Τρίτη, 22 Μαΐου 2018

Η ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ


Το πιο γελοίο, το πιο ακραίο, το πιο χυδαίο, το πιο πολιτικάντικο, το πιο καιροσκοπικό, το πιο υποκριτικό ζήτημα που θέτει η καργαριστερά στην κριτική της απέναντι στις προοδευτικές μεταρρυθμίσεις στην αυτοδιοίκηση - τόσο του Καλλικράτη, όσο και του Κλεισθένη - αλλά και την λειτουργία των δήμων είναι η κατασυκοφάντιση της δημοτικής επιχειρηματικότητας μέσω των δημοτικών επιχειρήσεων και των ΣΔΙΤ με μια ελεεινή, ακραία μανιχαϊστική κριτική και στάση που ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΕΙ και θέλει να καταργήσει το ΕΡΓΑΛΕΙΟ, την δημοτική επιχείριση - το ΜΑΧΑΙΡΙ γιατί ενίοτε κάνει και φόνους - και βρίσκονται κάποια λαμόγια να το εκμεταλλευτούν.

Δεν θα γράψω πολλά καινούργια, δεν θα κάνω αποκαλύψεις, για το θέμα που έγινε ΣΗΜΑΙΑ από το συνόλου του ΣΥΡΙΖΑ εναντίον μου προσωπικά, το 2013 -2014, μετά την συμπόρευσή μας στην παράταξη Μητρόπουλου ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΝΕΝΤΙΜΗ συμπεριφορά τους να θυμηθούν, μόλις έφυγαν από το 3% και γίνανε .... μεγάλο κόμμα,  ότι παλιά ήμουν ΠΑΣΟΚ.

Λες και τους το είχα κρύψει.

Για τις απόψεις μου - ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ (αφού ήταν απόψεις της ΤΟΡΑ, κατατεθειμένες δημόσια) για το θέμα της επιχειρηματικότητας της αυτοδιοίκησης κατηγορήθηκα ως δεξιός και πέρασα ΕΙΔΙΚΗ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ από του ΣΥΡΙΖΑΙΟΥΣ - κυρίως αυτούς που στη συνέχεια έγιναν ΛΑΕΤΖΗΔΕΣ - της ΔΟΜ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ, τότε που ο διάολος (και οι σύντροφοι στο Νέο Αγωνιστή) τα έφερε να είμαι μέλος της και να περάσω την σχολή αιχμαλώτων που πέρασα.

Κλήθηκα σε ιερά εξέταση! Μόνο πυρωμένο παλούκι δεν είχαν!

Για να δώσω εξηγήσεις kai να απαρνηθώ την ΦΛΥΑ, που θα καταργούσαν πάραυτα διότι ήταν νεοφιλελέυθερη παρεκτροπή από το πρόγραμμα του "όλα τσάμπα από το κράτος", με λεφτά που θα τους έδινε ο φίλος τους ο Πούτιν ή οι Κινέζοι για να σκίσουμε τα μνημόνια μόλις θα παίρναμε την κυβέρνηση το 2015.

ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑ, παρά το γεγονός ότι - ως κομματικό μέλος τους - τους είχα κάνει τη χάρη να παραιτηθώ από το διοικητικό συμβούλιό της δημοτικής επιχείρησης, το 2013, της ΦΛΥΑ που θεωρώ πολιτικό τέκνο των επεξεργασιών ΜΑΣ, για να μην μου λένε (εμένα ....  αυτοί, χαχαχα) ότι είμαι καρεκλάκιας.

Για το πόσο  αναλυτικά τους τα είπα τότε, στην πάνω από δίωρο εξέτασή μου, πόσο μέσα έπεσα στις προβλέψεις μου για το τι θα γίνει όταν πάρουν τον δήμο και πόσο τους εξήγησα ότι το εργαλείο που λέγεται δημοτική επιχείρηση είναι ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ εργαλείο, αν το χρησιμοποιήσεις σωστά,  είμαι σίγουρος ότι θα τα θυμούνται και εκείνοι που το παίζουν .... αμνησία.
Για τον πολίτη δεν έχει μεγάλη σημασία να τα δημοσιοποιήσω με λεπτομέρειες.

Δεν έχουν όμως το θάρρος και την πολιτική εντιμότητα, να τα παραδεχτούν οι ίδιοι οι συκοφάντες μου, έμποροι φακής και ιδεοληψιών.

Ούτε εκείνοι που έφυγαν από τον ΣΥΡΙΖΑ που δεν έσκισε τα μνημόνια και δεν έκανε ντου στο νομισματοκοπείο, και μετά το έπαιξαν "φεύγουμε"  για να κρατήσουν την καθαρότητά τους (εκτός αυτών όμως που πήραν μισθούς κάνα - δύο χρόνια από την ΦΛΥΑ, πριν επανέλθουν στην "καθαρή", "καργαριστερή" άποψή, περί κατάργησής της  - η πρώην συντονίστρια της ΟΜ, αντιπρόεδρος της ΦΛΥΑ, διορισθείσα "φωτοκόπυ manager" στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και στη συνέχεια μέλος της ΛΑΕ, χωρίς καν να παραιτηθεί από την μετακλητή θέση της στην βουλή, θέση του κόμματος που καταγγέλλει - Η ΕΠΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΙΣΜΟΥ και ΤΗΣ ΠΑΡΤΗΣ), αλλά ούτε οι - πιο έντιμοι κατά την άποψή μου - παραμένοντες στον ΣΥΡΙΖΑ είχαν το θάρρος να ΠΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ και να αποκαταστήσουν τα πράγματα.

Αντί να συνεχίσω για ένα θέμα ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΣΥΓΝΩΜΗ, όσοι μετακινήθηκαν τώρα σε ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες προοδευτικές θέσεις που δεν ήθελαν να ακούσουν, που δεν ήθελαν καν να διαλεγούν μαζί τους και ελεεινολογούσαν τους εκφραστές τους, συνεπαρμένοι από τον οίστρο που τους είχε προκαλέσει ο επικείμενος, αναμενόμενο; οργασμός από το σκίσιμο των μνημονίων με ένα νόμο, θα δείξω - και πάλι - τι λέγαμε το 2002 εμείς για το θέμα της επιχειρηματικότητας της αυτοδιοίκησης και της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, αυτά που ανακάλυψαν οι σύντροφοι δύο δεκαετίας μετά.

(Ξέρω ότι τους ενοχλεί αυτό που κάνω, και τους αναδεικνύω ποιοι μετατοπήθηκαν και προς τα πού. Η αλήθεια πονάει όσους δεν έχουν την δύναμη να την αποδεχτούν. Ενώ ο καιροσκοπισμός, το ψέμα, η λάσπη και η συκοφαντία ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ).




