ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Η ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΖΩΗΣ είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ και ήρθε η ώρα οι πολίτες να πάρουν αποφάσεις. Αυτό το πολιτικό σύστημα υπηρετεί συνειδητά μια μικρή ντόπια μεταπρατική διαπλεκόμενη με ξένα συμφέροντα ολιγαρχία, έκανε την πατρίδα μας ΑΠΟΙΚΙΑ ΧΡΕΟΥΣ, τελεί υπό ΕΠΟΠΤΕΙΑ , ΞΕΠΟΥΛΑ τον πλούτο της Χώρας και οδηγεί τους Έλληνες στην ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ, δυστυχώς χωρίς ιδιαίτερες αντιδράσεις.
Η πρωτοβουλία 14ης Μάη σε συνεργασία με το Πράσινο Κίνημα ξεκινήσαμε με τους πολίτες στα πλαίσια της Λαϊκής συμμετοχής, της διεκδίκησης της δημοκρατίας, να συνδιαμορφώσουμε προτάσεις, που δεν θα παραβιάζουν πολλαπλά και κατάφωρα την συνταγματική αρχή της πολιτικής ισότητας, υπό όλες τις εκδοχές της, που δεν θα αποτελεί έναν μηχανισμό αλλοίωσης του συσχετισμού των πολιτικών δυνάμεων και φαλκίδευσης της λαϊκής βούλησης, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Φιλοδοξούμε να συμβάλλουμε με δημοκρατικές, παραγωγικές θέσεις- προτάσεις για το νέο θεσμικό πλαίσιο της Αυτοδιοίκησης που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε προτείνει από την περίοδο που ήταν αντιπολίτευση. Από τον Καλλικράτη στον Κλεισθένη με μεγάλη καθυστέρηση και ανολοκλήρωτο γιατί τον συνδέει με την συνταγματική αναθεώρηση, χωρίς να προσδιορίζει τα θέματα που την αφορούν όταν και όποτε γίνει. Δυστυχώς αυτά τα θέματα δεν συζητούνται στα δημοτικά συμβούλια, και δεν ζητούνται οι απόψεις των δημοτικών συμβούλων, των παρατάξεων, των ενεργών πολιτών, αλλά κυρίως καθορίζονται άνωθεν από “ηγεσίες”, χάριν ελέγχου του κράτους, με κομματικά και οικονομικά συμφέροντα, με μια μικρή παραχώρηση διαβούλευσης που άγνωστο είναι κατά πόσο λαμβάνονται υπ’ όψιν.
Εμείς πιστεύουμε ότι η Αυτοδιοίκηση είναι θεσμός άμεσης επαφής με τον πολίτη, συμμετοχικός, συνεργασίας με τους κοινωνικούς φορείς, μπορεί να κινητοποιεί έντιμες δημιουργικές παραγωγικές δυνάμεις, ανιδιοτελείς, να πάρουν πρωτοβουλίες, ώστε να αναβαθμιστεί και να καταξιωθεί στο Λαό, ως δημοκρατικός παραγωγικός, αποτελεσματικός, αναπτυξιακός θεσμός αλληλεγγύης, που μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και να επιβάλλει, ένα πολιτικό σύστημα ΑΥΤΟΝΟΜΟ, ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ, ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΟ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΠΛΟΚΗ, τις ΞΕΝΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ, προς όφελος της κοινωνίας της ΠΑΤΡΙΔΑΣ και του ΕΘΝΟΥΣ.
Αξιοσημείωτο και ελπιδοφόρο το γεγονός της επικρατούσας ρευστότητας στην πολιτική, της αναζήτησης συμμαχιών, νέων άφθαρτων φορέων και προσώπων ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ, που με κοινές αξιόπιστες δράσεις, σε ελάχιστη κοινή προγραμματική συμφωνία μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην μετακίνηση των ψηφοφόρων, στην διαμόρφωση νέου πολιτικού σκηνικού. Αυτή είναι η απάντηση σε όλους που καλοπροαίρετα ρωτούν και μετά τι; Και με ποιους;
Σε κάθε περίπτωση λόγω της μεγάλης κρίσης που αντιμετωπίζει η πατρίδα μας η συμμαχική, συσπείρωση υγειών ανιδιοτελών δυνάμεων είναι απαραίτητη, για την συγκρότηση σε κάθε Δήμο σε κάθε Περιφέρεια σε όλη την επικράτεια, ενός ριζοσπαστικού δημοκρατικού, πατριωτικού, κοινωνικού κινήματος, για την σωτηρία της πατρίδας μας, του λαού, του εργαζόμενου ανθρώπου, της Ελληνικής φύσης που πολύ καθαρά κάνουν την διαφορά στα μάτια των πολιτών και συντελούν στην αλλαγή των συσχετισμών. Η Αυτοδιοίκηση είναι προνομιακός θεσμός για την ανάπτυξη κινημάτων με τα χαρακτηριστικά που αναφέρουμε παραπάνω. Οι προτεραιότητες μας για το θεσμό της Αυτοδιοίκησης που θα αναπτύξουμε στηρίζεται στη συλλογικότητα, στην εμπειρία που αποκτήσαμε μέσα από τη δράση μας, αφορούν την οικονομική αυτοδυναμία το εκλογικό σύστημα τη διαφάνεια τις αδυναμίες που διαπιστώσαμε, την κριτική στον ίδιο τον θεσμό και είναι:
1. Οικονομική αυτοδυναμία για να έχει περιεχόμενο η έννοια της λέξης ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ. Προσδιορισμός με σαφήνεια του θεσμικού πλαισίου ώστε τα έσοδα που δικαιούνται οι φορείς της Αυτοδιοίκησης, χωρίς νέους φόρους, να καταβάλλονται και να εισπράττονται από αυτούς και τα υπόλοιπα να προωθούνται στο κεντρικό κράτος. Η ηλεκτρονική τεχνολογική ανάπτυξη λύνει τέτοια ζητήματα. Ο νόμος του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ προσδιόριζε τους Κεντρικούς Αυτοτελής Πόρους με το άρθρο 259 που όχι μόνο δεν εφαρμόστηκε από τις Κυβερνήσεις αλλά έγιναν και τεράστιες περικοπές στα πλαίσια της μακροχρόνιας μνημονιακής πολιτικής τους. Έλεγε το Άρθρο 259: Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι Δήμων. Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι (Κ.Α.Π.) των δήμων προέρχονται από τις παρακάτω πηγές εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού:
α) το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (Φ.Ε.Φ.Ν.Π.) σε ποσοστό 20% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού,
β) το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) σε ποσοστό 12% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού,
γ) το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας σε ποσοστό 50% των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου αυτού.
Επικουρικό στοιχείο της Οικονομικής Αυτοδυναμίας, θα είναι να υπολογίζονται όλοι οι κάτοικοι των Δήμων Δημότες. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του φαινομένου των λεγομένων ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΩΝ. Είναι γνωστό πως η χρηματοδότηση στους Δήμους σήμερα γίνεται βάσει της απογραφής. Είναι άδικο με χρηματοδότηση για το 50% απογεγραμμένων, να κάνεις Κοινωνική πολιτική και να καλύπτεις τις ανάγκες, για το 100% των κατοίκων του Δήμου.
Πρόσθετο στοιχείο, λόγω της εντολής κατάργησης του μονοπωλίου της ΔΕΗ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, με εναλλακτικούς παρόχους που καταχράστηκαν πρόσφατα πολλά εκατομμύρια, από τους καταναλωτές, πολλοί Δήμοι έχασαν χρήματα από τα ανταποδοτικά τέλη. Είμαστε υποχρεωμένοι να προετοιμαστούμε και να οργανωθούμε ώστε να εισπράττουν οι Δήμοι τα ανταποδοτικά τέλη, για να κερδίσουν και την μεγάλη προμήθεια που καταβάλλουν στη ΔΕΗ.
Επαναφορά πόρων που καταργήθηκαν ή περιορίστηκαν π.χ φόρος ζύθου κλπ
Όταν πετύχεις τα παραπάνω και βάλεις σε καλό δρόμο τα οικονομικά, μπορείς να αυξήσεις τους πόρους για:
α) κοινωνική πολιτική,
β) την επιμόρφωση των εργαζομένων,
γ) την οικονομική ενίσχυση όλων των αθλητικών πολιτιστικών φορέων της πόλης μας και
δ) την συμμετοχή των αιρετών σε συνέδρια και επιμορφωτικές εκδηλώσεις που τους εφοδιάζουν με γνώσεις για να αναβαθμίσουν τον ρόλο της Αυτοδιοίκησης, ακόμη περισσότερο.
Έτσι θα κατακτηθεί αφενός η αυτοδυναμία - αυτονομία της Αυτοδιοίκησης, ο βραχυπρόθεσμος, μεσοπρόθεσμος και μακροχρόνιος αναπτυξιακός σχεδιασμός και προγραμματισμός, αφετέρου έτσι θα περιοριστεί το γραφειοκρατικό αντιαναπτυξιακό κομματικό και πελατειακό κράτος.
2. Καθιέρωση της απλής ανόθευτης αναλογικής για την εκλογή του Κοινοβουλίου, των δημοτικών και περιφερειακών συμβουλίων και όλων των Συλλογικών οργανώσεων. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ την απλή αναλογική την χρησιμοποιεί αλλά καρτ. Την έφερε στο Κοινοβούλιο, χωρίς να καταργεί το πλαφόν 3% και τις τεράστιες εκλογικές περιφέρειες, χωρίς να την εφαρμόσει στις αθλητικές ομοσπονδίες και σε άλλα συλλογικά όργανα.
Είμαστε υπέρ της απλής ανόθευτης αναλογικής παντού και προτείνουμε στις Αυτοδιοικητικές εκλογές να γίνονται σε μία Κυριακή. Να καταργηθεί το συγκεντρωτικό μέχρι σήμερα Δημαρχοκεντρικό σύστημα με την εκλογή του Δημάρχου από τους Δημοτικούς συμβούλους στη βάση προγραμματικής συμφωνίας – συνεργασίας και σύγκλησης προγραμμάτων των παρατάξεων. Αυτή η διαδικασία διασφαλίζει χρόνο, χρήμα, τις συλλογικότητες και την ανακλητότητα του Δημάρχου όταν δεν εφαρμόζει τις προγραμματικές συμφωνίες των παρατάξεων από τους Δημοτικούς Συμβούλους που τον εξέλεξαν. Με το σύστημα της απλής αναλογικής, θα διαμορφώνεται η δεδηλωμένη με προγραμματικές συγκλήσεις των παρατάξεων. Είναι απαράδεκτο το σημερινό γεγονός, να είναι δημοτικές αρχές με πλειοψηφία 70% στο δημοτικό συμβούλιο ενώ την πρώτη Κυριακή η συγκεκριμένη παράταξη πήρε 18%. Επίσης δεν μπορεί να παραβλεφθεί το γεγονός να κυβερνάνε ως δημοτικές αρχές μειοψηφίες γιατί διαγράφτηκαν, γιατί διαχώρισαν την θέση τους και ανεξαρτητοποιήθηκαν δημοτικοί σύμβουλοι.
3. Κατάργηση των τεράστιων πολυεδρικών περιφερειών, μετατροπή τους το πολύ σε πενταεδρικές- εξαεδρικές, για περιστολή των προεκλογικών δαπανών, απεξάρτηση από την διαπλοκή που ελέγχει τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και προβάλλει ημετέρους για να υπηρετήσουν τα συμφέροντά τους. Στις μικρές περιφέρειες η αξιολόγηση και η αξιοκρατική επιλογή των καλύτερων είναι μονόδρομος.
Καθιέρωση διαδικασιών άμεσης δημοκρατίας, δημοψηφισμάτων, θητειών, ανακλητότητας, προγραμματικών συγκλίσεων. Διαφάνεια και δημοκρατία παντού σε όλες τις λειτουργίες, με ζωντανή διαδικτυακή προβολή των δημοτικών συμβουλίων, με διαπαραταξιακές επιτροπές παντού, χωρίς αποκλεισμούς, με χτύπημα της διαφθοράς και της διαπλοκής και την καταπολέμηση της εκλογικής συναλλαγής και του μαύρου πολιτικού χρήματος. Τα προγράμματα και ο προεκλογικός αγώνας θα προβάλλονται χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις μέσω του δημοτικού διαδικτύου, χωρίς αφισορύπανση, ηχορύπανση, χωρίς το μαύρο πολιτικό χρήμα, που εξυπηρετεί άλλα συμφέροντα.
4. Ως προς την ΔΙΟΙΚΗΣΗ και την ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, είναι απαραίτητο να καθιερωθεί η ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΠΑΝΤΟΥ, πέρα και πάνω από τον Νόμο.
Όλες οι υπογραφές Δημάρχου, Αντιδημάρχων, Προέδρων και όλες οι πράξεις που αφορούν προμήθειες, επισκευές, παροχές υπηρεσιών προς το Δημόσιο, αναθέσεις, χρηματοδοτήσεις, προσλήψεις, κ.λ.π να βρίσκονται, υποχρεωτικά σε δημόσια θέα στο διαδίκτυο. Μόνο έτσι διασφαλίζεται με ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, η σωστή διαχείριση, η αποτελεσματικότητα, η αξιοπιστία, που τόσο πολύ την έχει ανάγκη ο τόπος και ο ίδιος ο θεσμός. Έτσι περιορίζεται και το πελατειακό σύστημα που αναπτύχθηκε ακόμη και στους κοινωνικούς θεσμούς όπως το κοινωνικό παντοπωλείο, προσλήψεις ορισμένου χρόνου λόγω της μεγάλης κρίσης. Ενημέρωση και ανάρτηση του καταλόγου των προμηθευτών με προτεραιότητα επιχειρήσεις της πόλης, με κριτήριο τον ανταγωνισμό της αγοράς. Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να έχουν στην διάθεσή τους φορητούς υπολογιστές με διαδικτυακή επικοινωνία. Έγγραφα να ενημερώνονται, μόνο όσοι δεν μπορούν να χειριστούν τους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές. Δωρεάν INTERNET σε όλους τους Δημόσιους χώρους.
Ανάρτηση διαδικτυακή όλων των πληροφοριών για τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Με την κατάθεση των δικαιολογητικών να παρέχεται η άδεια λειτουργίας αυθημερόν. Η δημοτική αρχή να ελέγχει τις υπηρεσίες για την ποιότητα της δουλειάς τους.
5. Καταστατική θέση των αιρετών. Οι αναφορές στα συνέδρια, που γίνονται από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ να έχουν οι Δήμαρχοι στο δημαρχοκεντικό σύστημα, τα ίδια προνόμια (ακαταδίωκτο) με τους Βουλευτές και τους Υπουργούς φανερώνει πως βάζουν σε προτεραιότητα το προσωπικό συμφέρον από τα λαϊκά συμφέροντα. Η καταστατική προσέγγιση των αιρετών να αφορά όλους τους εκλεγμένους.
Η αξιοποίηση της Δημοτικής και δημόσιας περιουσίας που παραμένει ανεκμετάλλευτη.
Η Ανάπτυξη των υποδομών για αθλητισμό πολιτισμό και αξιοποίηση αστικών δασών.
Η Αύξηση της παραγωγικότητας με στήριξη των επιχειρηματιών, που αυξάνουν την απασχόληση, ορθολογική αξιοποίηση της τεχνολογίας, του μηχανολογικού εξοπλισμού και του ανθρώπινου δυναμικού, θεσμοθέτηση περιοδικής δημοτικής αγοράς σε κοινόχρηστους χώρους προς όφελος των καταναλωτών και των παραγωγών.
Πλήρη ανακύκλωση των σκουπιδιών με διαλογή στην πηγή, αξιοποίηση των πρώτων υλών, περιβαλλοντική προστασία, εκπαίδευση των παιδιών, παραγωγή ενέργειας με κομποστοποίηση, την ανάπτυξη της απασχόλησης στην μορφή της κοινωνικής εργασίας και τον αποκλεισμό των συμφερόντων της διαπλοκής, του υπάρχοντος κλεπτοκρατικού πολιτικού συστήματος. Μείωση των ανταποδοτικών τελών, μέσω της επιδοτούμενης ανακύκλωσης στην πηγή.
Η Αξιοποίηση στο μέγιστο δυνατό της ηλιακής ενέργειας, με πολιτικές πρωτοβουλίες της Αυτοδιοίκησης. Η ηλιακή ενέργεια πρέπει να καλύψει όλες τις ανάγκες της πόλης, με στόχο να γίνει η πατρίδα μας αυτοδύναμη ενεργειακά.
Το Κυκλοφοριακό – Στάθμευση - Βαδισιμότητα. Υποδομές για μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδηλατοδρόμους, χώρους στάθμευσης, διευκόλυνσης των πεζών, των αναπήρων, των μητέρων.
Η Ασφάλεια κατοίκων. Πραγματική καινοτομία και διεκδικητικός στόχος από την Κεντρική Εξουσία, στον τομέα αυτό θα ήταν τα τμήματα Τάξης της Αστυνομίας να υπάγονται στον Δήμαρχο, στην Δημοτική Αρχή. Η σύνθετη παρουσία Αστυνομίας και Δημοτικής Αστυνομίας, με προγραμματισμό, χωρίς ρουσφετολογικές παρεμβάσεις, θα είχε πολλαπλάσια αποτελέσματα για την ασφάλεια των κατοίκων.
Σε αξιολόγηση της συγκρότησης και λειτουργίας του Συστήματος Διακυβέρνησης στην περίοδο 2011–2018 καταλήγουμε στα ακόλουθα συμπεράσματα :
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ΑΚΥΡΩΣΑΝ οι ίδιες δημοτικές αρχές, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, συμμετοχικούς θεσμούς όπως τον Συνήγορο του πολίτη και της Επιχείρησης, την επιτροπή ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ, τα Συμβούλια Μεταναστών, τα Συμβούλια Νέων που ο νόμος περιείχε.
Για την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής οι Δήμοι περιόρισαν τις αρμοδιότητες που προβλέπει ο νόμος και υποβαθμίστηκαν από τις δημοτικές αρχές.
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης δεν συγκροτήθηκε στους περισσότερους Δήμους και, γενικότερα, ως θεσμός δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του νομοθέτη, διότι αρνητική θέση είχαν οι δημοτικές αρχές που δεν δέχονται έναν ακόμη θεσμό συμπαραστάτη του δημότη και ελέγχου της δημοτικής αρχής.
ΑΚΥΡΩΣΑΝ οι περισσότεροι Δήμαρχοι επίσης το νόμο που επιβάλει οργανωμένο γραφείο στην αντιπολίτευση, για διευκόλυνση του έργου της, που φανερώνει προκλητικά τον αυταρχισμό, την περιφρόνηση τους στις παρατάξεις που είναι Δημοκρατικός θεσμός.
Σε κάθε Δήμο λειτουργούν δύο Σχολικές Επιτροπές μια για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση μια για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η Υπουργική απόφαση 8440/2011 ΠΑΡΑΒΙΆΖΕΤΑΙ, δεν εφαρμόζεται σε πολλούς δήμους, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σκανδαλώδεις καταχρήσεις και στο δικό μας Δήμο εκκρεμούν απολογισμοί από το 2011. Θα έπρεπε να υπάρχει διάταξη που οι ετήσιοι απολογισμοί θα ήταν προϋπόθεση να παραχωρούνται οι ΣΑΤΑ.
Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης
Στον έλεγχό του υπάγονται υπηρεσίες του Δημοσίου, μεταξύ των οποίων και οι ΟΤΑ. Αρμοδιότητά του είναι η διενέργεια επιθεωρήσεων, έκτακτων ελέγχων, η συγκέντρωση αποδεικτικού υλικού για άσκηση ποινικής ή πειθαρχικής δίωξης. Κατά τη γνώμη μας δεν λειτουργεί ως ανεξάρτητη αρχή, αλλά κυρίως ως το μακρύ χέρι της εξουσίας προς υμετέρους.
Τα παραπάνω είναι πλαίσιο συζήτησης που προτείνουμε για περαιτέρω επεξεργασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου