Δευτέρα, 22 Απριλίου 2019

ΧΩΡΙΣ ΑΠΑΡΤΙΑ ΤΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΥ - 18 ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ


Δεκαεννέα υπογραφές δημοτικών συμβούλων μπήκαν δημόσια για την σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου με στόχο να μην υλοποιηθεί η απόφαση του ΔΣ που ενέκρινε την δημοπράτηση των μελετών τον Απρίλη την Παρασκευή 12 Απρίλη.

Δεκαοκτώ οι παρόντες σήμερα αφού ο Νίκος Πανταζής υπέγραψε αλλά έλειπε.

- ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ κύριοι σύμβουλοι, πώς προχωράμε; ρώτησε η εκπρόσωπος των κατοίκων.

- ΕΚΛΟΓΕΣ για να αποφασίσουν οι δημότες, απάντησε ο Νταβίας

Αίτημα της εκπροσώπου της επιτροπής για νέα σύγκλιση έκτακτης συνεδρίασης του ΔΣ για αύριο και τρίτη την Τετάρτη ώστε η απόφαση να ληφθεί χωρίς απαρτία, κατά την δημοκρατία που διδάσκει ο Συμεών, βρήκε ΚΑΘΕΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΟ τον Νταβία:

"ΕΜΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΤΕ ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ. Δεν μετέχω σε επιλογή να κάνουμε τα ίδια για τα οποία καταγγέλλουμε και να πάρουμε απόφαση μειοψηφίας στην τρίτη συνεδρίαση της Τετάρτης χωρίς απαρτία.

Αντιδρούμε εδώ μαζί, παρά τις τεράστιες διαφορές μας, για να υπερασπιστούμε την σύνθεση, την πλειοψηφία και την λήψη αποφάσεων με συναίνεση, όχι για να παίξουμε τις αμάδες.

Οι εκλογές είναι κοντά, με την ψήφο τους οι πολίτες και νωπή λαϊκή εντολή θα καθορίσουν τις εξελίξεις. Έχουμε χρόνο ακόμα και στις αρχές Ιούνη να ματαιώσουμε τον διαγωνισμό για τις μελέτες. Σε περαιτέρω υποβάθμιση του δημοτικού συμβουλίου και των θεσμικών οργάνων του δήμου, της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπή Ποιότητας Ζωής δεν παίρνουμε μέρος. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε παιχνίδια και καπρίτσια, ούτε να αποδείξουμε ότι μπορούμε να γίνουμε ίδιοι με αυτούς τους οποίους αντιπολιτευόμαστε, δηλαδή να τους νομιμοποιήσουμε με την στάση μας. Οι δυνατότητες για διαμόρφωση πλειοψηφίας στην παρούσα φάση εξαντλήθηκαν. Το μόνο που μπορεί ακόμα να γίνει είναι η κοινή προσφυγή στην Αποκεντρωμένη για τον έλεγχο της νομιμότητας της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που προκήρυξε τον διαγωνισμό για τις μελέτες."

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γιώργος Θωμάς.

Να αγνοηθεί η απαγόρευση σύγκλισης του Δημοτικού συμβουλίου μετά την Τετάρτη, που αρχίζει η επίσημη προεκλογική περίοδος πρότεινε ο Τάσος Ευσταθίου (!!!!) και να προκληθούν τρεις τακτικές συνεδριάσεις μέχρι .... την άλλη βδομάδα, για να λάβει την απάντηση από όλους ότι αυτό ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ διότι ακόμα ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΗ ΠΟΛΗ, δεσμευόμαστε από τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας.

"ΝΑ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΣΩ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ"(αυτή που έγινε η ανάθεση των μελετών και δεν πήγε κανένας από τους τρεις γαλαζοπρασινολουλακί.) πήρε το λόγο η Καρατζά.

(Η Καρατζά πάντα για την πάρτη της μιλάει ....)

Ο ΝΤΑΒΙΑΣ ΣΗΚΩΘΗΚΕ και είπε "ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟΧΩΡΩ. Δεν με ενδιαφέρει η εκδοχή της Καρατζά γιατί τρία μέλη της αντιπολίτευσης δεν ήταν εκεί όταν πέρασε η προκήρυξη. ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΡΕΞΗ ΝΑ ΑΚΟΥΩ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ. ΑΠΟΧΩΡΩ, δεν με αφορούν οι δικαιολογίες κανενός.

- Μα καθίστε να ακούσουμε τις εξηγήσεις, προσπάθησε να πιέσει η εκπρόσωπος των κατοίκων τον Νταβία να παραμείνει στην - έτσι και αλλιώς εξωθεσμική πλέον - συζήτηση..

- Όχι ευχαριστώ, δεν μου αρέσει να υποτιμούν τη νοημοσύνη μου, είπε ο Νταβίας και αποχώρησε.

Ο ΓΩΡΓΟΣ ΘΩΜΑΣ την ώρα που ο Νταβίας αποχωρούσε τον ρώτησε: Άγγελε προσφυγή κατά της απόφασης της οικονομικής επιτροπής υπογράφεις;

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ήταν: ΒΕΒΑΙΩΣ.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗ;;;

Πιθανολογούμε βάσιμα ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΙ, ή δεν θα γίνει ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ 19.

ΚΑΙ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ;

Υπάρχει φόβος .... να κερδηθεί.

Η υπόθεση του Πατήματος πλέον είναι στα χέρια των αρμοδίων.

Από την ψήφο τους θα κριθεί και όχι από τα παιχνίδια ΄σόων ψήφισαν την μίσθωση, την αγορά και τις χρήσεις στον ΧΕΥ και τα πλυντήρια τους.


ΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΥ 9

 Θέμα : «Απάντηση στην με αριθμό πρωτοκόλλου 15184/15-4-2019 αίτηση Δημοτικών Συμβούλων»

Σε απάντηση της με αριθμό πρωτοκόλλου 15184/15-4-2019 αίτησή σας, περί σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου για λήψη απόφασης περί ανάκλησης της 102/2019 απόφασής του, που αφορά στην έγκριση σκοπιμότητας για την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας εκπόνησης Μελετών διαμόρφωσης αμαξοστασίου, συνεργείου και χώρου ΚΔΑΥ για τις ανάγκες του Δήμου, σας ενημερώνουμε:

1) Η 102/2019 απόφαση ελήφθη από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 20 Φεβρουαρίου 2019, παρόντων δεκατεσσάρων (14) εκ των δεκαεννέα (19) αιτούντων δημοτικών συμβούλων την ανάκληση της ανωτέρω απόφασης, ήτοι δύο (2) μήνες πριν την υποβολή του αιτήματός σας.

2) Το διάστημα των δεκαπέντε (15) ημερών εντός του οποίου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, παρέχεται η δυνατότητα άσκησης προσφυγής ενώπιον του Επόπτη Νομιμότητας των Ο.Τ.Α., κατά της ανωτέρω απόφασης, έχει παρέλθει προ πολλού άπρακτο, με συνέπεια η απόφαση αυτή να έχει καταστεί εκτελεστή και εφαρμοστέα.

3) Σε εκτέλεση της ανωτέρω απόφασης, έχει ληφθεί ομόφωνα η 192/19 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής με την οποία αποφασίστηκε η δημοπράτηση των όρων για την εκπόνηση των Μελετών των οποίων αιτείστε την διακοπή τους, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία ανάδειξης Μελετητών, σύμφωνα με την ανωτέρω ομόφωνη απόφαση, σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη.

4) Σημειωτέον ότι οι Μελέτες που θα εκπονηθούν από τους αναδόχους Μελετητές που θα αναδείξει η διαγωνιστική διαδικασία, δεν θα δημιουργήσουν σε καμία περίπτωση τετελεσμένα και μη αναστρέψιμα γεγονότα και δεδομένα, αντιθέτως θα υποδείξουν τους τρόπους της βέλτιστης αξιοποίησης του χώρου ΧΕΥ 9 του οποίου, η αγορά αποφασίστηκε και με τη θετική ψήφο δέκα (10) και μίας (1) λευκής εκ των αιτούντων συμβούλων που υπογράφουν το αίτημα ανάκλησης, σε σύνολο εικοσιεννέα (29) θετικών ψήφων και ουδεμίας αρνητικής που έλαβε η απόφαση αγοράς του εν λόγω ακινήτου.

5) Το πλέον αξιοσημείωτο είναι ότι οι Μελέτες που θα εκπονήσουν και παραδώσουν οι ανάδοχοι Μελετητές στη Δημοτική Αρχή, όχι μόνο δεν θα δημιουργήσουν βλαπτικά αποτελέσματα για την Πόλη, αλλά αντιθέτως θα υποδείξουν τρόπους και μεθόδους της βέλτιστης αξιοποίησης του ακινήτου ΧΕΥ 9.

6) Τέλος οι μέθοδοι αυτές θα τεθούν υπόψη και του Δημοτικού Συμβουλίου αλλά και όλων των Δημοτών του Χαλανδρίου, ώστε κατόπιν διαλόγου και λήψης αποφάσεων μέσω δημοκρατικών και διαφανών διαδικασιών, να ληφθούν αποφάσεις που θα στοχεύουν στην αξιοποίηση του χώρου με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Χαλανδρίου.

Για όλους τους παραπάνω λόγους κρίνουμε ότι δεν συντρέχει λόγος σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου για λήψη απόφασης περί ανάκλησης της 102/2019 απόφασής του.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.


Έκτακτη σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίο από την διοίκηση μία ώρα πριν .... την σύγκλιση από την αντιπολίτευση

Μία ώρα πριν από το δημοτικό συμβούλιο που είχαν συγκαλέσει οι σύυμβουλοι της αντιπολίτευσης η διοίκησ, δια του προεδρείου συγκάλεσε πάλι ..... έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ με τ α παρακάτω .... υπερεπείγοντα θέματα!

Στην συνεδρίαση της 16.00 δεν έγινε απαρτία.

13η ΕΚΤΑΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


Η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου σάς καλεί σε έκτακτη συνεδρίαση του σώματος, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010, (λόγω μη απαρτίας της συνεδρίασης της 19ης Απριλίου), στο Παλαιό Δημαρχείο (Γρ. Γυφτόπουλου 2), την 22α Απριλίου 2019, ημέρα Μ. Δευτέρα και ώρα 16:00, για συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με τα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:


ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

1. 2η Αναμόρφωση Προϋπολογισμού του Δήμου Ο.Ε. 2019.

2. Έγκριση του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα (ΣΔΑΕΚ) του Δήμου Χαλανδρίου (Σύμφωνο των Δημάρχων).

3. Παράταση του συμβατικού χρόνου της υπηρεσίας με τίτλο: «Υπηρεσίες συμβούλου για την εκπόνηση της Βασικής Απογραφής Εκπομπών και λοιπών υποστηρικτικών υπηρεσιών για την εκπόνηση του ΣΔΑΕΚ του Δήμου Χαλανδρίου (Σύμφωνο των Δημάρχων)».

4. Ορισμός υπεύθυνου στο λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος και αφορά το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), με τίτλο «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ».

5. Έγκριση οικονομικού απολογισμού Ο.Ε. 2018 της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χαλανδρίου.

6. Καθορισμός εισφορών για χρήση αθλητικών εγκαταστάσεων και προγραμμάτων για την αθλητική περίοδο από 01/09/2019 έως 31/08/2020.

7. Καθορισμός της εισφοράς για τη παραχώρηση του Ευριπίδειου Θεάτρου Ρεματιάς Ο.Ε. 2019.

8. Εξειδίκευση πίστωσης για την πραγματοποίηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Ρεματιάς 2019.

9. Εξειδίκευση πίστωσης για τη δημιουργία, εκτύπωση και διανομή διαφημιστικού υλικού για το Φεστιβάλ Ρεματιάς 2019.

10. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την πραγματοποίηση ενός βιωματικού εργαστηρίου αφήγησης διάρκειας 1 ½ ώρας με θέμα τη θάλασσα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χαλανδρίου.

11. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την παραγωγή βιβλίων, της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας του Δήμου Χαλανδρίου (ΟΠΙΔΗΧ), που θα δοθούν ως αναμνηστικό δώρο στους συμμετέχοντες εκδηλώσεων και διαγωνισμών που θα οργανωθούν στο Δήμο, το προσεχές χρονικό διάστημα.

12. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την έκδοση ενημερωτικού εντύπου – καταλόγου έκθεσης εικαστικών τεχνών.

13. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την πραγματοποίηση συναυλίας στο Θέατρο της Ρεματιάς, της Ένωσης Λυρικών Πρωταγωνιστών Ελλάδας (ΕΛΠΕ).

14. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την πραγματοποίηση θεατρικής δράσης στη βιβλιοθήκη του Αετοπουλείου από την Ομάδα Νοητή Γραμμή.

15. Εξειδίκευση πίστωσης για την πραγματοποίηση συναυλίας – αφιέρωμα στον Βίκτωρ Χάρα με τραγούδια από τη Χιλή.

16. Εξειδίκευση πίστωσης για την πραγματοποίηση της θεατρικής παράστασης «Η Γινέκα της Ζάκυ(ν)θος» του Διονύσιου Σολωμού σε σκηνοθεσία Σπύρου Βραχωρίτη.

17. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την προμήθεια βιβλίων, ως αναμνηστικά δώρα στους συμμετέχοντες μαθητές της Α΄ δημοτικού, στον 14ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης του Δήμου Χαλανδρίου.

18. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για την προμήθεια παγωτού, ως κέρασμα στους συμμετέχοντες μαθητές του δημοτικού, στη γιορτή λήξης του 14ου Μαραθώνιου Ανάγνωσης του Δήμου Χαλανδρίου.

19. Εξειδίκευση πίστωσης ποσού 4.000,00 € συμπ/νου Φ.Π.Α. σε Κ.Α. 00.6495.01 (φόρος δωρεάς).

20. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18 που αφορά στην ενίσχυση οικονομικά αδύναμων κατοίκων με χρηματικά βοηθήματα.

21. Ορισμός εκπροσώπου του Δήμου Χαλανδρίου ως Προέδρου με τον αναπληρωτή του στο Πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Επιθεώρησης χώρων ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων για το έτος 2019.

22. Παραχώρηση χρήσης αθλητικών εγκαταστάσεων «Capoeira».

23. Τροποποίηση των άρθρων 4, 11 και 12 του κανονισμού λειτουργίας των περιπτέρων.

24. Έγκριση για διενέργεια «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ για την εκποίηση μεταχειρισμένων λιπαντικών ελαίων, παραγομένων από το συνεργείο του Δήμου».

25. Έγκριση απόσυρσης οχημάτων που βρίσκονται σε ακινησία.

26. Λήψη απόφασης για την καταστροφή αντικειμένων που δεν έχουν καμία αξία (άρθρο 199 παρ. 6 Ν. 3463/2006).

27. Λήψη απόφασης περί μη δυνατότητας υλοποίησης εργασίας με ίδια μέσα και έγκριση για παροχή υπηρεσίας με τίτλο: «Παροχή υπηρεσίας για οικοδομικές εργασίες».

28. Λήψη απόφασης περί μη δυνατότητας εκπόνησης μελέτης με ίδια μέσα και έγκριση για την παροχή υπηρεσίας με τίτλο: «Μελέτη πυροπροστασίας δημοτικών κτιρίων».

29. Λήψη απόφασης για αποδοχή όρων χρηματοδότησης από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ – ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗ 2018» και εξουσιοδότηση Δημάρχου ως νόμιμο εκπρόσωπο.

30. Σύμφωνη γνώμη για τη χρήση του δημοτικού οδικού δικτύου πέριξ των οδών Παλαιολόγου – Παπανικολή από την οδό Εθν. Αντιστάσεως έως την οδό Αγ. Παρασκευής και έγκριση προσωρινής αντιδρόμησης της οδού Ψαρών από την οδό Σοφ. Βενιζέλου μέχρι την οδό Δαναΐδων για το έργο: «Κατασκευή αγωγών ομβρίων υδάτων σε διάφορες περιοχές του Δήμου Χαλανδρίου», Α.Μ. 3/2016.

31. Έγκριση 1ου ΑΠΕ του έργου «Έργο αποκατάστασης οδοποιίας και ενίσχυσης οδικής ασφάλειας σε τμήμα της οδού Ηρακλείτου», Α.Μ. 1/2017.

32. Έγκριση 1ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΩΝ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ», Α.Μ. 4/17.

33. Έγκριση 1ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα του έργου: «ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΟΔΩΝ ΚΑΛΟΓΡΕΖΗΣ &25ης ΜΑΡΤΙΟΥ», Α.Μ. 2/2018.

34. Έγκριση 2ου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα του έργου: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΩΓΩΝ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ», Α.Μ. 03/2016.

35. Άδεια κοπής επικίνδυνων δένδρων.

36. Έγκριση παραχώρησης χρήσης κοινόχρηστου χώρου για την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων της επιχείρησης με την επωνυμία ΣΤΥΛΙΑΝΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.

37. Εξειδίκευση πίστωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 203 Ν. 4555/18, για τη συντήρηση και επίβλεψη ορθής λειτουργίας μονάδας ξήρανσης του Waste4Think έως τη λήξη του προγράμματος Waste4think.

Η Συνεδρίαση κρίνεται κατεπείγουσα, λόγω της αναγκαιότητας λήψης αποφάσεων για τα θέματα που περιλαμβάνονται στην ημερήσια διάταξη της πρόσκλησης και άπτονται ζητημάτων που αφορούν στη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των δομών του Δήμου, δεδομένων των ασφυκτικών προθεσμιών που προκύπτουν από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, όσον αφορά τη δυνατότητα σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου, στο επόμενο χρονικό διάστημα. Και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 άρθρο 65 Ν. 3852/2010 που ορίζουν ότι: «Ένα (1) μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης καθώς και για θέματα που αφορούν στην υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων», (βλ. εγκύκλιο 12/2019 ΥΠ.ΕΣ ΑΔΑ:65ΦΔ465ΧΘ7-5ΟΕ).

Παρακαλούμε για την παρουσία όλων ώστε να καταστεί εφικτή η λήψη των ανωτέρω αποφάσεων, για τους λόγους που προαναφέρονται.


Η ΠΡΩΤΗΦΟΡΑ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 74 ΤΟΥ ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ: ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΥ 9


Άλλη μία "άσκηση" απλής αναλογικής και λειτουργίας του δημοτικού συμβουλίου του Χαλανδρίου, όπου η διοικούσα παράταξη σήμερα έχει 16 συμβούλους - μάλλον αρκετά περισσότερους από όσους θα έχει στο δημοτικό συμβούλιο που θα προκύψει πρώτη φορά με απλή αναλογική, έχουμε σήμερα, μετά την σύγκλιση του ΔΣ από 19 δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης

 (Για να έχει στο επόμενο συμβούλιο η Αντίσταση 16 έδρες στο δημοτικό συμβούλιο πρέπει να πάρει στις εκλογές 40%, ένα σενάριο που μάλλον ούτε ο ίδιος ο Ρούσσος και οι αυλικοί του δεν πιστεύω να θεωρούν εφικτό, με δεδομένο ότι στις προηγούμενες εκλογές - με τον ΣΥΡΙΖΑ σε τροχιά εξουσίας και ρεύμα νίκης - δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν το 18%).

Τι μπορούμε να περιμένουμε το απόγευμα;

1. Ο ίδιος ο δήμαρχος Χαλανδρίου να υπερβεί τους αριθμούς και τα τερτίπια, κυρίως να υπερβεί τον εαυτό του και το πείσμα του και να κάνει το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ, δηλαδή να υλοποιήσει το αίτημα αντιπολίτευσης και κατοίκων ματαιώνοντας τον διαγωνισμό για τις μελέτες για τον ΧΕΥ 9 που έχει προκηρύξει ώστε το θέμα να απασχολήσει το δημοτικό συμβούλιο, ήρεμα, συγκροτημένα και σοβαρά μετά τις εκλογές.
Τα "ποτέ, ποτέ" δεν μπορούν να αντέξουν παραπάνω από 40 μέρες ακόμα.Μετά οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου θα λαμβάνονται με ΣΥΝΘΕΣΗ και κανείς δεν θα μπορεί να λέει "ποτέ, ποτέ".
Αν το συνειδητοποιήσει αυτό ο δήμαρχος θα είναι σήμερα με την λύση και όχι το πρόβλημα.

2. Ο δήμαρχος και η πλειοψηφίας να εμμείνουν στο .... "ποτέ, ποτέ".  Οπότε θα επιχειρήσουν το απόγευμα το δημοτικό συμβούλιο που συγκαλεί η αντιπολίτευση, να μην έχει απαρτία.

Για να υπάρχει απαρτία λήψης απόφασης χρειάζεται να είναι παρόντες τουλάχιστον 21 σύμβουλοι.
Με δεδομένους τους 19 που υπογράψαμε λοιπόν, αν ο δήμαρχος επιλέξει να μπλοκάρει την απαρτία, ας δούμε σε ποιους πέφτει το βάρος της συγκρότησης απαρτίας:

- Στους δύο δημοτικούς συμβούλους της παράταξης Λαδόπουλου (τον ίδιο και τον Μύρωνα Ανδριαννάκη) οι οποίοι συνομιλούν με τους κατοίκους και τους λένε ότι τους υποστηρίζουν. ΑΠΟΨΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΕΜΠΡΑΚΤΑ. Θα το κάνουν οι στρατηγικοί συνεργάτες του Συμέων καθ' όλη την διάρκεια της τετραετίας ή θα αποδειχθεί ότι το παίζουν "και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφυλαξ" ;

- Στον Πέτρο Αναστασιάδη, ο οποίος δεν έχει ψηφίσει τίποτα σχετικά με τον ΧΕΥ, ως μέλος της Λαϊκής Συσπείρωσης - πριν την αποχώρησή  του, θα έρθει να υποστηρίξει την στάση του - ενάντια στα σχέδια Συμεών για τον ΧΕΥ 9 - και την ψήφο του στις αποφάσεις ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ ή όχι?

- Στον Θωμά Βαρδουλάκη, ανεξάρτητο σήμερα δημοτικό σύμβουλο, εκλεγμένο με την παράταξη του Γιώργου Θωμά, στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και υποψήφιου περιφερειακού συμβούλου με την Ρένα Δούρου στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές. Τι θα κάνει ο γιατρός;
Αν πάρει γραμμή αποχής από τον Συμεών θα την τηρήσει;
Από την στάση του θα φανεί αν η γραμμή Συμεών για το θέμα του ΧΕΥ 9 είναι και η επίσημη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ, που θυμίζουμε ότι δια της ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ είχε εκφράσει αντιρρήσεις επίσημα για βαριές χρήσεις στους ΧΕΥ.

Θυμίζουμε ΜΟΝΟ ΜΙΑ παράγραφο από την ανακοίνωση της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ που εκδόθηκε στις 15 Νοέμβρη 2016:

Η Ν.Ε. Βόρειας Αθήνας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., θα συνεχίσει την προσπάθειά της, ώστε όλοι οι αντίστοιχοι Χώροι Εγκατάστασης Υποδομών (Χ.Ε.Υ.), να αποκτήσουν ήπιες χρήσεις ανάλογες με εκείνες της αρχικής απαλλοτρίωσής τους και όχι με αυξημένο συντελεστή δόμησης κάτι που αναπόφευκτα θα οδηγήσει στην οικοδόμησή τους και στην εμπορική τους εκμετάλλευση, επιβαρύνοντας υπέρμετρα το ήδη κορεσμένο πολεοδομικά, περιβάλλον της περιοχής μας.

- Στον Νίκο Πράσσο,  δημοτικό σύμβουλο ανεξαρτητοποιημένου από τον Ανδρεόπουλο, μέλος του ΔΣ ύστερα από παραιτήσεις δύο εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων της παράταξης Ανδρεόπουλου (Καραμολέγκου και Ντάβαρη) και σήμερα υποψήφιο δήμαρχο που προσχώρησε στην άποψη της παράταξης ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΠΟΡΕΙΑ για ΕΝΙΑΙΕΣ εγκαταστάσεις καθαριότητας στο οικόπεδο που αγόρασε πρόσφατα ο δήμος στο νεκροταφείο. 
Τι θα κάνει ο φιλόδοξος υποψήφιος δήμαρχος λοιπόν; 
Θα συμπαρασταθεί με την παρουσία του, στους κατοίκους και το αίτημά τους  να μην γίνουν οι εγκαταστάσεις στον ΧΕΥ 9 - όπως και ο ίδιος πλέον εξαγγέλλει ως σωστό ή θα προτιμήσει να δώσει εξετάσεις υπακοής στον Συμεών και τον ΣΥΡΙΖΑ για να του δώσουν .... τσικουλάτα;

Η υπερβατική πρόταση εισήγηση των 19 προς το δημοτικό συμβούλιο δεν είναι - δεν πρέπει να είναι νίκη ή ήττα κανενός.
Είναι η ΛΟΓΙΚΗ αντιμετώπιση ενός προβλήματος, ενός διαφαινόμενου αδιεξόδου, εν΄ςο στείρου, άγονου και χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο διχασμού, από το ανώτερο βουλευόμενο όργανο λήψης των αποφάσεων στην πόλη.
Και αυτό που καθορίζει - αυτό που πρέπει να καθορίζει την στάση του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ είναι η υπεράσπιση των αρχών που εξαγγέλλει και διακηρύσσει προς τους πολίτες - εκλογείς - εντολείς του αλλά και τις προτάσεις του για την πόλη και το μέλλον της.

ΜΕ ΒΑΣΗ ΛΟΙΠΟΝ τα παραπάνω το απόγευμα - το συμβούλιο πρέπει να έχει απαρτία τουλάχιστον 23 συμβούλων. 
Οι μάσκες των απόντων θα έχουν πέσει. Δεν θα τους έχει μείνει φύλλο συκής. 
Το δίλημμα δεν είναι με το άσπρο μέτωπο ή με το μαύρο μέτωπο και είναι λυπηρό να ακούγονται τέτοια από τον δήμαρχο της πόλης, έναν πρώην κινηματικό εξουσιαστή που επενδύει το μέλλον της πόλης στην πόλωση και τον κοινωνικό αυτοματισμό τώρα που έγινε εξουσία, με συνταγές θατσερικής διοίκησης (για να μην το χοντρύνουμε).

ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΕΙΝΑΙ αν και ποιος επιλέγει να είναι υποψήφιος των πολιτών και όχι υποψήφιος των συστημάτων και της παρασκηνιακής συναλλαγής.

ΣΤΙΣ 17.00 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΎ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΘΟΥΝ ΞΕΚΑΘΑΡΑ.


 Α.Ν.


ΑΠΟΨΕ ΣΤΙΣ 17.00 ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΥ 9 ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ

12η ΕΚΤΑΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Τα παρακάτω υπογράφοντα 19 μέλη του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Χαλανδρίου καλούν σε συνεδρίαση του σώματος με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Ν.4555/2018, ΦΕΚ 133Α (Άρθρο 74, παρ. 2) στο Παλαιό Δημαρχείο (Γρ. Γυφτόπουλου 2), τη 22η Απριλίου 2019, ημέρα Δευτέρα και ώρα 17:00, για συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με τα παρακάτω θέμα της ημερήσιας διάταξης:


ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Ανάκληση της υπ.αρ. 102/2019 (ΑΔΑ 6ΗΟ0 ΩΗΔ - ΤΒΩ) απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Χαλανδρίου της 4ης συνεδρίασης 20 .02.2019 (θέμα 35), για την έγκριση σκοπιμότητας εκκίνησης της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης εκπόνησης μελετών, με θέμα «Μελέτη διαμόρφωσης αμαξοστασίου, συνεργείου και χώρου ΚΔΑΥ για τις ανάγκες του δήμου».


Η Συνεδρίαση κρίνεται κατεπείγουσα, λόγω της αναγκαιότητας λήψης απόφασης για το θέμα που περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη της πρόσκλησης καθόσον

Άπτεται ζητήματος που αφορά στη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των δομών του Δήμου, δεδομένων των ασφυκτικών προθεσμιών που προκύπτουν από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, όσον αφορά τη δυνατότητα σύγκλησης του Δημοτικού Συμβουλίου, στο επόμενο χρονικό διάστημα. Και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 άρθρο 65 Ν. 3852/2010 που ορίζουν ότι: «Ένα (1) μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης καθώς και για θέματα που αφορούν στην υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων», (βλ. εγκύκλιο 12/2019 ΥΠ.ΕΣ ΑΔΑ:65ΦΔ465ΧΘ7-5ΟΕ).


Παρακαλούμε για την παρουσία όλων ώστε να καταστεί εφικτή η λήψη της ανωτέρω αποφάσεων, για τους λόγους που προαναφέρονται.

ΟΙ ΣΥΓΚΑΛΟΥΝΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ:

Κουράσης, Αγγελής, Κόσσυβας,, Νιώτη, Λαμπρόπουλος, Ανδρεόπουλος, Καζάνη, Καρατζά, Κασίμης, Θωμάς, Νταβίας, Καλομοίρης, Αλεξίου, Τζούρας, Ευσταθίου, Μάζη, Κιούσης, Πανταζής Φασίτσα.


Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ:






ΠΑΤΗΜΑ - ΧΕΥ 9: ΑΠΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Γ.Γ.




Ένταση έξω από την αίθουσα του Δ.Σ. Χαλανδρίου – «Φασίστα» αποκάλεσαν τον δήμαρχο κάτοικοι από το Πάτημα – VIDEO

(ΜΗ) ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ

Προφανώς οι σκηνές που περιγράφονται στο δημοσίευμα δεν τιμούν ΚΑΘΟΛΟΥ τους εκλεγμένους μας άρχοντες.

Προφανώς ο Δήμαρχος ΔΕΝ είναι φασίστας.

Προφανώς αυτοί που διαμαρτύρονται, κάποιο σοβαρό λόγο θα έχουν για να αφήνουν τα σπίτια τους και να μαζεύονται 2-3 φορές τη βδομάδα έξω από το Δημαρχείο.

Προφανώς πληγωμένο και χαμένο από όλα αυτά βγαίνει το Χαλάνδρι.

Από όσα έχω καταλάβει από τις συζητήσεις που άκουσα έξω από το Δημαρχείο, υπάρχει μια «κόντρα».

Ο δήμαρχος λέει ότι αυτά που προγραμματίζει να υλοποιηθούν έχουν υπερψηφιστεί από την συντριπτική πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου το 2016 (δεν θα το αμφισβητήσω), οπότε θέλει να ανατεθούν οι αντίστοιχες μελέτες.

Οι κάτοικοι ζητάνε να μην προχωρήσει το θέμα.

Η αντιπολίτευση (σχεδόν όλη), ζητάει να αναβληθεί το θέμα για κάποιο διάστημα.

Επειδή λοιπόν σε ένα μήνα έχουμε εκλογές.

Επειδή θα φανούν σύντομα οι επόμενες πλειοψηφίες στο Δήμο μας και θα ξέρουμε ποιος θα είναι ο επόμενος δήμαρχος (συνεχίζει ο ίδιος ή εκλέγεται κάποιος άλλος), που το πρόγραμμά του θα έχει εγκριθεί με νωπή λαïκή εντολή.

Επειδή μια καθυστέρηση 45 ημερών στην ανάθεση των μελετών ΔΕΝ θα φέρει τον κατακλυσμό στην υλοποίηση του προγράμματος των διοικούντων.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν αναβάλλεται η οποιαδήποτε ενέργεια σχετίζεται με τον ΧΕΥ 9 για μετά τις εκλογές.

Αν επιβεβαιωθεί η εμπιστοσύνη στους σημερινούς, προχωράνε τον Ιούνιο τις όποιες διαδικασίες.

Αν εκλεγεί κάποιος άλλος, ας αναλάβει εκείνος τις όποιες επόμενες ενέργειες.

Αν ανατεθούν οι μελέτες σήμερα και εκλεγεί κάποιος άλλος που διαφωνεί με αυτά, είναι προφανές ότι ο Δήμος θα έχει δεσμευτεί να πληρώσει κάποιο σημαντικό κονδύλι, κάτι παραπάνω από 600.000 ευρώ όπως ακούω, για έργο που δεν θα υλοποιηθεί.

Νομίζω ότι η επιμονή στο να ανατεθούν οι μελέτες τώρα, αφήνει να δημιουργούνται δεύτερες σκέψεις, από κακές έως χειρότερες.

Επειδή εγώ είμαι πεπεισμένος ότι οι δεύτερες σκέψεις είναι λαθεμένες, αλλά θα πρέπει να πειστούν και «οι άπιστοι», τι πιο λογικό από μια μικρή αναβολή;

Δεν μπορεί το πείσμα που ακούγεται από πλευράς δημάρχου (φωνάζοντας «ποτέ, ποτέ»), να αφήνει περιθώρια σκιών. Νομίζω ότι ο δήμαρχος οφείλει να συμπεριφερθεί ως ΔΗΜΑΡΧΟΣ και όχι ως πεισματάρικο γυμνασιόπαιδο.


Γιώργος Γεωργιάδης
Δεν είμαι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος


Ρεματιά, Κόδρου, Κάτω Χαλάνδρι και πλημμύρες


Αναδημοσιεύουμε ενδιαφέρον άρθρο του Τάκη Ιωάννου, (Αρχιτέκτονα στο Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, ΔΣ ΕΜΔΥΔΑΣ ) από τo blog της ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ https://syspeirosiaristeronmihanikon.blogspot.com

ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΠΛΗΜΜΥΡΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ

Οι πλημμύρες είναι ένα φυσικό φαινόμενο. Και σαν τέτοιο έχουν ευεργετικές συνέπειες για την βλάστηση και τις καλλιέργειες, αφού με τα φερτά που αποθέτουν (χώματα, φύλλα κλπ οργανικά) λιπαίνουν τη γη και την κάνουν γόνιμη. Παράλληλα όμως μπορεί να προκαλέσουν και καταστροφές σε οικισμούς, οι οποίες όμως οφείλονται κυρίως:

στην ασταμάτητη μαζική οικιστική και βιομηχανική επέκταση (κάλυψη εκτάσεων με στεγανά υλικά και εξαφάνιση των χωμάτινων επιφανειών)
στην αποψίλωση των δασών και τις μετέπειτα επεμβάσεις στις εκτάσεις τους (οικοδόμηση, λανθασμένες αναδασώσεις, βόσκηση κλπ)
στις κυβερνητικές επιλογές (μετατροπή των ρεμάτων σε αγωγούς, ανοχή και ενίσχυση αυθαιρεσιών, μπαζωμάτων, εκτροπών, αποψιλώσεων, ρυπογόνων δραστηριοτήτων, βιομηχανικού τύπου καθαρισμών εντός της κοίτης τους κ.α.)
στην άγνοια, αδιαφορία ή ανοχή των πολιτών και των φορέων τους για όλα τα παραπάνω

Από την πλημμύρα τον Ιούλη του 2018 στην Αγία Βαρβάρα


Είναι σε τελευταία ανάλυση οι συνέπειες της επικράτησης του καπιταλισμού, για τον οποίο η φύση δεν είναι παρά «πόροι» για εκμετάλλευση. Η κλιματική αλλαγή -απότοκο και αυτή του συγκεκριμένου τρόπου παραγωγής- επιτείνει απλώς αυτές τις συνέπειες. Ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα πλημμυρικά φαινόμενα τα τελευταία χρόνια και μέχρι σήμερα, βλέπουμε ότι δεν αντιμετωπίζει τις καταστροφικές συνέπειες και πρέπει να αλλάξει. Η κατασκευή ‘αντιπλημμυρικών’ έργων με τον γνώριμο τρόπο που κατασκευάζονται ακόμα [τσιμέντο, συρματοκιβώτια (σεραζανέτ) – βλ. έργο της Περιφέρειας στο Ποδονίφτη στη Ν. Ιωνία], υποβαθμίζουν τόσο την ποιότητα ζωής, όσο και τον φυσικό ρόλο των ρεμάτων.



Σεραζενέτι σε ρέμα στην Παλλήνη, όπου φαίνονται τα «οικολογικά» αποτελέσματα των συρματοκιβωτίων. Η φωτογραφία προέρχεται από την σελίδα «Πολίτες υπέρ των Ρεμάτων»

Οι εκάστοτε αρχές δεν θέλησαν ποτέ (και εξακολουθούν να μη θέλουν) να οριοθετήσουν τα ρέματα, γιατί κάτι τέτοιο δυσκολεύει την υφαρπαγή, την ιδιοποίηση ή την οικοπεδοποίηση και τις αντιπαροχές (και διώχνει «ψηφαλάκια»). Όταν το πράγμα φτάνει στο απροχώρητο, κατασκευάζουν έναν οχετό, συνήθως κάτω από κάποιο οδικό άξονα. Όμως το νερό συνήθως δεν είναι δυνατόν να περάσει όλο από τον -ούτως ή άλλως- ανεπαρκή οχετό, καθώς αυτός περιορίζεται επιπλέον και από βουλωμένα φρεάτια λόγω ελλιπούς συντήρησης, παράνομες ιδιωτικές συνδέσεις λυμάτων και άλλες επεμβάσεις.

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ

Σε κάποιες περιπτώσεις έχουν πλέον αρχίσει να εφαρμόζονται λύσεις που αντίκεινται στην τσιμεντοποίηση – «διευθέτηση» της κοίτης με σεραζανέτ και ενισχύουν την επαναφορά των ρεμάτων στη φυσική τους μορφή. Αυτό όμως δεν αρκεί, χρειάζονται λύσεις που προσεγγίζουν συνολικά την αντιπλημμυρική προστασία, όπως:

έργα ορεινής υδρονομίας (π.χ. φράγματα μικρής κλίμακας με φυσικά υλικά) και αναδασώσεις,
οριοθέτηση των ρεμάτων βάσει του πραγματικού πλημμυρικού τους κύματος, με απαλλοτριώσεις, αύξηση των χώρων πρασίνου και δημιουργία παραρεμάτιων πάρκων ή και λιμνο-δεξαμενών εκτόνωσης
των νερών,
διάνοιξη φυσικών χωμάτινων διατομών και σταθεροποίηση των πρανών με φυτεύσεις,
χρήση υδατοπερατών υλικών σε δρόμους, πεζοδρόμους, πλατείες κ.λπ.

Τα παραπάνω φυσικά προϋποθέτουν μελέτη σε επίπεδο λεκάνης απορροής (δηλ. ολόκληρης της περιοχής που τα νερά της καταλήγουν στο συγκεκριμένο ρέμα), που οδηγεί στη μείωση του κινδύνου πλημμύρας, στην διατήρηση των ποτάμιων οικοσυστημάτων και στην αναβάθμιση της ποιότητας του νερού.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ

Τα έργα που προωθούνται στη χώρα μας λειτουργούν όλα στην λανθασμένη λογική να ρίξουμε γρήγορα το νερό στο ρέμα και αυτό να φτάσει γρήγορα στην θάλασσα. Η ροή του νερού των «διευθετημένων» ποταμών όμως είναι ταχύτερη και αυξάνει τις επιπτώσεις της πλημμύρας.


Σεραζανετ (συρματοκιβώτια) στην Ρεματιά

Ένα στενό ρέμα έχει πολύ γρήγορη ροή νερού πολύ περισσότερο όταν το έδαφος περιμετρικά του είναι μη-υδατοπερατό. Αυτό κάνει τις όχθες του πολύ πιο ευάλωτες και αυξάνει τον κίνδυνο πλημμύρας. Ένα αντιπλημμυρικό έργο όμως οφείλει να επιβραδύνει την ροή του νερού, να συγκρατεί σημαντικές ποσότητες στις περιοχές ψηλότερα από εκεί που κατασκευάζεται αυτό και να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη πορεία του νερού μέχρι τις εκβολές.

Χαλάνδρι

Στο Χαλάνδρι τα κύρια προβλήματα εντοπίζονται στη Ρεματιά, και ειδικά στο τμήμα της που διασχίζει τον Συνοικισμό, όπου αρκετές φορές είχαμε σοβαρές πλημμύρες, κάποιες φορές μάλιστα με ανθρώπινα θύματα. Προβλήματα επίσης έχουμε και στο Κάτω Χαλάνδρι, όπου η κοίτη του ρέματος μετατρέπεται σε αγωγό κάτω από την οδό Σαρανταπόρου, περνάει την Κηφισίας στην Κόδρου και συνεχίζει μέσω Φιλοθέης, Νέας Ιωνίας προς τον Κηφισό.



Το Νότιο Δίκτυο Ποδονίφτη που διασχίζει το Χαλάνδρι. Το τμήμα που κινείται παράλληλα της λ. Πεντέλης πρόκειται για την Ρεματιά, ενώ εκείνο που έρχεται από την Αγ. Παρασκευή είναι το ρέμα που προκαλεί τις πλημμύρες στην οδ. Κόδρου και βρίσκεται κάτω από την Σαρανταπόρου. Ο χάρτης προέρχεται από το blog Γεωμυθική https://geomythiki.blogspot.com/2017/06/blog-post_18.html


Για τη Ρεματιά κατασκευάστηκε τα τελευταία χρόνια ‘αντιπλημμυρικό’ έργο, με το οποίο καθαρίστηκαν οι όχθες και επενδύθηκαν με σεραζανέτ, καθώς και εξομαλύνθηκε ο πυθμένας, ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα και η ταχύτητα ροής του νερού στο τμήμα αυτό της κοίτης (όπως είναι παραπάνω, δηλ. να μπορεί να κατεβάσει μέχρι 127 μ3 νερού/sec). Στη συνέχεια βέβαια, μετά την οδό Σολωμού και μέχρι τη λεωφ. Κηφισίας, το ρέμα μετατρέπεται σε κλειστό (σκεπασμένο) αγωγό, o οποίος μπορεί να δεχτεί περίπου τη μισή ποσότητα (το πολύ μέχρι 76 m3 νερού/sec) απ’ όση μπορεί να φέρει η κοίτη μέχρις εκεί. Το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώθηκε από τη σημερινή διοίκηση του Δήμου, παρά τις παλιότερες αντιρρήσεις.

Κάποιες διαπιστώσεις και απορίες 

Η λεκάνη απορροής της ρεματιάς, η επιφάνεια δηλ. της πλαγιάς που τα νερά της κυλάνε προς τη συγκεκριμένη ρεματιά, δεν έχει αλλάξει. Τα τελευταία όμως χρόνια, μεγάλο μέρος της έχει κτιστεί, ενώ σε ένα άλλο τμήμα της το δάσος έχει καταστραφεί από πυρκαγιές και δεν μπορεί να λειτουργήσει το φυσικό σύστημα συγκράτησης των νερών μέσω της απορρόφησής τους από το έδαφος, καθώς η απορροή δεν καθυστερεί από τα φυλλώματα των δέντρων, ενώ οι «σκληρές επιφάνειες» (μπετόν, άσφαλτος) δεν απορροφούν νερά. Κατά συνέπεια, περιμένουμε πιο συχνές και έντονες πλημμύρες. Ένας τρόπος να τις περιορίσουμε θα ήταν η δημιουργία μικρών εμποδίων στην κοίτη που να επιβραδύνουν τη ροή και διευκολύνουν να απορροφηθεί ένα μέρος των νερών. Τέτοια λογική είχε και η παρέμβαση που έγινε μετά την πυρκαγιά της Πεντέλης παλιότερα, με την κατασκευή μικρών καλοπατιών από καμένους κορμούς, κάτι τέτοιο όμως δεν έχει νόημα να γίνει στο κομμάτι της ρεματιάς που διασχίζει το Χαλάνδρι.
Στα όρια του Χαλανδρίου η ρεματιά περνάει κάτω από την Αττική οδό, η οποία υποτίθεται ότι έχει δικό της σύστημα απορροής των νερών και δεν επιβαρύνει τη ρεματιά. Όπως όμως έχει διαπιστωθεί σε άλλα σημεία της, δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του αποχετευτικού της δικτύου, έτσι είναι πιθανόν να εισρέουν και επιπλέον νερά στη ρεματιά.
Τα νερά παρασέρνουν κομμάτια από δέντρα, κλαδιά, φύλλα, χώμα, πέτρες και σκουπίδια(!). Αυτά, άμα εμποδιστούν κάπου και σκαλώσουν, δημιουργούν μικρά ‘φράγματα’ που κρατάνε τα νερά και ξεχειλίζουν. Πολύ πιο έντονο φυσικά είναι το πρόβλημα, στο τμήμα που είναι σκεπαστός αγωγός (στο Συνοικισμό), τόσο γιατί οι διαστάσεις του είναι μικρότερες από την ανοικτή κοίτη, όσο και γιατί κάποια κομμάτια κορμών που επιπλέουν, προεξέχουν πάνω από τη στάθμη των νερών και σκαλώνουν. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο ανώμαλος παλιότερα πυθμένας της κοίτης δημιουργούσε μικρά σκαλοπάτια και γούβες που κατακρατούσαν ένα μέρος του όγκου από χώμα και πέτρες που κατεβάζει η ρεματιά, κάτι το οποίο έχει περιοριστεί πλέον, εφόσον ο πυθμένας εξομαλύνθηκε. Είναι αναγκαίος λοιπόν ο τακτικός έλεγχος και καθαρισμός της κοίτης.
Με το έργο που αναφέραμε παραπάνω (λόγω του οποίου κόπηκαν και αρκετά δέντρα), αυτό που επιτυγχάνεται είναι η ομαλή και με μεγαλύτερη ταχύτητα ροή των νερών, μέχρι όμως το σημείο που η ρεματιά μετατρέπεται σε αγωγό. Από κει και κάτω δεν προβλέπεται τίποτα, ούτε θα μπορούσε χωρίς να γκρεμιστούν σπίτια, ώστε να απελευθερωθεί ο διάδρομος του νερού.
Έχουμε λοιπόν στην περίπτωση δυνατής νεροποντής γρηγορότερη και ευκολότερη ροή μέχρι το σημείο που πλημμύρησε και παλιότερα, και μετά; Μετά, πολύ φοβούμαστε ότι θα έχουμε και πάλι πλημμύρες, και μάλιστα σε συντομότερο χρόνο από την έναρξη της νεροποντής. Είναι ευνόητο ότι δεν είναι δυνατόν στο σημείο αυτό (ή λίγο παραπάνω) να κατασκευαστεί μια τεχνητή λίμνη που θα κατακρατούσε τον όγκο των
νερών μέχρι να περάσουν με ασφάλεια από τον κλειστό αγωγό. Μια τέτοια λίμνη ασφαλώς θα έλυνε το πρόβλημα του να δημιουργείται «λίμνη» από την πλημμύρα μέσα στα σπίτια του Συνοικισμού (που ούτως ή άλλως είναι φτιαγμένος μέσα σε «γούβα», σ’ ένα παλιό έλος), προϋποθέτει όμως ότι θα απαλλοτριωθεί και θα κατεδαφιστεί μια μεγάλη έκταση, κάτι που δε γίνεται εύκολα.
Όσο για το πρόσφατο έργο στην οδό Σαρανταπόρου, ισχύουν αντίστοιχες διαπιστώσεις.
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ;

Πιστεύουμε ότι το έργο που κατασκευάστηκε στη ρεματιά δεν θα βοηθήσει στην προστασία του Συνοικισμού από μελλοντικές πλημμύρες. Μακάρι να κάνουμε λάθος και με το συγκεκριμένο έργο να αποφευχθούν μελλοντικές πλημμύρες. Πολύ φοβούμαστε όμως ότι δεν κάνουμε λάθος. Αυτό που σίγουρα θα βοηθούσε, θα ήταν ένας επιμελής καθαρισμός της ρεματιάς (και κυρίως του τμήματος εκείνου που είναι κλειστός αγωγός) κάθε τέλος καλοκαιριού-αρχές φθινοπώρου, από κλαδιά και άλλα φερτά. Όπως είναι ευνόητο, το κόστος μιας τέτοιας παρέμβασης, είναι κατά πολύ χαμηλότερο από κάθε έργο. Επίσης, εάν γίνεται από συνεργεία μόνιμων υπαλλήλων του Δήμου και όχι μέσω εργολάβων, δεν υπάρχει η καθυστέρηση μέχρι να εγκριθεί κονδύλι από την Περιφέρεια (όπως συμβαίνει σήμερα) και θα γίνεται όποτε είναι η κατάλληλη εποχή. Κάτι τέτοιο επιτρέπει επιπλέον και τον συνεχή έλεγχο για φερτά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ώστε να αποφεύγεται το φράξιμο της ρεματιάς στο σημείο εισόδου του αγωγού. Το χειρότερο όμως και στις 2 περιπτώσεις (Κάτω Χαλάνδρι – Ρεματιά) είναι ότι οι αγωγοί που διασχίζουν της Κηφισίας είναι ακόμα μικρότεροι από ό,τι τα σκεπασμένα τμήματά τους στο Χαλάνδρι.

Πρώτη προτεραιότητα κατά συνέπεια είναι η αντικατάστασή τους (ή η συμπλήρωσή τους και με άλλους), κάτι που για να πιεστεί η Περιφέρεια να το κάνει απαιτούνται μαζικές κινητοποιήσεις. Και φυσικά το θέμα δεν είναι να μεταφερθεί το πρόβλημα παρακάτω, αλλά να μελετηθεί και να κατασκευαστεί ένα συνολικό έργο διάνοιξης σκεπασμένων τμημάτων και αποκατάστασης -κατά το δυνατόν- της φυσικής κοίτης μέχρι τις εκβολές (που φυσικά πρέπει να ξεκινάει να κατασκευάζεται από τις εκβολές και σταδιακά να ανεβαίνει προς τα πάνω), παράλληλα με έργα ανάσχεσης και συγκράτησης στα ορεινά.


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *