Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2015

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (08.01.2003 ) : H τρύπα στο μετρό εκθέτει εργολάβους και μηχανικούς...

Οτι κάτι σάπιο υπάρχει στην εκτέλεση των δημόσιων έργων -μια μόνιμη χαίνουσα πληγή- επαναβεβαιώθηκε χθες με παρ' ολίγον τραγικό τρόπο. Ενα από τα πλέον πολυδιαφημισμένα έργα, αυτό του μετρό, ανέδειξε τρωτά σημεία, προχειρότητες, αβλεψίες, που συνοψίζονται στη δημιουργία... κρατήρα βάθους 15 μέτρων.

Αυτό που συνέβη χθες στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, λίγα μέτρα από τον μελλοντικό σταθμό «Δουκίσσης Πλακεντίας», απομυθοποίησε για άλλη μια φορά ένα έργο που υποτίθεται πως πραγματοποιείται με όλες τις αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας. 

Ας θυμηθούμε τη «ραγισμένη» πολυκατοικία στον Νέο Κόσμο, τις συχνές καθιζήσεις σε διάφορα σημεία της Αθήνας, τους σταθμούς που «μπάζουν νερά» όταν βρέχει, αλλά και το... βυθισθέν περίπτερο της οδού Πανεπιστημίου που έδωσε τροφή σε επιθεωρησιογράφους.

Η ώρα ήταν 4.30 π.μ. στη συμβολή των οδών Δουκίσσης Πλακεντίας και Φυλής, διακόσια πενήντα μέτρα από τον μελλοντικό σταθμό μετρό «Δουκίσσης Πλακεντίας», όταν κυριολεκτικά άνοιξε η γη και «κατάπιε» τον 33χρονο διερχόμενο οδηγό Αναστάσιο Γκαρέτσο, με το αυτοκίνητό του, ο οποίος ως εκ θαύματος γλίτωσε με τραύματα στο κεφάλι - ανεσύρθη αργότερα από συνεργεία της Πυροσβεστικής και διακομίσθηκε στο Γενικό Κρατικό Αθηνών.
O κ. Γκαρέτσος μέσα στη ατυχία του στάθηκε τυχερός. Και αυτό γιατί έπεσε σε κρατήρα μήκους 8 μέτρων, πλάτους και βάθους επτά, που μετά την ανάσυρση του οδηγού έφτασε σε μήκος και βάθος τα 15 μέτρα και σε πλάτος τα 10(!).
Αλλα παρεπόμενα: H «μαύρη τρύπα» κατάπιε και τον μαντρότοιχο ενός διπλανού σπιτιού, το οποίο οι κάτοικοι εγκατέλειψαν άρον-άρον ενώ κινδύνεψε και ο οδηγός ενός από τα φορτηγά που έσπευσαν στο σημείο για να «μπαζώσουν» με αμμοχάλικο το τεράστιο κενό.

Σύμπτωση; O προϋπολογισμός της συγκεκριμένης επέκτασης, την οποία έχει αναλάβει η κοινοπραξία που αποτελείτο αρχικά από τις εταιρείες ΑΕΓΕΚ, Selly και ΑΚΤΩΡ (του κ. Γ. Μπόμπολα), είχε εγείρει εξαρχής ερωτήματα, αφού ξεπερνούσε κατά πολύ τον αναμενόμενο. Κατά τη διεύρυνση της κοινοπραξίας, σε αυτήν προσχώρησε και η εταιρεία ΑΒΑΞ, που συνεργάζεται και σε άλλα έργα με την ΑΕΓΕΚ και την ΑΚΤΩΡ. Παρ' όλα αυτά, όπως η χθεσινή ημέρα απέδειξε, «κάτι» έγινε βιαστικά, στο «πόδι», χωρίς απαραίτητη μελέτη...

«Δεν είναι απίθανο να συμβαίνουν τέτοια γεγονότα», δήλωσε ωστόσο για το περιστατικό η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Βάσω Παπανδρέου, αποδίδοντάς το στη μορφολογία του εδάφους, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», κ. Γιάννης Χρυσικόπουλος, ο οποίος, όμως, με δηλώσεις του στην «K» άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να αλλάξει τώρα ο τρόπος κατασκευής της σήραγγας...
Ισως φταίνε τα πηγάδια που υπάρχουν στην περιοχή, λένε τώρα οι υπεύθυνοι του μετρό, ενώ εμπειρογνώμονες της εταιρείας ερευνούν το σημείο προκειμένου να καταλήξουν σε συμπέρασμα.
Οπως τόνισε στην «K» ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», κ. Γιάννης Χρυσικόπουλος, «αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη ότι το σημείο χρειαζόταν περαιτέρω ενίσχυση για να γίνουν οι εργασίες».
Κάτω από το σημείο της καθίζησης -σε βάθος 25 μέτρων- διανοίγεται η σήραγγα του μετρό όχι με μετροπόντικα, αλλά με το κλασικό σύστημα - λόγω του φόβου καθιζήσεων που είχαν υπ' όψιν τους οι υπεύθυνοι. «Δουλεύαμε 15 ημέρες εκεί», είπε ο κ. Χρυσικόπουλος, «και τίποτα δεν πρόδιδε αυτό που συνέβη. Σε πρόσφατο έλεγχο η υποχώρηση του εδάφους δεν ξεπερνούσε τα 19 χιλιοστά, γεγονός που δεν προκαλούσε ανησυχία».

Πάντως, ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός έως την Κυριακή, ενώ ο κ. Χρυσικόπουλος εκτίμησε ότι ο τρόπος κατασκευής θα αλλάξει. «Πιθανότατα να κατασκευάσουμε τσιμεντένιους πασσάλους που θα δημιουργούν ένα Π το οποίο θα στηρίζει το έδαφος», δήλωσε στην «K», γεγονός που συνεπάγεται τη διακοπή της κυκλοφορίας στο σημείο έως ότου κατασκευαστούν οι πάσσαλοι αυτοί. H κατασκευή τους -σε περίπτωση που κάτι τέτοιο αποφασιστεί- δεν θα ξεπεράσει τις 10 ημέρες.
Μετά όλα αυτά, εντολή για τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας έδωσε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών κ. Σωτήρης Μπάγιας, την οποία θα διενεργήσει το αστυνομικό τμήμα Χαλανδρίου, ενώ με εντολή του θα διενεργηθούν στο σημείο αυτοψίες από μηχανικούς του ΥΠΕΧΩΔΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κ. Παπανδρέου από χθες έδωσε εντολή σε μέλος του σώματος επιθεωρητών δημοσίων έργων να μετάσχει στο κλιμάκιο των ελεγκτών. «Δεν επιτρέπεται σε τέτοια έργα να συμβαίνουν τέτοια ατυχήματα», δήλωσε χθες ο υπεύθυνος τομέα ΠΕΧΩΔΕ της Ν.Δ., κ. Σάββας Τσιτουρίδης, συμπληρώνοντας ότι από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα. Να συγκεκριμενοποιηθούν νομοθετικώς οι υπόχρεοι προς αποζημίωση και οι όροι αστικής ευθύνης όσων ενέχονται σε φαινόμενα καθιζήσεων και ρηγμάτων στους δρόμους που προξενούν ατυχήματα, πρότειναν χθες οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ κ. Π. Κρητικός, Π. Κουρουμπλής και Χρ. Μαγκούφης, με ερώτησή τους στα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Δικαιοσύνης.

http://www.kathimerini.gr/139341/article/epikairothta/ellada/h-trypa-sto-metro-ek8etei-ergolavoys-kai-mhxanikoys


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *