Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2014

Η διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς προς Λ. Πεντέλης μετατρέπεται από θέμα καθημερινότητας σε θέμα κόντρας χωρίς αρχές ανάμεσα σε κατοίκους όμορων δήμων ;

Αγαπητοί,

Η  «Επιτροπή  Αγώνα για το Κυκλοφοριακό Πολιτών Δήμου Βριλησσίων» με πρόσφατη ανακοίνωση της  χαιρετίζει το άνοιγμα και τη λειτουργία του νέου τμήματος της οδού Φραγκοκλησιάς  προς τη Λ. Πεντέλης, που για ακατανόητους δικούς της λόγους το βαφτίζει οδό Λακωνίας και καταλήγει στη δήλωση ότι  «θα παρακολουθούμε συνεχώς και επισταμένως την ομαλή εξέλιξη της κυκλοφορίας στην οδό Λακωνίας, αντιπαλεύοντας ενδεχόμενες αντίθετες ενέργειες  απ’ όπου κι αν προέρχονται »  και  «θα στηρίξουμε τη νέα Δημοτική Αρχή στη δεδηλωμένη θέση της, όπως αυτή εκφράστηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων της 24/11/2014  (diavgeia.gov.gr/doc/6ΙΥ0Ω9Ρ-Ν1Ρ?inline=true ) και έγινε αποδεκτή από όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, για ολοκληρωμένη λύση του Κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης των Βριλησσίων».

Η μεγαλύτερη αντίφαση της ανακοίνωσης …  ενώ υιοθετούν  και στηρίζουν την έγκριση προκήρυξης της μελέτης «Μελέτη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Βιώσιμης Κινητικότητας στον Δήμο Βριλησσίων» που το σημαντικότερο πρόβλημα που φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει η εν λόγω μελέτη είναι αυτό της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της πόλης από την διερχόμενη διαμπερή κυκλοφορία, αυτό το δικαίωμα δεν το αναγνωρίζουν για τους κατοίκους Πολύδροσου Αμαρουσίου … για την οδό Φραγκοκλησιάς και τους επηρεαζόμενους δρόμους !!!.

Το επιθετικό ύφος της  ανακοίνωσης και το πλήθος των χαρακτηρισμών για κατοίκους του Πολυδρόσου Αμαρουσίου – Χαλανδρίου  κατά τα κοινά παραδεκτά εκτιμώ ότι  δεν προσφέρει στον διάλογο .

Οι Σύλλογοι Πολυδρόσου – Παραδείσου έχουν από 7μηνου τοποθετηθεί για την  αναγκαιότητα εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης ενόψει της διάνοιξης της οδού Φραγκοκλησιάς  http://paratiritirio-amarousiou.blogspot.gr/2014/05/blog-post_8304.html .

Η  Επιτροπή  Αγώνα για το Κυκλοφοριακό Πολιτών Δήμου Βριλησσίων ποιά γνώμη, άποψη και απαντήσεις έχει για τα παρακάτω  κατά την άποψη μου εύλογα ερωτήματα :

Ø  Είναι απαραίτητο να αξιοποιείται κάθε σχετική ευκαιρία  όπου  η υπερτοπική κίνηση μπορεί να διοχετευθεί έξω από περιοχές κατοικίας χωρίς όχληση στο περιβάλλον ;

Ø  Δίνει μια τέτοια δυνατότητα η διαμόρφωση της Αττικής Οδού, όπου οι ράμπες εισόδου-εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο προς τη Λ.Πεντέλης, ξεκινούν σχεδόν δίπλα από τις τυφλές σήμερα απολήξεις των παράπλευρων δρόμων ;

Ø  Γιατί οι παράδρομοι εξυπηρέτησης τοπικής κυκλοφορίας είναι κλειστοί για λογούς ακατανόητους πέρα της κοινής πρακτικής και λογικής ;

Ø  Συνδέοντας τους παράπλευρους δρόμους της Αττικής Οδού με τις ράμπες του ανισόπεδου κόμβου, θα δημιουργηθεί δεξιά και αριστερά από τον αυτοκινητόδρομο ένας νέος διάδρομο για τη διαδημοτική κυκλοφορία, που θα ανακούφιζε κυκλοφοριακά όχι μόνο τα Βριλήσσια αλλά και το Πολύδροσο και το Νέο Μαρούσι ;

Ø  Προβλέπεται στη σύμβαση κατασκευής της Αττικής Οδού η δημιουργία (και χρηματοδότηση) παράπλευρων δρόμων σε όλο το μήκος της αποτελεί συμβατική υποχρέωση της ανάδοχης κοινοπραξίας, που μάλιστα μπορεί να διεκδικηθεί και νομικά ;

Ø  Για το κόστος της χρήσης της Αττικής Οδού που είναι πανάκριβο και μη αναλογικό  για τα 2 χλμ απόστασης μεταξύ των 2 λεωφόρων ΠΕΝΤΕΛΗΣ & ΚΗΦΙΣΙΑς  ; 

Ø  Για τα  παράπονα των κατοίκων που δεν είναι μόνο λόγο του ανοίγματος της Φραγκοκλησιάς χωρίς καμία κυκλοφοριακή μελέτη,  χωρίς να μοιράζεται η κυκλοφορία στους παράπλευρους της Αττικής οδού,   αλλά κυρίως επειδή καθημερινά επί 11 χρόνια, σε μήκος 2 χλμ,   250.000 οχήματα όλων των τύπων   το 24ωρο διασχίζουν την περιοχή στα 2 ρεύματα της Αττικής Οδού 300 μέτρα βορειοτέρα της οδού Φραγκοκλησιάς που σήμερα την διασχίζουν  7500 οχήματα/24 ωρο ;

Ø  Για τις νέες βαριές χρήσεις γης που έχουν ήδη από διετίας με Π/Δ αυτή την ταυτότητα και που αυτές μάλλον έρχεται να εξυπηρετήσει  η διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς και όχι η ειδυλλιακή  εικόνα των δορυφορικών φωτογραφιών του Πολυδρόσου που δείχνει ξέφωτα (600 στρ. περίπου) ;

Ø  Είναι Παραρεμάτια Ζώνη η περιοχή της νέας διάνοιξης της οδού Φραγκοκλησιάς  ;

Ø  Είναι οδός ήπιας κυκλοφορίας ;   ή μήπως υπερτοπικής κυκλοφορίας που ενώνει Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ με την Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ ;

Ø  Οι σημερινοί αυξανόμενοι φόρτοι των 800 -1.000 οχημάτων /ώρα στην διασταύρωση οδών ΑΚΑΚΙΩΝ & ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ  πως χαρακτηρίζουν την τελευταία στην οποία αναφέρονται οι μετρήσεις ;

Ø  Το μήκος των αναμενόντων οχημάτων περίπου 300 ΜΕΤΡΩΝ τα οποία εκτείνονται σε ώρες αιχμής από την Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ μέχρι την οδό ΕΥΖΩΝΩΝ,  είναι χαρακτηριστικό οδού ήπιας κυκλοφορίας εξυπηρέτηση τοπικής  σημασίας ;

Ø  Το Ρέμα Πεντέλης- Χαλανδρίου, η κοίτη και τα πρανή του καθώς και οι παραρεμάτιες εκτάσεις του που βρίσκονται στις περιοχές των Δήμων Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, Βριλησίων, Μελισσίων, Νέας Πεντέλης και Πεντέλης, έχουν χαρακτηριστεί με το από 09-08-1995 Π.Δ/γμα (ΦΕΚ 659/Δ/1995) προστατευόμενη περιοχή και τοπίο ;

Ø  Το πλάτος του δεξιού ρεύματος κυκλοφορίας στο νέο τμήμα της οδού ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ  από   Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ προς Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ που είναι πολύ κάτω των προβλεπομένων 3,5 μέτρων,  έχει σχέση με το ατύχημα των συνημμένων φωτογραφιών που έχει συμβεί στο συγκεκριμένο σημείο ;

Ø  Οι τύποι οχημάτων και οι ρυθμοί εμφάνισης τους στο νέο τμήμα της οδού ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ  των παρακάτω ενδεικτικών φωτογραφιών σε ποια συμπεράσματα οδηγούν ως προς τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας. Είναι οδική κυκλοφορία  εξυπηρέτηση τοπικής  σημασίας γειτονιάς ή υπερτοπική άσχετη με το προάστιο του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ;

Ø  Το νέο τμήμα γιατί δεν σχεδιάστηκε να εξυπηρετεί και τα μικρού μήκους λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας προς τον πλησιέστερο σταθμό ΜΜΜ σταθερής τροχιάς ;

Είναι προφανές ότι δεν έχετε ακούσει τις προτάσεις για ρυθμίσεις της κυκλοφορίας μετά την διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς,  που δεν αφορούν σχεδιασμούς μόνο για την περιοχή του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ τις οποίες μπορείτε αν δεν σας κουράσουν να τις διαβάσετε αναλυτικά  στο συνημμένο που καταλήγουν στον επίλογο :

« Ο καλύτερος τρόπος μη υποβάθμισης μιας γειτονίας (ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ) αμιγούς κατοικίας  εξαιτίας της υπερτοπικής κυκλοφορίας (Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ – Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ) είναι σε πρώτο χρόνο ο άμεσος  καταμερισμός  της  σε πολλές υφιστάμενες παράλληλες διαδρομές με κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όπως οι 2 βοηθητικοί οδοί της Αττικής Οδού και  σε δεύτερο χρόνο η δημιουργία νέων ζεύξεων  με  κατασκευή γεφυρών  εξυπηρέτησης οχημάτων και πεζών σε νέες θέσεις της ρεματιάς Χαλανδρίου μεταξύ των Δήμων Αμαρουσίου, Βριλησσίων και Χαλανδρίου και σε καμία περίπτωση  η απαγόρευση της. »

Μετά τα παραπάνω εκτιμώ ότι είναι απόλυτα κατανοητό ότι δεν διακατέχομαι από την νοοτροπία   "αρκεί να μην θιχτεί το σπίτι μου" αλλά έχω σαφή άποψη ότι το  τεχνοκρατικό αυτό θέμα απαιτείται να αντιμετωπιστεί με ρεαλιστικούς – πραγματικούς όρους (ασφαλείας, περιβαλλοντικών επιπτώσεων, εξυπηρέτησης κατοίκων κλπ)  και  φυσικά όχι πολιτικούς (όπως εξελίσσεται) ή ακόμη και προσχηματικούς (όπως πανεπιστημιακός μελετητής ανέφερε ως δέσμευση για να εξυπηρετήσει πολιτική θέση προϊσταμένου του ότι ο μέγιστος φόρτος των παράδρομων της Α.Ο. 30 οχήματα/ ώρα !!! , ενώ η Φραγκοκλησιάς θα εξυπηρετεί 700-1.200 οχήματα/ ώρα εντός περιοχής αμιγούς κατοικίας),   με πρωτοβουλία των συλλογών της περιοχής, των 3 τεχνικών υπηρεσιών Δήμων και των αντιστοίχων μελετητών υπό τον συντονισμό οποίου η νομοθεσία προβλέπει .

Η συζήτηση αφορά, την μη τήρηση του ΠΔ για την προστασία της Ρεματιάς, την μη τήρηση των σημάνσεων,  την ασφάλεια των πεζών , παιδιών και οδηγών που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δρόμο και τους παραρεμάτιους, καθώς κάθε περιοχή δεν έχει τις ίδιες χρήσεις, μια και μιλάμε για ήδη λειτουργούσες περιοχές, την μη ύπαρξη περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών μελετών και την αποφυγή μεγαλύτερων προβλημάτων από αυτά που επιλύει ,  λόγω μη τήρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών.

Πρέπει να συμφωνήσουμε οι κάτοικοι των 3 ομόρων Δήμων ότι ο μόνος δρόμος είναι η ήπια σύνδεση της Λ.Πεντέλης με το  τοπικό δίκτυο του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ και όχι η ικανοποίηση του Καβαλλάρη  της ασφάλτου (γκαζωμένου οδηγού που πρέπει να πάει σπίτι του, στην αγορά, στη δουλειά όπως τόχει στο δικό του κεφάλι ),   να σελώσει τ΄ άλογό του ( όχημα ) και να αλώσει δρόμους και πεζούς ...      

Ευχαριστώ

Παναγιώτης Α. Πάντος
κάτοικος Πολυδρόσου Αμαρουσίου


ΥΓ :  1.  Καμία «… τελευταία απεγνωσμένη προσπάθεια ακύρωσης του Έργου με το φαεινό «επιχείρημα» «της αδυναμίας διέλευσης λεωφορείων», αντίθετα στην προσπάθεια της μεγιστοποίησης  και αξιοποίησης της ύπαρξης του η  πρόταση μετακίνησης του τέρματος της γραμμής 402 στον ΣΣ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ (ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 040 ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΛΟΓΩ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΛΕΩΦΟΡΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ)  η όποια προκάλεσε την απάντηση του ΟΑΣΑ (συνημμένη)  που ανέδειξε την επικινδυνότητα των χαρακτηριστικών του νέου τμήματος σε συνδυασμό με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών.  

         2.  Ο δρόμος (οδός Φραγκοκλησιάς) δεν «… λειτουργεί ήρεμα κι απλά…» ,   αλλά με χαρακτηριστικά οδού βαριάς υπερτοπικής κυκλοφορίας  700-1.200 οχήματα/ ώρα  ΕΝΤΟΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ.
         3.  Είναι σε ισχύ η δέσμευση του Δημάρχου Αμαρουσίου Γ. Πατούλη του Μάιου 2014 στους κατοίκους του Πολυδρόσου, μετά τη διάνοιξη της οδού με δικαστική απόφαση του ΣτΕ  ότι, «Η οδός Φραγκοκλησιάς θα είναι μονόδρομος για το Μαρούσι με έξοδο προς τη Λ. Πεντέλης και με απαγόρευση της διέλευσης των βαρέων οχημάτων», στην εκδήλωση παράδοσης της οδού, μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξής της με δικαστική απόφαση του ΣτΕ  (http://www.maroussi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=8475&cnode=448 )

        4.  Περί της διαπίστωσης της «επιτροπής αγώνα»  ότι  «καθημερινά οι τρείς δήμοι Μαρούσι, Χαλάνδρι, Βριλήσσια, υπέρμαχοι και υποστηρικτές της λειτουργίας του Έργου, επωφελούνται αμοιβαίως, ιδιαίτερα η πόλη μας» μια απλή ανάγνωση  του κάθε ενδιαφερομένου  των παρακάτω  άρθρων θα βοηθήσει στον σχηματισμό προσωπικής άποψης περί της αγαστής συνεργασίας των δημοσίων παραγόντων …. . 

Γ. Πατούλης: «Ο Δήμος δεν καταλαβαίνει από πιέσεις κ. Καραμέρο»

Κόντρα με την Περιφέρεια Αττικής στήνει ο Γ. Πατούλης

Δήμος Αμαρουσίου: «Δεν φοβόμαστε τους τραμπούκους… κ. Καραμέρο»

Ο "φτερωτός" γιατρός δείχνει τη Β. Κορέα

"Κατρακύλα" Πατούλη
http://www.avgi.gr/article/5109724/-katrakula-patouli

Εμφάνιση image007.jpg 

 



Εμφάνιση image010.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου