το όνομά σας και τον δρόμο σας!»

Τρεις η ώρα το πρωί τέλειωσε η συνεδρίαση του ΔΣ για τον προϋπολογισμό του Δήμου Χαλανδρίου, κατά τις 4 πέρασε η υπερένταση για να κλείσουν τα μάτια, 7 η ώρα το πρωί που σηκώθηκα δεν είμαι για να γράφω, νυστάζω. 
Αλλά είχα έτοιμο το άρθρο που θα "κλέψω" για σήμερα το πρωί. Είναι το άρθρο του Γιάννη Τσούτσια, στην ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ, του επικεφαλής της αδελφής παράταξης της ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ στο διπλανό χωριό, παλιού αυτοδιοικητικού στελέχους από τον χώρο της αριστεράς, το οποίο περιγράφει την ψήφιση του προϋπολογισμού, προχτές στο Βριλήσσι, κάνει κριτική για το εκεί δημοτικό έργο και τα προβλήματα που προκύπτουν από την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ διοίκησης (εκεί) και αντιπολίτευσης αλλά και διαχείριση δημοτικών θεμάτων της δίπλα πόλης.

Είναι ενδιαφέρον και διδακτική η οπτική του Γιάννη, ειδικά αν τεθεί σε αντιδιαστολή και σύγκριση με τα δικά μας. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

 ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ  ΠΟΥ ΕΙΡΩΝΕΥΕΤΑΙ!

«Το όνομά σας και τον δρόμο σας!»

Υπερψηφίστηκε την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου από την πλειοψηφία ο προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2018, σε μια αίθουσα άδεια από δημότες και με αρκετούς συμβούλους απόντες.
Στη συζήτηση που κράτησε μέχρι τα μεσάνυχτα, πέρα από τις τοποθετήσεις έναντι των εισηγήσεων της διοίκησης, επικράτησε το χαρακτηριστικό της περιόδου: Ποιος ακούει ποιον, ποιος υπολογίζει ποιον, ώστε μια συλλογική διαδικασία να καταλήγει γόνιμη. Αδιαφορώντας για το κτίσιμο προϋποθέσεων ουσιαστικής συνεννόησης οι διοικούντες, οδηγούν το συμβούλιο σε διαδικασίες χειριστικές, θεατρικές, που ανασύρουν τις χειρότερες «ποιότητες» των εμπλεκομένων, μη επιτρέποντας άλλη διαφοροποίηση μέσα στην επιφανειακότητα, παρά την γκρίνια και την άγονη αντιπαράθεση. Αποτέλεσμα; Η έκπτωση της διαδικασίας σε τυπική και η απογοήτευση όποιου παρακολουθεί.
Τα δημοτικά συμβούλια γίνονται χαμένος χρόνος.

Ανυποψίαστη για το κατεδαφιστικό πνεύμα της εποχής η διοίκηση, (που γνωρίζει ότι βρίσκεται εκεί που βρίσκεται όχι γιατί επιβραβεύεται η πρότασή της, αλλά γιατί «κάποιος πρέπει να κάνει τη δουλειά»), δεν αφήνει ρόλο στην αντιπολίτευση, (η οποία έχει τις δικές της ευθύνες), αλλά ούτε και σε κανέναν άλλον, πλην του στενού παρεΐστικου πυρήνα της. Έτσι ανακυκλώνεται ένα παιχνίδι που στέλνει συνεχώς τον κόσμο σπίτι του, (των δημοτικών συμβούλων μη εξαιρουμένων), με πρωταγωνιστή τις πολιτικές ομάδες που αντιλαμβάνονται την εκλογή ή την επανεκλογή τους ως μέλημα όλου του προαστίου.

Τι έχουμε λοιπόν, εδώ;

Πρώτον: Έχουμε μια διοίκηση, που ενώ επί τρία χρόνια δεν έχει κατασκευάσει ούτε ένα πεζοδρόμιο και παρακολουθεί χωρίς παρέμβαση τα συνεχή ατυχήματα σε συγκεκριμένες διασταυρώσεις δρόμων, αναλαμβάνει, όχι να αντιμετωπίσει τα διαπιστωμένα, αλλά να αλλάξει τα Βριλήσσια εκ θεμελίων σε μια «ήσυχη γειτονιά». Το πρόβλημα εδώ δεν είναι μια ακόμη αντιπαράθεση επί της κυκλοφοριακής μελέτης, αλλά το πώς αυτή προέκυψε, με ποια διαδικασία φτάσαμε στο «σενάριο» που συζητείται. Πώς δηλαδή, αναγορεύθηκε το κυκλοφοριακό σε Νο1 πρόβλημα της πόλης, δεσμεύοντας όλες τις δυνάμεις του δήμου για τα επόμενα χρόνια.

Έτσι, και ενώ η μελέτη έχει ολοκληρωθεί, παραληφθεί, παρουσιαστεί και ανακοινωθεί η έναρξη της εφαρμογής της, οι δημοτικές παρατάξεις δεν την έχουν συζητήσει καθόλου! Γιατί είναι βολικό να χειρίζεται το θέμα απευθείας ο δήμαρχος αντί ένα συμβούλιο που συσκέπτεται σοβαρά και όχι επί τετελεσμένων, εγκρίνοντας προαποφασισμένες αποφάσεις, για ένα έργο μάλιστα που υπερβαίνει τη θητεία της σημερινής διοίκησης. Με τη σειρά τους, ούτε οι άλλες παρατάξεις της αντιπολίτευσης αντιδρούν. Καλύτερα να μην εκτίθενται, μέχρι το… κλίμα να ξεκαθαρίσει. Έτσι, σε ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα, οι προϋποθέσεις συνεννόησης και παραγωγής εμπεριστατωμένων αποφάσεων από το Δ.Σ., ακυρώνονται.

Δεύτερον, η διοίκηση προχωρά την απ’ ευθείας αγορά του ΟΤ61 (πρώην τένις κλαμπ). Ζήτησε μεν από τους επικεφαλής των παρατάξεων να μετάσχουν στις διαπραγματεύσεις, αλλά δεν έδειξε την ίδια προθυμία να μοιραστεί το σχέδιό της για τη μελλοντική αξιοποίηση του χώρου και τον τρόπο αποπληρωμής του, ούτε εμφάνισε έναν οικονομικό σχεδιασμό. Επιπλέον, επειδή οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι και η δέσμευσή τους σε συγκεκριμένη κατεύθυνση συνεπάγεται τον αποκλεισμό άλλης, θα έπρεπε να έχουν τεθεί συνδυαστικά και άλλα ζητήματα, όπως π.χ. η αξιοποίηση της έκτασης της οδού Μητροπούλου για τη δημιουργία βασικών υποδομών για αθλητισμό, πολιτισμό και τη στέγαση των δημοτικών υπηρεσιών, που λείπουν από το προάστιο, ερώτημα που παραπέμπει στην «επικαιροποίηση» ή την απόρριψη του Πολεοδομικού Σχεδίου της προηγούμενης εικοσαετίας. Φυσικά, για όλα αυτά, κάποιο λόγο θα έπρεπε να έχει και η τοπική κοινωνία…

Τρίτο, στην υπόθεση της αγοράς του κτηρίου της οδού Ολύμπου από τον Πολιτιστικό & Αθλητικό Οργανισμό, η διοίκηση παρακάμπτοντας πάλι το δημοτικό συμβούλιο αλλά και την Τεχνική Υπηρεσία, προκήρυξε έναν «φωτογραφικό» διαγωνισμό με χαμηλές προδιαγραφές, στον οποίο δεν εμφανίστηκε κανείς ενδιαφερόμενος πέραν του εξ αρχής γνωστού, για να αγοράσει ένα κτήριο 30 ετών για πολιτιστικές χρήσεις, χωρίς θέσεις στάθμευσης, άνωθεν του οποίου βρίσκεται κατοικία, (που αύριο θα διαμαρτύρεται για όχληση), χωρίς να έχει προσκομίσει ΠΡΙΝ την αποφασιστική ψηφοφορία και παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα της ΔΡΑΣΗΣ, ούτε ένα έγγραφο που να πιστοποιεί την καταλληλότητά του, αδιαφορώντας επιδεικτικά για την κριτική που της ασκείται. Η πρότασή της υπερψηφίστηκε από το Δ.Σ. του ΠΑΟΔΗΒ οριακά, με την ψήφο της προέδρου. Αν όμως σε τέτοια ζητήματα δεν επιδιώκεται η συναίνεση και η καλλιέργεια μιας κουλτούρας διαλόγου, τότε πού αυτή θα επιδιωχθεί; Όταν θεσμοθετηθεί η απλή αναλογική; (εδώ γελάμε!) Και γιατί οι πολίτες να ενδιαφερθούν, αν όλα είναι ζήτημα δεδομένων πλειοψηφιών;

Τέταρτον, αυτοδιοίκηση σημαίνει δυνατότητα να αυτοδιοικούμαι. Κι αυτό σημαίνει διαρκή επένδυση σε ένα ικανό μηχανισμό για να μπορώ να ανταποκριθώ στις συνεχείς ανάγκες. Σημαίνει έναν ξυλουργό, έναν σιδηρουργό, έναν μπογιατζή, έναν ηλεκτρολόγο, έναν διαθέσιμο χώρο όπου κάποιος θα μπορεί να αλλάζει τα λάδια των δημοτικών αυτοκινήτων. Σημαίνει επένδυση σε υποδομές που εξασφαλίζουν οικονομίες, καλή παρακολούθηση, αυτονομία, άμεση ανταπόκριση, αντί της διαρκούς ευκολίας του τα δίνω όλα «έξω», από τον καθαρισμό των φρεατίων, την αλλαγή λαμπτήρων οδοφωτισμού και το υψηλό πράσινο, μέχρι τα μικρά έργα φροντίδας και συντήρησης του δημοτικού εξοπλισμού (πάσχουμε σε συντήρηση και φροντίδα) ή την εισαγωγή ΜΚΟ για να ανταποκριθεί στο έργο της η Κοινωνική Υπηρεσία. Ίσως σημαίνει δημιουργία Κοινωνικών Συνεταιρισμών Ανέργων για τη λειτουργία των δημοτικών αναψυκτηρίων. Ίσως σημαίνει καλύτερη δημοτική συγκοινωνία. Ίσως σημαίνει αξιόπιστες διαδικασίες διαβούλευσης. Ίσως σημαίνει προσπάθεια ώστε η «συνοικιακή» κομποστοποίηση να διεξάγεται εντός του δήμου. Ίσως σημαίνει -επιτέλους- «ξεκαθάρισμα» των διαχρονικών εκκρεμοτήτων του δήμου, όλα τα μεγάλα θέματα που είχε αφήσει εκκρεμή και η προηγούμενη διοίκηση, γιατί αυτά δεν αποδίδουν εκλογικά, δεν είναι «έργα» και δεν φέρνουν ψήφους.

Πέμπτο: Κεντρικό πρόβλημα σήμερα δεν είναι το κυκλοφοριακό, αλλά η γενικευμένη απόσυρση του ενεργού δημότη από την καθημερινότητα του δήμου, η «όρεξη» για συμμετοχή και ανάληψη ευθύνης, η διάχυτη απογοήτευση, η μελαγχολία, τελικά η αδιαφορία, η έλλειψη παλμού στην αυτοδιοίκηση. Οι Δήμοι οφείλουν να συμβάλουν με τον τρόπο τους στην αντιστροφή αυτού του κλίματος. Προσπάθεια δύσκολη, επίπονη, που απαιτεί ισορροπίες, συμβιβασμούς, κλεφτοπόλεμο αλλά και συγκρούσεις με την κυβέρνηση, όχι χαριεντισμούς και ενσωμάτωση στο «μπλοκ» των «από πάνω».
Αυτοδιοίκηση δεν είναι η παραγωγή έργων αλλά η «παραγωγή» πολιτών! Το βάρος πέφτει στην ενίσχυση της δικτύωσης, κυρίως μέσω του πολιτισμού και του αθλητισμού, ώστε ο κάτοικος να εντάσσεται σε κοινότητα, όχι σε άθροισμα ιδιωτών.
Δεν νοείται π.χ. να εισηγούμαστε για τρίτη χρονιά στο τεχνικό πρόγραμμα την κατασκευή ενός μικρού και καθόλου δαπανηρού βοηθητικού γηπέδου πίσω από τον θεσμοθετημένο χώρο του κλειστού γυμναστηρίου ή τον προγραμματισμό της δημοτικής βιβλιοθήκης, και το αίτημα αυτό να αγνοείται επιδεικτικά, με τους πόρους να κατευθύνονται σε δευτερεύουσες κατευθύνσεις.

Έκτο: Είναι λάθος η αρκετά διαδομένη αντίληψη (ιδίως στην αριστερά), ότι κάθε «διαχειριστική» πολιτική είναι εξ’ ορισμού «λίγη». Ιδίως σήμερα, η καλή διαχείριση των δημοτικών υποθέσεων είναι προϋπόθεση για να μπορούν να τεθούν πιο οραματικοί και πιο «ανεβασμένοι» στόχοι. Το πρόβλημα όμως στην πολιτική είναι πού επενδύονται οι εκάστοτε κατακτήσεις. Στο πρόσωπο του δημάρχου και την ομάδα διοίκησης ή απλώνονται ως δυνατότητες, ως τρόποι, ως μέθοδοι, ως εμπειρίες, ως ποιότητες, σε έναν ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο, ολοένα διευρυνόμενο, ικανό να δώσει ώθηση και συνέχεια στα πρώτα επιτυχημένα βήματα;

Έβδομο: Το προάστιο σήμερα έχει ανάγκη μιας νέας ατμόσφαιρας, που θα επιτρέπει σε περισσότερους πολίτες να καθορίσουν την πορεία του. Έχει ανάγκη αποφυγής των τετριμμένων, των επιχειρημάτων του συρμού, των επαναλαμβανόμενων καθ’ υπαγόρευση έργων από την κεντρική πολιτική σκηνή, (όλοι οι δήμοι να γίνουν Ψυχικό!), έχει ανάγκη πρωτοτυπίας, ζωντάνιας, διαμόρφωσης ενός ισχυρού δημόσιου χώρου συζήτησης για τα σημαντικά, υπέρβασης των άγονων διλημμάτων. Σ’ αυτά τα κρίσιμα ζητήματα η δημοτική αρχή αποδεικνύεται ελλειμματική.

Η πολιτική είναι από τη φύση της ενοποιητική διαδικασία. Κινητοποιεί τους μετέχοντες πάνω σε στόχους και στην αντιμετώπιση προβλημάτων και ερωτημάτων, διαμορφώνοντας ταυτόχρονα τον «χώρο» της.
Έτσι καθίσταται αποτελεσματική.
Δεν είναι ένας μηχανισμός κατακερματισμού με άξονα τα ατομικά ιδιοτελή συμφέροντα, που ενεργοποιεί π.χ. η κυκλοφοριακή μελέτη. Χωρίς ζωντανό δημοτικό συμβούλιο, χωρίς ενεργή τοπική κοινωνία, οι διαφορετικές προσεγγίσεις, οι διαφορετικές επιλογές, καταλήγουν χωρίς αντίκρισμα, αφού δεν έχουν «πού» να αντιπαρατεθούν, «πού» να συντεθούν, σε ποιόν να απευθυνθούν.

Την πιο εμβληματική εικόνα για τα παραπάνω, έδωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κατά την τελική συζήτηση της Κυριακής (26-11) για το κυκλοφοριακό, πριν δώσει το λόγο στους πολίτες που έθεταν ερωτήσεις: «Πείτε το όνομά σας και τον δρόμο σας». Αυτή είναι η παγίδα: Ο πολίτης δεν προσέρχεται ως πολίτης του δήμου αλλά ως «εκπρόσωπος» του δρόμου «του». Ακόμη και όσοι «δρόμοι» δεν είχαν πρόβλημα, κάτι θα σκεφθούν, ενθαρρύνονται να το πράξουν, να μη «ριχτούν» όταν οι γείτονες ευεργετούνται. Ζητείστε και εμείς θα τα διευθετήσουμε. Όσο για τα λεφτά, λεφτά υπάρχουν! «Θα τα βρούμε μέσω ΕΣΠΑ» δήλωσαν με μια φωνή δήμαρχος και μελετητές, κανείς δεν θα επιβαρυνθεί!

Αυτή είναι η πολιτική που «εκπαιδεύει» την κοινότητα στη λάθος κατεύθυνση, θυσιάζοντας τη συγκρότησή της σε ζωντανή οντότητα. Αυτή είναι η πολιτική που χρησιμοποιεί ένα προκατασκευασμένο όραμα, που θα το διαχειρίζεται η εκάστοτε διοίκηση κατά το δοκούν, επενδύοντας σήμερα, στην Ελλάδα της κρίσης, στη βελτίωση του κυκλοφοριακού φόρτου έξω από την πόρτα του ιδιώτη - κατοίκου. Αυτή η πολιτική δεν είναι συμβατή με το μέλλον της αυτοδιοίκησης. Ούτε του δήμου μας. Ούτε της χώρας.

«Μα δεν θέλετε να αλλάξει τίποτα;», δήλωσαν οι μελετητές, «παίζοντας τα ρέστα τους» απέναντι σε όσους επέμεναν να ανησυχούν για τα προβλήματα που θα επιφέρει η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης. Θέλουμε να αλλάξουν πολλά περισσότερα είναι η απάντηση.
Θέλουμε να καταλάβετε είναι η απάντηση.

Υπό αυτήν την έννοια, η καταψήφιση του προϋπολογισμού του 2018 υπήρξε για τη «ΔΡΑΣΗ» αυτονόητη. Ελάχιστα προβληματιστήκαμε... Αλλού είναι το θέμα...

Γιάννης Τσούτσιας


Σοβαρό τροχαίο με ένα νεκρό στο Χαλάνδρι


Τραγωδία στην άσφαλτο εκτυλίχθηκε το πρωί της Τρίτης  στο Χαλάνδρι. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες από την Τροχαία, αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, και ανετράπη.

www.dikaiologitika.gr


Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ "ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ


Η αυτόνομη παράταξη πολιτών ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ - δια της εκπροσώπησής της στο Δημοτικό Συμβούλιο από τον επικεφαλής Άγγελο Νταβία- παρακολούθησε στενά το θέμα της ψήφισης(ή όχι) του τεχνικού προγράμματος και του προϋπολογισμού έτους 2018.

Είναι πάγια τακτική μας η πρόταξη των συμφερόντων των πολιτών και σε αυτό το πλαίσιο κινηθήκαμε τις προηγούμενες κρίσιμες ημέρες.

Παρά τις υπερβολές ένθεν  ένθεν, υπάρχουν δύο κεντρικά σημεία στα οποία δώσαμε ιδιαίτερο βάρος ώστε να αξιολογήσουμε τα δεδομένα:
  •  Ο νόμος προβλέπει ότι χωρίς εγκεκριμένο προϋπολογισμό μόνο μισθοδοσία υπαλλήλων και επιδόματα πρόνοιας είναι δυνατό να καταβληθούν. Παράλληλα δεν θα είναι δυνατό να υλοποιηθούν μία σειρά εγκεκριμένων έργων, καθημερινότητας και ανάπτυξης, που θα βελτιώσουν περαιτέρω την ποιότητα ζωής του χαλανδραίου πολίτη 
  • Στην κοντόφθαλμη αντιμετώπιση του θέματος εκ μέρους ομάδων και ατόμων του Δημοτικού Συμβουλίου, κάποιοι εκ των οποίων έχουν καθοριστική “συμβολή” για το θλιβερό κατάντημα της πόλης μέχρι το 2014.
Μετά τις συνάντησεις  του Δήμαρχου με τους επικεφαλείς των συνδυασμών και σταθμίζοντας τα δεδομένα, αποφασίζουμε να παρέχουμε θετική ψήφο για τον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα 2018 χωρίς να απεμπολούμε κατ’ ελάχιστο το δικαίωμα της δημιουργικής και τεκμηριωμένης κριτικής, όπου και όταν απαιτείται.

Αντίστοιχα, να αναμένεται η συμπόρευση σε θέματα μείζονος σημασίας για εμάς, τα οποία τα αναδείξαμε μέσα από το προεκλογικό μας πρόγραμμα, όπως η κατασκευή δημαρχείου στο ιδιόκτητο ακίνητο στη συμβολή των οδών Βασιλέως Γεωργίου & 25ης Μαρτίου.

Λύσεις δεν βρίσκονται με την επίδειξη δύναμης διαμέσου της (εφήμερης) εξουσίας, ούτε με τη στείρα άρνηση των πάντων με σήμα τη ντουντούκα.

Λύσεις θα βρίσκονται όταν υπάρχει σύνθεση δημιουργικών απόψεων. Μόνο έτσι το πρόσημο της πόλης μας θα είναι θετικό.

Με τιμή
Ομάδα Πολιτών 
Χαλάνδρι Αλλάζουμε Πορεία


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *