Η δημοτική αρχή της Αγ.Παρασκευής το 1999 κατατρόμαξε και μόνο στην ιδέα ότι θα έχει σταθμό μετρό στην κεντρική πλατεία της Αγ.Παρασκευής (Λ.Μεσογείων) και θα περνούσε από την περιοχή τους αυτό το κατασκεύασμα που ονομάζεται μετρό που μόνο υποβάθμιση και παρακμή θα είχε ως αποτέλεσμα για τον δήμο τους, σύμφωνα με τις απόψεις τους!
Η δημοτική αρχή της Αγ.Παρασκευής του 1999 με αντιδήμαρχο τον νυν δήμαρχο, τον πρών δήμαρχο και με ελάχιστους δημότες, κατάφερε να ακυρώσει την κατασκευή σταθμού στην περιοχή τους (Η δημοτική αρχή απλά ΔΕΝ θέλησε να υπογράψει την σχετική άδεια) αλλά ΚΑΙ να αλλάξουν την χάραξη του έργου, επειδή δεν ήθελαν ΚΑΝ η σήραγγα του μετρό να αγγίξει την έκταση του δήμου Αγ.Παρασκευής αναγκάζοντας το να αλλάξει πορεία ώστε να φτάσει στον σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ που ήταν απαραίτητο για τη σύνδεση με το Διεθνές Αεροδρόμιο, μέσω ορίων δήμων Χαλανδρίου-Αγ.Παρασκευής και η σήραγγα πάντα μέσα στον δήμο Χαλανδρίου.
Έτσι, το μετρό λίγο πριν εξέλθει από τα όρια του δήμου Χολαργού (σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ), αλλάζει πορεία, ΔΕΝ σύνεχιζει επι Λ.Μεσογείων (έκταση δήμου Αγ.Παρασκευής) για να κάνει στάση στην πλατεία της Αγ.Παρασκευής και μετά να "στρίψει" για τον σταθμό ΧΑΛΑΝΔΡΙ αλλά επί Λ.Δουκίσσης Πλακεντίας (έκταση δήμου Χαλανδρίου).
Η παλαιά χάραξη προέβλεπε την κατασκευή του σταθμού ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ στην πλατεία ενώ ο επόμενος σταθμός θα ήταν ο σημερινός σταθμός ΧΑΛΑΝΔΡΙ (με την ονομασία ΔΟΥΚ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ) και μετά ο σημερινός σταθμός ΔΟΥΚ.ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ (με την ονομασία ΣΤΑΥΡΟΣ).
Όμως, οι εκτιμήσεις της δημοτικής αρχής για υποβάθμιση της περιοχής τους με την έλευση του μετρό ήρθαν...αντίστροφα, βλέποντας τα άλματα στις τιμές των κατοικιών σε άλλες περιοχές κοντά σε σταθμούς μετρό.
Ξεχνώντας πως είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν στο κεντρικότερο σημείο της περιοχής τους, ο πρώην αντιδήμαρχος και νυν δήμαρχος (που και αυτός είχε ψηφίσει αρνητικά στην διέλευση του μετρό) απαίτησε, μετά από χρόνια, την κατασκευή σταθμού στον δήμο του. Όμως, λόγω της αλλαγής χάραξης που προκάλεσαν οι ίδιοι, δεν ήταν δυνατό να εξυπηρετήσει την Αγ.Παρασκευή και αποφασίστηκε να κατασκευαστεί ένας σταθμός στα όρια των δήμων Χαλανδρίου και Αγ.Παρασκευής με την ονομασία ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ενώ ο σταθμός υπάγεται στον δήμο Χαλανδρίου(!)
Ασφαλώς, επειδή η κατασκευή αυτού του σταθμού δεν είχε προβλεφθεί, οι επιβάτες της Γραμμής 3 αναγκάστηκαν να ταλαιπωρηθούν με το κλείσιμο του τμήματος ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ-ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ την περίοδο Φεβρουάριος 2009-Σεπτέμβριος 2009, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες για την έναρξη κατασκευής του σταθμού...
Σημεώνεται πως και αυτός ο σταθμός βρίσκεται σε αραιοκατοικημένη συνοικία του δήμου Χαλανδρίου, με αποτέλεσμα και αυτός να έχει μικρή επιβατική κίνηση, όταν λειτουργήσει...
(Σημειωτέον, μετά την λειτουργία αυτού του σταθμού, ο δήμος Χαλανδρίου θα είναι "περικυκλωμένος" κατά το ήμισυ από τέσσερις (4) σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς (Προαστιακοί σταθμοί ΠΕΝΤΕΛΗΣ και ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ και σταθμοί μετρό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ,ΧΑΛΑΝΔΡΙ,ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ) , χωρίς να εξυπηρετείται ουσιαστικά, καθώς το κέντρο του είναι αυτό που χρήζει άμεσης κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης...)
Ο νυν δήμαρχος της Αγ.Παρασκευής, επειδή πλησιάζουν δημοτικές εκλογές, απάντησε πρόσφατα στα παράπονα των δημοτών σπείρωντας θύελλες με τα λόγια του, καθώς ισχυρίζεται πως αρνήθηκε μαζί με τον πρώην δήμαρχο την διέλευση του μετρό για να εξυπηρετήσει τα εργολαβικά συμφέροντα (μεγαλύτερου μήκους σήραγγα, ιδιαίτερα μεγαλοπρεπής σταθμός ΧΑΛΑΝΔΡΙ, νέες μελέτες,νέα χάραξη, κτλ) του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ...
Στην ανάρτηση ακολουθούν 29 σχόλια άλλα ενδιαφέροντα και άλλα αστεία (αν θέλετε να τα δείτε όλα: http://mmmathinon.blogspot.gr/2010/04/blog-post_23.html).
ΔΥΟ ΣΧΟΛΙΑ ΟΜΩΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΓΙΑΤΙ Ο ΜΑΓΚΑΣ ΗΞΕΡΕ ΤΙ ΕΓΡΑΦΕ!
(Εμείς αυτά τα λέγαμε όταν οι άλλοι ήθελαν να διώξουν το ΜΕΤΡΟ και από το Χαλάνδρι καμιά δεκαετία νωρίτερα)
19 Μαΐου 2010 - 10:14 μ.μ.
#
7
Λοιπόοοον.Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω υπήρχε η χωροθέτηση της Ελέυθερης Λεωφόρου Πεντέλης που θα ξεκινούσε στην ουσία από τον Κόμβο Μεσογείων-Κατεχάκη και θα ήταν η μετατροπή της Μεσογείων από την Κατεχάκη μέχρι το Νομισματοκοπείο σε υποβαθμισμένο αυτοκινητόδρομο κατά τα πρότυπα της Αττικής Οδού. ΤΟ Μετρό θα συνέχιζε έτσι στο μέσον της λεωφόρου αυτής χωρίς να επιβαρυνθεί με το κόστος της κατασκεύης της σήραγγας.
Τα χρόνια πέρασαν, η Ελέυθερη Λεωφόρος Πεντέλης πολεμήθηκε -σωστά κατά την άποψή μου- άλλα και ξεπεράστηκε από την ανάπτυξη του αστικού ιστού και την κατασκεύη τελικά πιο σύντομα από ότι ίσως αναμενόταν της Σταυρού-Ελευσίνος και της ΔΠΛΥ.
Κατά τα πρότυπα της Σταυρού-Ελευσίνος, ο διάδρομος της οδού από το Νομισματοκοπείο μέχρι την Δουκ. ΠΛακεντίας είχε δεσμευθεί με την απαγόρευση πάσης φύσεως ανέγερσης κτηρίων.
Ευκαιρία για τα λαμόγια του real estate να ρουφήξουν ζουμάκι... Κρατήστε το αυτό...
Συμμετέχοντας στην ομάδα της ΜΑΜ το 1996-1997 έζησα τη γέννηση της ιδέας κια συνεργάστηκα σε αυτό, έτσι ώστε η γραμμή 3 αφού έτσι κι αλλιώς θα γινόταν τελικά πλήρως υπόγεια, να περάσει και από την Πλατεία της Αγ. Παρασκευής και να πιάσει και εκείνη την περιοχή φιλέτο.
Όσο αφορά τώρα να πάει η γραμμή 3 μέχρι την ΠΛατεία Χαλανδρίου και μετά να γυρίσει πάλι για Πλακεντία, παιδιά το μετρό ΔΕΝ είναι ούτε ΤΡΑΜ, ούτε λεωφορείο, ούτε τρόλλευ...για να κάνει βόλτες δεξιά-αριστερά...
Και αν η γραμμή 2 όπως λέτε κάνει πολλά ζιγκ-ζαγκ, ΚΑΚΩΣ τα κάνει. Ήταν αποτέλεσμα της έμμονης ιδέας των Γάλλων σχεδιαστών νά κάνουν έτσι γραμμές με ζιγκ-ζαγκ ΚΑΙ διακλαδώσεις, καταστροφή για την ομαλή λειτουργία τους...
Τα ανεβοκατεβάσματα στη μηκοτομή δεν φοβίζουν ένα ηλεκτροκίνητο τραίνο.
Η γραμμή έπρεπε να φτάσει έτσι κι αλλιώς Πλακεντία γιατί εκεί ήταν ΔΕΣΜΕΥΜΕΝΟΣ ο χώρος για το αμαξοστάσιο της Πλακεντίας ή Σταυρού τότε.
Μην τα βλέπετε όλα έτσι εύκολα.
Το σύνολο τότε των δημοτικών παρατάξεων (της Αγίας εννοεί) πολέμησε ΛΥΣΣΩΔΩΣ την αλλαγή της χάραξης έτσι ώστε να γίνει σταθμός στην Πλατεία Αγ. Παρασκεύης και όχι στα χωράφια του Κολλεγίου.
Έχουν κυκλοφορήσει τα αναλυτικά πρακτικά συνεδριάσεων του ΔΗμοτικου Συμβουλίου της Αγ. ΠΑρασκεύης σε τοπική εφημερίδα και αν και ήξερα, διαβάζοντάς τα ΕΦΡΙΞΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!
Μιλάμε ότι οι άνθρωποι ήταν ΠΟΛΥ ΣΤΟΚΟΙ, ΚΡΕΤΙΝΟΙ και, και, και...
Ήταν όμως; Ή μήπως ΔΕΝ ήταν...;
Μήπως όλο το παιχνίδι ήταν ΣΤΗΜΕΝΟ από τα λαμόγια της κτηματαγοράς που πήραν μπιρ-παρά τα χωράφια γύρω από τον δεσμευμένο διάδρομο της καταργημένης Ελέυθερης Λεωφόρου Πεντέλης και τώρα που εξασφάλισαν την επένδυσή τους, θα φάνε παντεσπάνι χτίζοντας ΜΕΓΑΘΗΡΙΑ πολυκατοικίες και εμπορικά κέντρα και πολυκαταστήματα θηρία....;
Ε; Μήπως;
Και όσο για τους δημοτικούς άρχοντες της Αγίας ΠΑρασκεύης είναι και εγκληματικά ΨΕΥΤΕΣ γιατί στις δημοτικές εκλογές του 2006 ΕΙΧΑΝ το ΘΡΑΣΟΣ να κοροϊδεύουν τον κόσμο ότι με τους παραγοντισμούς τους και τις επαφές τους με τον Σουφλιά, θα έφερναν τη χάραξη και πάλι στην Πλατεία, λες και είναι γραμμή λεωφορείου ή τρόλλευ η υπόγεια σήραγγα...
Τι κρίμα για την πόλη...
Γι αυτό ερήμωσαν τα εμπορικά κέντρα της Αγ. Ιωάννου. Ποιος θα πάει εκεί να βγάλει τον καρκίνο χωρίς πρόσβαση, χωρίς δυνατότητα σταθμεύσης ΙΧ, χωρίς σταθμό τραίνου στην Πλατεία...;
Παίρνει τον Προστιακό και πάει αέρα στο MALL και στο GOLDEN HALL.
Σιγά μη κάτσει να σκάσει...
#
8
Λίγα πράγματα ακόμα.
Ο σταθμός Χαλάνδρι ΔΕΝ ξεφύτρωσε από το πουθενά. Ήταν θεσμοθετημένος και χωροθετημένος από την πρώτη στιγμή της θεσμοθέτησης της επέκτασης και είχε άλλο όνομα που τώρα μου διαφέυγει, νομίζω πάντως ότι ήταν Δουκίσσης ΠΛακεντίας, και η σημερινή Πλακεντία λεγόταν Σταυρός... Και η στάση Αγ. Παρασκευή προβλεπόταν και τα πάντα.
Άρα τίποτα δεν ξεφύτρωσε από το μηδέν...
Τώρα σχετικά με την μη κατασκεύη του κελύφους του σταθμού Αγ. Παρασκεύη που οδήγησε στην 6μήνη διακοπή των δρομολογίων είναι απότοκος της κόντρας της δημοτικής αρχής Αγ. Παρασκεύης με την τότε ΥΠΕΧΩΔΕ Βασούλα... Και λόγω του επείγοντος της κατασκεύης του έργου και της σύνδεσης με τον διάδρομο του ΟΣΑ είπαν σιγά μην τους παρακαλάμε κιόλας που δεν θέλουν και τον σταθμό και γι αυτό το έπνιξαν το κέλυφος...
Και όσο για την ταυτόχρονη λειτουργία ΠΣΑ και Μετρό στον διάδρομο του Αεροδρομίου, που τα είδατε τα άδεια τραίνα...
Έχετε πάει ποτέ να δείτε τι γίνεται στην πρωϊνή αιχμή από τους Μεσογειακούς σταθμούς...;
Κάθε μέρα ο κόσμός ανεβαίνει! Και στα δύο τραίνα! Και το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι εξυπηρετείται διαφορετικός κόσμος από την κάθε γραμμή! Άλλος για το κέντρο της Αθήνας και άλλος για την οριζόντια διέυθυνση, κατά την λειτουργία και της Αττικής Οδού. Καθίστε δε να δείτε πόσος κόσμος θα προστεθεί στο σύστημα του προαστιακόυ με τη λειτουργία του Σταθμού ΜΕταμόρφωση καθώς κια των υπολοίπων ΣΚΑ, Λυκότρυπας, Πύργου, Αγίων Αναργύρων, Ταύρου κλπ.
Και για σκεφτείτε το, και για τα Μεσόγεια και για το Αεροδρόμιο γιατί από το κέντρο της Αθήνας να πάρω πρώτα το μετρό να κάνω μετεπιβίβαση στη Λάρισσα και να πάρω τον Προαστιακό και να μην πάρω κατευθείαν το μετρό που θα με πάει με τη μία;
Και όσο για τα χιλιόμετρα που λέτε αν είναι καλύτερα με τα 100., τα 120 που θα πάει το μετρό και τα 160 που πάει το deziro η διαφορά είναι από δευτερόλεπτα έως 1-2 λεπτά το πολύ... Και η διαφορά αυτή είναι αισθητή μόνο στο κομμάτι Κάντζα-Κορωπί. Πουθενά αλλού.
Εξάλλου οι σταθμοί του Προαστιακού έχουν σχεδόν αποστάσεις σταθμών μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και δεν έχει καμία σημασία η ονομαστική ταχύτητα των 160 χλω αφού με το ζόρι προλαβαίνει να φτάσει τα 100 και μετά να πεδήσει πάλι.