ΑΣ ΔΟΥΜΕ - για όσους δεν μπορούν να διαβάσουν από τα jpg - ΤΙ ΕΙΠΑΜΕ ΤΟ 2002 και γιατί εμείς λέγαμε το 2014 στην κεντρική πλατεία ότι ο ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ δεν μπορεί να είναι ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΣ γιατί δεν δέχεται να του υπαγορεύει κανείς αυτό που πρέπει να κάνει, αφού το διαπραγματεύεται και το συζητάει άμεσα με την κοινωνία. 

Και γιατί λέμε ΠΡΩΤΟΙ ΕΜΕΙΣ ότι έξοδος από το μνημόνιο δεν ΠΡΕΠΕΙ να σημαίνει επιστροφή στο "ηρωικό" παρελθόν γιατί ΤΟΤΕ δεν θα είναι ΚΑΘΑΡΗ αφού σύντομα θα ξαναοδηγήσει πάλι στην αγκαλιά του ΔΝΤ και του ΕΜΣ και θα είναι πενταβρώμικη.

Μόνο με ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ και σχέδιο εκ βάθρων ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ της οικονομίας σε όλα τα επίπεδα, με σταθερά και προσεχτικά βήματα θα έχουμε ΚΑΘΑΡΗ ΕΞΟΔΟ μετά από κάποια χρόνια και θα μπορούμε να ξαναπάρουμε την χώρα μας πίσω.
Όχι τον Αύγουστο αλλά αρκετά μετά.
ΑΝ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΠΟΤΕ.

Και δεν θα σοβαρευτούμε με την παλινόρθωση των ηγετών και των αντιλήψεων που μας έφεραν στην καταστροφή. 

Πρέπει να το πάρουμε αλλιώς.

Να τι γράφαμε λοιπόν τότε, εισάγοντας καινά δαιμόνια και τολμώντας να πούμε αυτά που όλοι έλεγαν στα κρυφά αλλά φοβόντουσαν να τα πουν δημόσια γιατί τους την έπεφταν οι αντιαυτοδιοικητικοί κρατιστές και γιατί το κόλπο των καθεστώτικών για να πάρουν την εξουσία ήταν να λένε γενικολογίες, να μην καταθέτουν συγκεκριμένα προγράμματα ώστε να μπορούν να κάνουν συμμαχίες, βασισμένες στα συμφέροντα τους: "Θα πάρουμε ΟΛΟΙΜΑΖΙ τον δήμο, εσύ θα πάρεις αυτόν τον τομέα, ο άλλος θα πάρει προίκα τον άλλο τομέα, ο τάδε θα μας στηρίξει από το κόμμα για να νοικιάσει ο δήμος το κτίριό του, ο τάδε θα κοροϊδεύει τους δικούς της με έκδοση ψηφισμάτων που θα τους "φτιάχνουν" και όλοιμαζί θα έχουμε την εξουσία, που δεν θα την κάνουμε τίποτα.

Αν είχαν καταθέσει προγράμματα θα ήταν καθαρό ποιών τα προγράμματα είναι συμβατά και θα έπρεπε να συνεργαστούν, για την εφαρμογή τους, ή έστω μέρους τους.

Όχι με βάση την παρέα της μπιρίμπας ή της ποκίτσας.
Ούτε με βάση την "φιλική εταιρεία" της πλάκας.

ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΒΛΑΧΟΔΗΜΑΡΧΟΙ, ούτε οι περιπλανώμενοι ψηφοφόροι των διαδικασιών των  κομμάτων του  "ήρθα από το άλλο κόμμα για να ψηφίσω τον φίλο μου".

Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΒΑΖΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, την εξυπηρέτησή τους και επί των απόψεων γι΄αυτό, γίνονται οι συζητήσεις, οι συμφωνίες, οι διαφωνίες και οι πιθανές συμμαχίες  που ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΟΝΤΑΙ στον δημότη.

Το άλλο, η παρασκηνιακή συμφωνία βασίζεται στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ υποκρισία: Φταίει για όλα η κεντρική πολιτική, δεν υπάρχει εξειδίκευση των διαφορετικών στρατηγικών στο τοπικό επίπεδο, στην τοπική πολιτική σκηνή άρα μπορούμε να κάνουμε ντηλ γαλαζοπρασινολουλακί συμπόρευσης, ανάλογα με τα συμφέροντά μας.

Μπορούμε κάλλιστα να ΣΥΓΚΟΛΛΗΘΟΥΜΕ και να παραστήσουμε ότι συστήσαμε  τη νέα Φιλική Εταιρεία όπου συμπορεύονται αντιλήψεις ακραιφνών δεξιών αντιαυτοδιοικητικών ή εμμονικών (π.χ Δ. Παπαδόπουλος για όσους θυμούνται, με τον Γρ. Κλαομοίρη και τη Λούλα) - και φτάνει τελικά η ώρα που πρέπει ΟΛΟΙΜΑΖΙ να είναι ενάντια στην απλή αναλογική για να διατηρήσουν την συνοχή ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥΣ και να δικαιολογήσουν τις καιροσκοπικές επιλογές τους.

Πάμε να δούμε τι λέγαμε (και τι λέμε ακόμα) για να δούμε αν - παρά την περιθωριοποίηση από τα κόμματα και το τοπικό ΓΑΛΑΖΟΠΡΑΣΙΝΟΛΟΥΛΑΚΙ τοπικό κατεστημένο που έδιωχνε τότε το ΜΕΤΡΟ, παρουσίαζε το πρόγραμμα της ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΗΣ ΠΟΛΗΣ,  λάσπωνε τους πολιτικούς του αντιπάλους - χωρίς να έχει από τότε μέχρι σήμερα να αποδείξει έστω και μία καταγγελία του για όσους λοιδώρησε, ξεφτίλισε, σπίλωσε, κατέστρεψε, επιτέθηκε ακόμα και στην προσωπική τους ζωή, υπό την ανοχή και τελικά την ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ από τα ισχυρά κόμματα εκείνης της εποχής -    έχουμε δικαιωθεί στην πράξη:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΑΖΗΤΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ


Περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες χρηματοδότησης των Ο.Τ.Α. από τους κρατικούς φορείς και νέες απαιτήσεις παροχής ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ υπηρεσιών ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ προς τους πολίτες, συνθέτουν το πεδίο, στο οποίο η αυτοδιοίκηση αναζητά τον ρόλο της σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η επιχειρηματικότητα της αυτοδιοίκησης, σε συνεργασία με τις τοπικές οικονομικές δυνάμεις, αποτελούν τον μοναδικό τρόπο εξέλιξης του θεσμού και της συμβολής του στην τοπική ανάπτυξη, στην διασφάλιση θέσεων εργασίας και στην παραγωγή - εκτός του οικονομικού - και κοινωνικού κέρδους, με την μορφή παρεχομένων προς τον πολίτη, υπηρεσιών.

Με την αρχή της ανταποδοτικότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες αλλά και στην συμβολή των επιλογών του δήμου στην οικονομική πρόοδο των κατοίκων του, μπορεί να διαμορφωθεί ένα μεγάλο δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασίας για την κάλυψη των αναγκών της σύγχρονης οικογένειας και την προστασία των οικονομικά ασθενέστερων τάξεων.

Ο χώρος της κοινωνικής οικονομίας αποτελεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το πεδίο της σύγκρουσης των ζωντανών αυτοδιοικητικών δυνάμεων με τις παρωχημένες αντιλήψεις που αρνούνται την επιχειρηματικότητα της αυτοδιοίκησης. Μένοντας προσκολλημένες στην λογική του κρατισμού και τελικά της ΜΙΖΕΡΙΑΣ, καταδικάζουν τον θεσμό σε ουσιαστική αδυναμία κάλυψης των ΜΕΤΑΒΑΛΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ των πολιτών.

Εμείς, επιθυμούμε να αναπτύξουμε αυτό το δίκτυο κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης και θεωρούμε ότι το έχει ανάγκη η κοινωνία μας.

Το πλαίσιο της οικονομικής μας πολιτικής βασίζεται στην επιχειρηματικότητα της αυτοδιοίκησης ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στις επιλογές και στην ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και την ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ότι το όφελος θα χρηματοδοτεί υπηρεσίες προς τους πολίτες:

ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΛΥΑ:


Παραχώρηση χώρων και διοργάνωση από τον δήμο εκδηλώσεων ιδιωτών - catering.
Συνεργείο βαρέων οχημάτων - απορριμματοφόρων.
Προσωρινή χρήση χαρακτηρισμένων χώρων για κοινωφελείς χρήσεις, κυρίως στις νεοεντασσόμενες στο αχέδιο περιοχές π.χ. parking ταχυπλόων.
Παραχώρηση χώρων και διοργάνωση από τον δήμο εκδηλώσεων ιδιωτών - caterin

Διαχείριση υπαίθριας διαφήμισης.
Ραδιοφωνικός σταθμός σε συνεργασία με όμορους δήμους.
Διαχείρηση Κυλικείου και Ανθοπωλείων στο Κοιμητήριο.
Ασφαλιστικές υπηρεσίες στους πολίτες.
Συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για διαμορφώσεις χώρων ΟΧΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ, δεν αναφερόμαστε στους ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ αθλητικούς χώρους - σε χρήσεις διαφορετικές από την πλήρη τσιμεντοποίηση (π.χ. αθλητικοί χώροι - κινηματογράφοι κ.λ.π.)

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΕΠΑΧ :

Καλλιτεχνικά εργαστήρια. Σχολές Εφαρμοσμένων τεχνών(φωτογραφία, ζωγραφική, κεραμική κ.λ.π.)
Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων σε συγεργασία με το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Λειτουργία Δημοτικών Κινηματογράφων.

Ηχητική Κάλυψη Εκδηλώσεων

Διοργάνωση Συναυλιών.

Θεατρικές και Μουσικές παραγωγές, εκδόσεις, παραγωγές δίσκων κ.λ.π.

Οργάνωση Εκδρομών, ξεναγήοεων, κατασκηνώσεων.

Οργάνωση ομάδων φύλαξης ηλικιωμένων, νηπίων, ΑμΕΑ. κ.λ.π.

Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο για την τοπική αυτοδιοίκηση, που διεκδικεί την ολοκλήρωση της σαν αυτόνομη βαθμίδα κοινωνικής οργάνωσης® Η οικονομική πολιτική των δήμων με όραμα, σχέδιο και ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ πρέπει να αναζητήσει τρόπους συμβολής στην οικονομική πρόοδο και ευημερία των δημοτών και να μην εξαντλείται στην ταμειακή διαχείριση των έτσι και αλλιώς προβληματικών πόρων τους. Μια δυναμική τοπική οικονομία, όπως αυτή του Χαλανδρίου μπορεί να εξασφαλίσει κοινωνική πρόοδο και ένα σημαντικό δίκτυο κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης.

Δήμος στρατηγείο τοπικής Ανάπτυξης.

Αυτά τα λέγαμε το 2002 οι κερατάδες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τα λέει τώρα.

Κάποιοι λένε σήμερα ότι είναι μνημονιακές επιταγές και ιδιωτικοποίηση γιατί όοολα αυτά - λέει - πρέπει να τα κάνουν οι δήμοι τσάμπα. Και να τα πληρώνει το κράτος.

Εκτός αν τα κάνουν εργολάβοι, ιδιώτες, πολυεθνικές οπότε είναι όλα καλά καμωμένα.

Είναι οι ίδιοι που μιλάνε για φορομπηχτικές πολιτικές και καταγγέλλουν - μαζί μας - την υπερφορολόγηση ως αντιαναπτυξιακό περιβάλλον για την οικονομία και την παραγωγική ανασυγκρότηση, αλλά αν τους μιλάς για αναζήτηση άλλων δρόμων σου λένε "εμάς δεν μας νοιάζει, να κάνουμε τέτοια κουβέντα μέσα στον καπιταλισμό, ξάπλωσε και περίμενε να πεθάνεις μέχρι να ωριμάσουν οι συνθήκες δια την κομμουνιστική επανάσταση. Ανάθεσε μας, σε εμάς και τους δικούς μας φιλικούς την σωτηρία σου"

Αν βάλεις εσύ σε σειρά την σκέψη τους και στην δράση τους και πώς οι σωστές αναλύσεις τους έχουν αντίκρισμα σε ενεστώτα χρόνο, προεκτινώμενο και στον ορατό μέλλοντα , πες μου και μένα που δεν καταλαβαίνω.

Κάνουν πλάτες με την στάση τους βέβαια στην συντήρηση της σημερινής κατάστασης και των υπηρετών της, γι΄αυτό και κάνουν μέτωπα μόνο με εκείνους που φταίνε που στην χώρα δεν έγιναν αυτά που έπρεπε - ΤΟΤΕ, ώστε να μην καταρρεύσει, έκαναν τις αντίθετες επιλογές και στήριξαν εκείνους τους κολλητούς τους και τα τέκνα τους, που έβγαζαν τα λεφτά των κουτόφραγκων στα Καϋμάν, έπαιρναν οικόπεδα, έπαιρναν τις μιζάρες από τους εργολάβους, τη NOVARTIS, τη SIEMENS, τα αθλητικά events κλπ και γίνονταν πλούσιοι οι ίδιοι, πουλώντας είτε εκσυγχρονισμό, είτε μεταρρυθμίσεις,είτε  σοσιαλισμό και βέβαια επανάσταση και αριστερά (μπαίνοντας).

Και δεν είναι σε ένα κόμμα.

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΑΛΑΖΟΠΡΑΣΙΝΟΛΟΥΛΑΚΙ η τοπική απόληξη στο Χαλάνδρι, του κατεστημένου της χρεωκοπίας της χώρας που θεωρεί ότι πρέπει να μας ξανασώσει.

Από τον ΣΥΡΙΖΑ, θα μας σώσουν τώρα.

Τσιμπάς;


ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ-της ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ:: «Κλεισθένης 1»: Το εξασέλιδο κείμενο που δόθηκε στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

 
 
Λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση της επίσημης δημόσιας διαβούλευσης το υπουργείο Εσωτερικών με εξασέλιδο κείμενό που μοίρασε στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζεται τον «Κλεισθένη 1″, ασκώντας παράλληλα κριτική κυρίως στη ΝΔ: «Η πολιτική αντιπαράθεση λαμβάνει ιδεολογικά και διχαστικά χαρακτηριστικά, κυρίως, με ευθύνη της ΝΔ και των αυτοδιοικητικών στελεχών της», παραθέτει τα κύρια σημεία της κριτικής που δέχεται η μεταρρύθμιση αλλά και τις καινοτομίες που σκοπίμως «αποσιωπούνται», τονίζεται χαρακτηριστικά στο κείμενο που αποκαλύπτει η aftodioikisi.gr, ενώ η κριτική που ασκείται στο ν/σ με επίκεντρο την απλή αναλογική, απαντάται ως εξής:
«Η κυριότερη κριτική σχετίζεται με την δήθεν ακυβερνησία που συνδέεται αξιωματικά με την απλή αναλογική και αποκρυσταλλώνεται πλέον στα εξής: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να ελέγξει την Τοπική Αυτοδιοίκηση και γι’ αυτό προσπαθεί να την «μπαχαλοποιήσει» και να πάμε σε ένα σύστημα συναλλαγών και συμφωνιών κάτω από το τραπέζι, με μικρές παρατάξεις και πρόσωπα να αποτελούν κλειδί των εξελίξεων. Κι όμως, το 90% των αποφάσεων σήμερα λαμβάνονται ομόφωνα. Και παρά το ενισχυμένο σύστημα, δεν λείπουν προβλήματα στήριξης των δημάρχων από δικούς τους δημοτικούς συμβούλους. Παζάρια και συμφωνίες γίνονται κρυφά, εντός των συνδυασμών, αντί να ωθούνται σε προγραμματικής φύσεως συνεργασίες επί των προβλημάτων και των προσφερόμενων λύσεων. Επιπρόσθετα, το νομοσχέδιο περιέχει ρυθμίσεις προκειμένου να αποφεύγεται το λειτουργικό αδιέξοδο.
Δεύτερο βασικό σημείο κριτικής είναι ότι δεν αποτελεί μεταρρύθμιση το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, ωστόσο και μόνο η απλή αναλογική συνιστά ένα τεράστιο θεσμικό βήμα, ενώ υπάρχουν διατάξεις που βελτιώνουν σημαντικά τα ζητήματα της συμμετοχής και της δημοκρατίας (με αρχή την απλή αναλογική), της οικονομικής και διοικητικής λειτουργίας των δήμων, τα οποία αγνοούνται σκοπίμως.
Τρίτο σημείο κριτικής είναι ότι δεν ενσωματώνει ούτε ένα αίτημα της ΚΕΔΕ, κάτι εντελώς ανακριβές. Ακόμη και η απλή αναλογική ήταν αίτημά της μέχρι πριν από λίγα χρόνια», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο.
Βασικά σημεία «Κλεισθένη 1» 
* Θεσπίζεται η απλή αναλογική ως το εκλογικό σύστημα διενέργειας των αυτοδιοικητικών εκλογών.
* Η θητεία των αιρετών γίνεται και πάλι 4ετής.
* Αντιπεριφερειάρχες και Αντιδήμαρχοι θα ορίζονται στη βάση της νέας πλειοψηφίας που θα προκύπτει στα αντίστοιχα συμβούλια.
* Σε κοινότητες με πληθυσμό έως 500 κατοίκους, θα εκλέγεται πρόεδρος και το ψηφοδέλτιο θα είναι ενιαίο.
* Σε κάθε εκλογική Περιφέρεια ο αριθμός των υποψηφίων ενός συνδυασμού ισούται με τον συνολικό αριθμό των μελών του οργάνου με προσαύξηση 10%, αντί για 100% που ισχύει τώρα.
* Το λευκό και το παρόν δεν προσμετρούνται στις αρνητικές ψήφους στις διαδικασίες των συλλογικών οργάνων των ΟΤΑ.
* Αλλάζουν τα κριτήρια κατανομής των ΚΑΠ για επενδυτικούς σκοπούς.
* Ενεργοποιείται ο θεσμός των δημοψηφισμάτων, επεκτείνεται σε επίπεδο Περιφέρειας.
* Η διαδικασία κατάρτισης του Προϋπολογισμού γίνεται συμμετοχική και αναβαθμίζεται…
* H Επιτροπή Διαβούλευσης αναβαθμίζεται και θα ορίζεται σε δήμους με πληθυσμό πάνω από 5.000 κατοίκους. (α.78)
*Σε κοινότητες άνω των 2000 κατοίκων δίνεται η δυνατότητα συνέλευσης ανά συνοικία ή ανά ενορία. Ενισχύεται ο ρόλος των συνελεύσεων ειδικά σε ό,τι αφορά στην κοινωνική πολιτική του δήμου. (α.86)
*Οι δήμοι κατηγοριοποιούνται προκειμένου να είναι δυνατή η υλοποίηση συγκεκριμένων προγραμμάτων και στοχευμένων ενισχύσεων.
*Δίνεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού να συστήνουν μόνοι τους ή μεταξύ τους ή και με άλλους φορείς του Δημοσίου εταιρείες παραγωγής ηλ. Ενέργειας, θερμικών εγκαταστάσεων και λειτουργίας μονάδων αφαλάτωσης.
*Η Συνταγματική πρόβλεψη εποπτείας των ΟΤΑ ασκείται μόνο ως προς τον έλεγχο νομιμότητας. Η σκοπιμότητα δεν ελέγχεται. Αυτή είναι πλέον αυστηρά ζήτημα λογοδοσίας των δημοτικών αρχών προς τους πολίτες (α.105)
*Συγκροτείται ο Επόπτης ΟΤΑ, ως μια αυτοτελής αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, η οποία αναλαμβάνει από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ και την εποπτεία εν γένει των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
*Ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης αντικαθίσταται από τον θεσμό της Δημοτικής και Περιφερειακής Διαμεσολάβησης. Σήμερα αφορά λίγους δήμους και Περιφέρειες.
*Εισάγεται η δυνατότητα το δημοτικό συμβούλιο να ορίζει ειδικούς συντελεστές, ως διαβαθμίσεις των γενικών συντελεστών του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους.
*Ενισχύεται ο ρόλος της ΜΟΔ και της ΕΕΤΑΑ, προκειμένου να διαθέτουν το κατάλληλο προσωπικό για την εποπτεία και υλοποίηση μελετών, καθώς και την παροχή τεχνικών συμβουλών στους δήμους της χώρας για την υλοποίηση έργων.
*Η διαδικασία κατάρτισης του Προϋπολογισμού γίνεται συμμετοχική και αναβαθμίζεται.
*Συνιστώνται μικτές Διυπουργικές Επιτροπές Ανακαθορισμού Αρμοδιοτήτων και Διαδικασιών με έργο την καταγραφή των αρμοδιοτήτων και διαδικασιών της κεντρικής διοίκησης, των αποκεντρωμένων διοικήσεων και της τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, ανά πεδίο δημόσιας πολιτικής κάθε Υπουργείου, την αξιολόγηση της άσκησης αυτών, τον εντοπισμό προβλημάτων και τη διατύπωση πρότασης για την αντιμετώπιση αυτών, σύμφωνα με τις αρχές της εγγύτητας, της επικουρικότητας και της αποτελεσματικότητας. (α.203)
*Συνιστάται Μόνιμη Επιτροπή Ελέγχου Αρμοδιοτήτων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αντικείμενο τον διαρκή έλεγχο, την εποπτεία και την παροχή γνώμης για κάθε ζήτημα σχετικό με τη μεταβολή του νομοθετικού πλαισίου καθορισμού των αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, καθώς και της κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Κεντρικής Διοίκησης και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.
*Διαγράφονται τα χρέη για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν επιβαρυνθεί με Τέλος Ακίνητης Περιουσίας, βελτιώνεται η διαδικασία. (α.207)
*Μεταφέρεται πλήρως στις περιφέρειες η αρμοδιότητα καθαρισμού και αστυνόμευσης των ρεμάτων, καθώς και των προς απαλλοτρίωση παραρεμάτιων περιοχών. (α.209)
*Οι διατάξεις για τους ΦΟΔΣΑ εντάσσονται επίσης στο επικείμενο σχέδιο νόμου. (α.210 έως α.232)
*Μεταφέρονται στο ΥΠΕΣ, από τις αποκεντρωμένες Διοικήσεις, οι αρμοδιότητες απονομής ιθαγένειας και πολιτογράφησης για την αποτελεσματικότερη, ταχύτερη και ενιαία άσκησή τους. (α.233).
Δείτε εδώ ολόκληρο το ενημερωτικό σημείωμα για τη σκοπιμότητα και τις καινοτομίες του νέου θεσμικού πλαισίου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από το Υπουργείο Εσωτερικών.
https://pr-ota-si.blogspot.gr/


Η ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΝΔ ΤΗΣ ΛΑΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ

Μιλώντας για τον Κλεισθένη 1, κεντρική αναφορά γίνεται βεβαίως για το θέμα της ΑΠΛΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗΣ και την μετωπική στάση της ΚΕΔΕ με σκοπό την διατήρηση του σημερινού ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥ καθεστώτος εκλογής δημοτικών αρχών με ΤΕΡΑΤΩΔΕΙΣ, ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ πλειοψηφίες των δύο τρίτων των εδρών του δημοτικού συμβουλίου, ακόμα και με ποσοστά του 20%.

Έχουμε μιλήσει πολύ για την απλή αναλογική και θα μιλήσουμε και μία τελευταία φορά στο αυριανό συμβούλιο όπου θα πούμε πιο θα ήταν για εμάς το ΙΔΑΝΙΚΟ εκλογικό σύστημα αλλά και γιατί - παρά του ότι δεν μας καλύπτει 100% το βήμα που γίνεται - δεν θα συμπορευτούμε με τις αντιδραστικές δυνάμεις της συντήρηση, δεν θα αναζητήσουμε ΑΛΛΟΘΙ για να ΚΑΥΑΨΗΦΙΣΟΥΜΕ και να ζητήσουμε την ΑΠΣΥΡΣΗ και αυτών των βημάτων που γίνονται.

Όπως κάνουν ιστορικοί (υποτίθεται) υποστηρικτές της απλής αναλογικής που τώρα ΔΕΝ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ αναζητώντας ΑΛΛΟΘΙ σε ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ εν αμαρτία.

Ας δούμε τι λέει η ΛΑΕ, μέσω του ΜΕΤΑ - ΟΤΑ για τον Κλεισθένη, για να ξέρεις και εσύ ΜΕ ΤΙ ΔΙΑΦΩΝΟΥΜΕ, εμείς:

Αε δούμε τι λένε για τον Κλεισθένη - τα κοκκινίσματα δικά μας στην επίσημη ανακοίνωση του ΜΕΤΑ - της ΛΑΕ για τον Κλεισθένη 1

 
H κυβέρνηση, αντί να καταργεί τον «Καλλικράτη», που ήταν ο πρώτος μνημονιακός νόμος, αντιγράφει τα βασικά του κομμάτια και φέρνει τον «Κλεισθένη I» (1) συνεχίζοντας την εφαρμογή αντιδραστικών και αντιλαϊκών πολιτικών. Η «αντιπαράθεση» που υπάρχει, μεταξύ κυβέρνηση – αντιπολίτευσης – ΚΕΔΕ – ΕΝΠΕ, περιορίζεται κυρίως στο εκλογικό σύστημα, είναι αποπροσανατολιστική και διαφαίνεται η συμφωνία τους για τον νεοφιλελεύθερο και μνημονιακό χαρακτήρα του «Κλεισθένη I».

Με τον «Κλεισθένη I» επιχειρείται να μετατραπούν οι Δήμοι σε επιχειρηματίες (2) μέσω των συμπράξεών τους με τους ιδιώτες. Δίνεται την δυνατότητα να δημιουργούν οι Δήμοι επιχειρήσεις παραγωγής και πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας ή και ενεργειακής αξιοποίησης του βιοαποικοδομίσιμου κλάσματος αστικών αποβλήτων, μετακυλίωντας τα βάρη στους πολίτες.

Νέα χαράτσια και αύξηση των Ανταποδοτικών Τελών περιμένουν τους δημότες με την ένταξη του πρασίνου στις ανταποδοτικές υπηρεσίες που εισάγει ο «Κλεισθένης I», πέρα της καθαριότητας και του ηλεκτροφωτισμού που έχουν επιβάλει μέχρι σήμερα.

Το «ενιαίο ανταποδοτικό τέλος της καθαριότητας, φωτισμού και πρασίνου»(3), ανοίγει τον δρόμο, με την ευρύτατη συναίνεση όλων των μνημονιακών δυνάμεων, για την ένταξη και άλλων υπηρεσιών στα ανταποδοτικά τέλη. Την διεύρυνση της ανταποδοτικότητας απαιτεί η Ε.Ε., προβλέπεται στο Μακροπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2017 – 2022, αλλά και την απαιτεί η επιτροπεία για να φτάσουμε στο 70% τα ανταποδοτικά.

Αν σ’ αυτό προσθέσουμε και το αντίτιμο που έχει επιβληθεί στους δημότες για την χρήση κοινωνικών, πολιτιστικών και αθλητικών υπηρεσιών (4)
αντιλαμβανόμαστε την στόχευση της κυβέρνησης να φορτώσει, στα ήδη οικονομικά επιβαρυμένα από την φοροληστεία και τα χαράτσια λαϊκά νοικοκυριά, νέους φόρους και χαράτσια.


Με τον «Κλεισθένη I» ισχυροποιείται, αντί να καταργείται, το Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι : «η μέριμνα για την κατάρτιση από τους ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα που εντάσσονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, ρεαλιστικών και τουλάχιστον ισοσκελισμένων προϋπολογισμών σύμφωνα με τους στόχους και τα όρια των πιστώσεων του κρατικού προϋπολογισμού και του εκάστοτε ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ).» (5)

Ενσωματώνοντας στον «Κλεισθένη I» το «ταλαιπωρημένο» νομοσχέδιο για τους ΦΟΣΔΑ, η κυβέρνηση επιχειρεί να κρατήσει ισορροπίες από τις αντιδράσεις που υπήρξαν και διατηρεί όλες της μορφές Νομικού Προσώπου (Σύνδεσμος – Α.Ε.) δίνοντας την δυνατότητα να υπάρχουν μέχρι 3 ΦΟΣΔΑ ανά περιφέρεια (εκτός της περιφέρειας Αττικής όπου θα είναι μόνο ο ΕΔΣΝΑ). (6) Είναι φανερό ότι στο πεδίο διαχείρισης των απορριμμάτων η κυβέρνηση υποκύπτοντας στα μικρά και μεγάλα εργολαβικά συμφέροντα ανέστειλε εκουσίως για 2,5 χρόνια την ψήφιση της ρύθμισης που προέβλεπε έναν ΦΟΣΔΑ σε κάθε περιφέρεια με την μορφή συνδέσμου ΝΠΔΔ.

Επί της ουσίας και ο «Κλεισθένης I» είναι ενταγμένος στην γενικότερη νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική που έχει συμφωνήσει και η σημερινή κυβέρνηση με τους δανειστές όπως οι προηγούμενες. Μας δείχνει ξεκάθαρα ποια συμφέροντα εξυπηρετεί και η σημερινή κυβέρνηση.

Η «μεταρρύθμιση» για την Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσω της αυστηρής μνημονιακής εποπτείας, της ανταποδοτικότητας, της επιβολής τοπικών χαρατσιών και της επιχειρηματικότητας επιχειρεί να καταργήσει τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των Δήμων.

Η «μεταρρύθμιση» αυτή θα φέρει νέα συρρίκνωση και κατάργηση υπηρεσιών, απολύσεις εργαζομένων και νέα χαράτσια στους Δημότες.

Το ΜΕΤΑ-ΟΤΑ καλεί όλους τους εργαζόμενους των ΟΤΑ να αγωνιστούν για να μην περάσουν τα σχέδια Κυβέρνησης και δανειστών, να ανακόψουν την πλήρη μετατροπή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε μακρύ χέρι του κράτους και σε «φυτώριο» πειραματισμού νέων ελαστικών εργασιακών σχέσεων και υλοποίησης του λεγόμενου «επιτελικού» κράτους που όλα θα ασκούνται από τους ιδιώτες.


ΣΧΟΛΙΑ:
 (1): Να καταργήσει τον Καλλικράτη ή να αναθεωρήσει και να βελτιώσει τον Καλλικράτη; Αυτός ήταν ο καβγάς μας από την εποχή της παράταξης Μητρόπουλου με τους κολλημένους της αριστεράς. Οι ΣΥΡΙΖΑΙΟΙ λογικεύτηκαν. Οι ΛΑΕτχήδες ακόμα .... κυνηγάνε ανεμόμυλους.


(2) Με τον Κλεισθένη επιχειρείται να μετατραπούν οι δήμοι σε επιχειρηματίς, λέει η παράταξη του Γρηγόρη Καλομοίρη που θα τσάκιζαν την ΦΛΥΑ στο Χαλάνδρι και θα μας πηγαιναν όλους φυλακή, δεμένους πισθάγκωνα αλλά για τρία χρόνια στήριξαν την λειτουργία της δημοτικής επιχείρησης με την ψήφο τους και την συμμετοχή τους στο ΔΣ αλλά μετά ξαναθυμήθηκαν ότι είναι εναντίον της επιχειρηματικότητας της θυοδιοίκησης. ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΡΘΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ.

(3) Το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος - τα είπαμε εχθές. Πρόκειται ΓΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ!

(4) Η εποπτεία και το παρατηρητήριο. Εδώ θα είχε δίκιο η ΛΑΕ - αν δεν το χάλαγαν μόνοι τους με την ανάλυσή τους. ΔΙΟΤΙ οι σοβαροί άνθρωποι στην αυτοδιοίκηση ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ κανένα ΠΑΤΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ για να έχουν ρεαλιστικούς και ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς. ΑΛΛΑ Η ΛΑΕ τι ακριβώς λέει;;;; ¨Οτι είναι κακό αυτό; Και ότι πρέπει να κάνουν οι δήμοι ΜΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟΥΣ προϋπολογισμούς αν δεν εποπτεύονται;

(5) Διαχείριση Απορριμμάτων και ΦΟΣΔΑ. Τι κακό έχει ότι το νομοσχέδιο αφήνει την δυνατότητα για κάθε είδους επένδυση στο μεγάλο αυτό θέμα και δεν προβλέπει μονοπώλειο ενός ΦΟΣΔΑ σε κάθε νομό; Μέσα από μια από τις γνωστές διατυπώσεις ΧΟΤΖΑ προσπαθούν να πουν τι άραγε; Να υάρχει μόνο ένας ΦΟΣΔΑ σε κάθε νομό υποχρεωρικά;
Πάντως για το θέμα καλύτερα να μιλήσουν οι συνάδελφοι της επαρχείας που τους αφορά. 
ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΧΕΡΙ ΣΤΟΝ ΕΣΔΝΑ και αυτό είναι ΘΕΤΙΚΟ.
Πιστεύω να συμφωνεί ακόμα και η ΛΑΕ με αυτό. 
ΑΛΛΑ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΑΙ ΖΕΟΝ.
Και θέλει αντιμετώπιση με ανοικτό μυαλό. 
Και σύντομα θα τα πούμε αναλυτικά για το θέμα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: ΑΛΛΟΘΙ ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΛΗ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ και να συμπορεύονται με τη ΝΔ και τους δημαρχάρες της ΚΕΔΕ.


Κύπρος, Μάης 2018 - η περίκλειστος πόλη της Αμμοχώστου



 Στο πρόσφατο ταξείδι μου στην Κύπρο, κάποια στιγμή ευρισκόμενοι στην ανατολική «μύτη» του νησιού, στο Κάβο Γκρέκο, κοιτούσαμε προς την κοντινή σε απόσταση πλευρά της περίκλειστης και έρημης Αμμοχώστου, της «πόλης – φάντασμα». Συζητήσουμε για πολλοστή φορά στο εν λόγω ταξείδι, για τα βάσανα των ξεριζωμένων από τις εστίες τους Ελληνοκυπρίων, μετά την τουρκική εισβολή της Τουρκίας το 1974 και την κατοχή από τότε ως σήμερα, του 37% του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας.(χώρια τις Βρετανικές βάσεις εντός της Ελεύθερης Κύπρου, που θεωρούνται ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ έδαφος, αποικιοκρατία 21ου αιώνα….)

Γυρνώντας στην Ελλάδα, έμαθα πως επίσκεψη στην πόλη του ΕΥΑΓΟΡΑ πραγματοποίησαν στις αρχές της εβδομάδας μέλη της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΝΑΦΟΡΩΝ του ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ, όπου διαπίστωσαν «ΙΔΙΟΙΣ ΟΜΜΑΣΙ» την κατάσταση που επικρατεί σήμερα, σαραντατέσσερα χρόνια μετά την ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ (και κατοχή…).

Μαζί τους, εκατοντάδες Αμμοχωστιανοί μετέβησαν την περασμένη Τρίτη στη μαρτυρική πόλη τους για να υποδεχθούν τα μέλη της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Αμμόχωστος νυν και αεί παρελαύνει ζωντανή», έγραφε το πανό που κρατούσαν στα χέρια οι Αμμοχωστιανοί.
Λίγα μέτρα δίπλα τους ομάδα Τούρκων και Τουρκοκυπρίων ανέμιζαν σημαίες της Τουρκίας, του ψευδοκράτους και των Γκρίζων Λύκων. Αυτές τις εικόνες αντίκρισαν οι ξένοι ευρωβουλευτές κατά τη δεύτερη επίσημη επίσκεψη της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου μετά το 2007. Εικόνες εισβολής, κατοχής, εποικισμού και καταπάτησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Τα εννέα μέλη της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου μετέβησαν στην Κύπρο, για να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι την κατάσταση που επικρατεί στην Αμμόχωστο. Μετά την άφιξή τους οι ευρωβουλευτές περιδιάβηκαν την παραλία «Γλώσσα»,«σημαιοστολισμένη» με σημαίες του ψευδοκράτους και της Τουρκίας. Πλήθος Τούρκων έστησαν έναν στενό κλοιό γύρω από την αποστολή του Ευρωκοινοβουλίου φωνάζοντας συνθήματα υπέρ της Τουρκίας και της διχοτόμησης και σχηματίζοντας το σήμα των Γκρίζων Λύκων. 

Στη συνέχεια, η ειρηνική πορεία των ευρωβουλευτών ανακόπηκε από τις «δυνάμεις ασφαλείας» του ψευδοκράτους, οι οποίες δημιουργώντας μιαν ανθρώπινη αλυσίδα απαγόρευσαν στο πλήθος και στους κατοίκους της πόλης την είσοδο στη «στρατιωτική περιοχή», όπως την αποκάλεσαν.
Την περασμένη Τρίτη άλλωστε, οι κατοχικές αρχές είχαν συλλάβει οκτώ Ελληνοκυπρίους και μία Βρετανίδα με την πρόφαση της λήψης φωτογραφιών στην παραλία «Γλώσσα» της Αμμοχώστου., οι οποίοι μετά από λίγο αφέθησαν ελεύθεροι… 

Χωρίς να παραγνωρίζω την σημασία τέτοιων επισκέψεων και Πρωτοβουλιών που επικαιροποιούν το θέμα της Εισβολής και κατοχής στην Μεγαλόνησο, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι επί της ουσίας εάν ο Ελληνισμός δεν προετοιμαστεί για μακροχρόνιο Αγώνα, αν δεν παρατήσει τα φλυναφήματα περί «ελληνο-τουρκικής φιλίας», αν δεν σταματήσει ψοφοδεής να υποκλείνεται στον νέο- σουλτάνο, αν δεν απαλλαχθούν οι ηγεσίες στην Ελλάδα και στην Κύπρο από το «φοβικό σύνδρομο» .
 Για όσους διατηρούν ψευδαισθήσεις, δημοσιεύω απόσπασμα της εφημερίδας «Σημερινή» της 15.05.18, που περιγράφει πως η Τουρκία ενισχύει την στρατιωτική της παρουσία, σήμερα: 

«1. Ενίσχυση των στρατιωτικών δυνάμεων στην Κύπρο στο εξής επίπεδο: Α. Μεταφορά 77 αυτοκινούμενων πυροβόλων 177 χιλιοστών με βεληνεκές 40 χιλιοστά σε επιθετική διάταξη από τον Μάιο του 2017.
2. Επέκταση διαύλου και άλλων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Τύμπου για να μπορεί να διενεργεί στρατιωτικές επιχειρήσεις εκτός Κύπρου και να αντιμετωπίζει την όποια απειλή από το Ισραήλ και την Αίγυπτο. Ή, να αυξήσει τη δική της απειλή σε βάρος τους. Ρητορικά, δεν τις θεωρεί εχθρικές χώρες, αλλά ανταγωνιστικές περιφερειακές δυνάμεις.
3. Μετατροπή του λιμανιού της Αμμοχώστου σε ναυτικό ορμητήριο συμπληρωματικό της Βάσης της Μερσίνας….»

Θυμίζω ότι, κατά την δεκαετία του 1990 εξαγγέλθηκε το δόγμα του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Κύπρου – Ελλάδας, το οποίο αργότερα –δυστυχώς- σε μεγάλο βαθμό εγκαταλείφθηκε και απονευρώθηκε.
Η σημερινή κατάσταση σε ό,τι αφορά τις τουρκικές συμπεριφορές, τόσο κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας όσο και στο Αιγαίο, επιβάλλει εκ βάθρων επανατοποθέτηση στα ζητήματα άμυνας και εθνικής ασφάλειας.

Η επιβουλή εναντίον μας διατυπώνεται καθημερινά. Ο εξ Ανατολών επικίνδυνος , επεκτατικός και αναθεωρητικός γείτονας , επαναφέρει απροκάλυπτα- είτε μέσω της συζήτησης για την Αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάννης, είτε με την ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ Ελληνικού Χώρου -όπως πράττει στο Αιγαίο- , είτε αμφισβητώντας την Κυπριακά ΑΟΖ, εδαφικές Διεκδικήσεις σε βάρος μας. Συνεχίζει την αιχμαλωσία των δύο Ελλήνων στρατιωτικών στην Ανδριανούπολη.
Εμείς από την πλευρά μας, οφείλουμε να προτάξουμε την ιδέα της ΠΑΛΛΑΪΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ. Θεωρώ ότι η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ αντι-ϊμπεριαλιστική ΕΝΟΤΗΤΑ, συμβάλει σε αυτό.
Διότι : «Η υπεράσπιση της Χώρας περνά μέσα από την ψυχή του Λαού.» 

του ΓΙΩΡΓΟΤ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΤ


Θοδωρής Τσαπακίδης: Ο ελέφαντας του «HOTEL PHIDIAS», Εκδόσεις «Πικραμένος»


Θοδωρής Τσαπακίδης
Ο ελέφαντας του «HOTEL PHIDIAS»
Ένα ημερολόγιο εξιχνίασης φόνου
496 σελίδες, σχήμα 14Χ23,5, τιμή 19 ευρώ
ISBN 978-960-6628-98-6
Εκδόσεις «Πικραμένος»

Από τις Εκδόσεις «Πικραμένος» κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα Ο ελέφαντας του «HOTEL PHIDIAS» του Θοδωρή Τσαπακίδη.

Ο Ελέφαντας του «Hotel Phidias» είναι ένα σύγχρονο πολιτικό θρίλερ σε μια Ελλάδα που βρίσκεται σε μόνιμη κρίση και παράλληλα είναι η αγωνιώδης επιδίωξη ενός άντρα στα μισά της ζωής του για χειραφέτηση και αυτογνωσία.

Ένας νεκρός. Tα σχέδια του Θάνου Αποστολίδη, καθηγητή λυκείου και συγγραφέα, να ζήσει μια παράλληλη ζωή με επικίνδυνες αποστολές, αλλάζουν. Χάρη στην απρόσμενη βράβευσή του με το βραβείο Γαλλόφωνου Μεσογειακού Μυθιστορήματος, γνωρίζει μια νεαρή Γαλλίδα δημοσιογράφο της Le Monde. Ο αυθορμητισμός και το θάρρος της την κάνουν άγγελο ελευθερίας του Αποστολίδη την πιο κρίσιμη στιγμή. Ερωμένη και σύμμαχος, θα τον βοηθήσει να ξετυλίξει το κουβάρι, θα αντιμετωπίσουν μαζί το παρακράτος, θα ανατρέψουν μαζί το αναμενόμενο. Κυνηγητό και αρώματα μπερδεύονται στα σοκάκια του Θησείου, στα σκαλάκια των νεοκλασικών της Πλάκας, στις ερημιές της Ελευσίνας, σε αμπάρια ξεχασμένων πλοίων, στους κήπους της Γαλλικής Πρεσβείας.

Ο Αποστολίδης, ο μικρομεσαίος αντιήρωας, μετατρέπεται σε κυνηγημένο ήρωα, αναμετράται ταυτόχρονα με τους διώκτες του και με τους μινώταυρους της ψυχής του. Μια ανηφορική οδός προς την ελευθερία.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα:

Ο Θοδωρής Τσαπακίδης γεννήθηκε το 1970 στις Βρυξέλλες από γονείς πολιτικούς πρόσφυγες. Ήρθε με την οικογένειά του στην Ελλάδα οχτώ χρονών. Μεγάλωσε στο Παλαιό Φάληρο και σπούδασε στην Πάτρα Μηχανολόγος Μηχανικός. Επιστρέφοντας στην Αθήνα, ασχολήθηκε με τη λογοτεχνική μετάφραση και το θέατρο και στη συνέχεια με τη διδασκαλία.

Έχει μεταφράσει φιλοσοφικά και επιστημονικά συγγράμματα, θεωρητικά κείμενα για το θέατρο, λογοτεχνία (Γκόρντιμερ, Μπάρι, Κινάρ κ.ά.) και έχει γράψει θεατρικά έργα (Ρωμαίος και Ιουλιέτα – περιμένοντας, Επιχείρηση Χαλιμά κ.ά.), ποίηση (Ο τρίτος από αριστερά κωπηλάτης – Εκδ. Ροές, Ουρανός δωματίου – Εκδ. Σοκόλη), το μυθιστόρημα Belladonna (Εκδ. Βιβλιοπέλαγος) και το παραμύθι Ο πρίγκιπας της Μένουα (Εκδ. Ροές).

Αρθρογραφεί στον ηλεκτρονικό Τύπο για πολιτιστικά θέματα (LEFT.GR, Commonality.gr, Bookpress.gr, κ.ά.) και έχει εκπομπή στο ραδιόφωνο (Γιαξεμπόρε /Μεταδεύτερο).


Το τελευταίο Tweet του Χάρρυ Κλυνν - Πώς είχε σχολιάσει την παραίτηση Σακελλαρίου


Λίγες μέρες πριν αφήσει την τελευταία του πνοή ο Χάρρυ Κλυνν παρακολουθούσε την επικαιρότητα και με την κοφτερή γλώσσα που τον χαρακτήριζε ως σατιρικό καλλιτέχνη έκανε μια ανάρτηση που έμελλε να είναι η τελευταία.

Στο στόχαστρο του Χάρρυ Κλυν βρέθηκε η παραίτηση του κ. Ν. Σακελλαρίου από την θέση του προέδρου στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Στην τελευταία του ανάρτηση έγραψε:

«’Οι δικηγόροι είναι τόσο ακριβοί που είναι φθηνότερο να προσλάβεις ένα δικαστή’. Τι δεν καταλαβαίνεις;».
www.tribune.gr


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *