Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2015

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΗΣ ΦΩΦΗΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ


Η εκλογή της Φώφης Γεννηματά, ως Προέδρου του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος, σηματοδοτεί μια πραγματικά νέα εποχή για το ΠΑΣΟΚ και τον δικό του ρόλο, σ’ αυτές τις κρίσιμες ώρες για την Πατρίδα και τη Δημοκρατία μας.

Το ΠΑΣΟΚ καλείται πρώτα- πρώτα ν’ αυτοπροστατευθεί, όχι μόνο από τους εχθρούς του, αλλά και από τον εναγκαλισμό μέχρις ασφυξίας, ορισμένων «φίλων» του.

Προς τούτο, οφείλει ν’ ανανεωθεί σε πρόσωπα, όχι μόνο ηλικιακά – όπως ήταν, ως τώρα «του συρμού» - κάτι που πληρώνει σήμερα η χώρα. Αλλά με νέα, ώριμα και ιδεολογικά και πολιτικά, του «είναι», όχι του «φαίνεσθαι» στα ΜΜΕ της διαπλοκής, και κυρίως του «δούναι», όχι του «λαβείν», όχι κενόδοξα, αλλά διακρινόμενα από τη σεμνότητα της αυτοπεποίθησης. Αυτά είναι και χαρακτηριστικά της νέας Προέδρου του. Να προχωρήσει γοργά στην ανασυγκρότηση και επανένωση του χώρου του, προωθώντας ενωτικές κινήσεις προς κάθε γνήσια προοδευτική προσπάθεια στελεχών του και κυρίως των εκατομμυρίων του λαού, που εξακολουθούν ν’ αποτελούν την πραγματική κοινωνική του βάση.

Η συνείδηση αυτής της καταπτοημένης από την πολεμική που δέχεται το ΠΑΣΟΚ και αποπροσανατολισμένης βάσης, εκφράστηκε χθες, από χιλιάδες πολιτών. Απάντησαν στη χυδαία αντιΠΑΣΟΚική προπαγάνδα της Δεξιάς και της «Αριστεράς» και του τραπεζοεκδοτικού συμπλέγματος. Απάντησαν στην καλλιέργεια συναισθημάτων «αυτοενοχής» όλων των απλών μελών και ψηφοφόρων των εκλογών του 2009. Γιατί; Γιατί ψήφισαν το ΠΑΣΟΚ, που στάθηκε όρθιο, για να σωθεί η Πατρίδα από τη «φωτιά» που, φεύγοντας, άφησε η μεν Δεξιά αναμμένη, η δε «Αριστερά» και οι παραφυάδες αμφοτέρων συνδαύλιζαν, υπονομεύοντας από κοινού την εθνική προσπάθεια σωτηρίας της χώρας από την ασύντακτη χρεοκοπία.. Έτσι, οδήγησαν την Πατρίδα μας ως εδώ, στον παραλογισμό της επιλογής ή ενός νέου μνημονίου με νέα πιο δυσβάστακτα βάρη ή της λεγόμενης «ρήξης», με ό,τι θα συνεπάγεται, όχι μόνο για την εσωτερική αλλά και για την εξωτερική ασφάλεια της χώρας .

Στο προσκλητήριο της νέας ηγεσίας για την αναγέννηση και τη νέα αγωνιστική και δημιουργική πορεία του ΠΑΣΟΚ με δημοκρατικές, πάντα, διαδικασίες, όλοι, όσες και όσοι ενστερνιστήκαμε και συνεχίζουμε να πιστεύουμε στις αξίες της Διακήρυξης της 3ης Σεπτέμβρη 1974, υπό τον Ανδρέα Παπανδρέου, για Εθνική Ανεξαρτησία, λαϊκή κυριαρχία και κοινωνική απελευθέρωση, οφείλουμε να δώσουμε το «παρών».

Ας μην ξεχνάμε: “Το ΠΑΣΟΚ δεν δημιουργήθηκε για ν’ αποτελέσει έναν διάττοντα αστέρα στα δημόσια πράγματα του τόπου. Ούτε χαρίζεται, ούτε κληρονομείται, ούτε τεμαχίζεται σε τιμάρια”. (Ανδρέας Παπανδρέου 17/4/1994).


ΚΑΤΩ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΠΟΙΑ ΠΑΡΚΑ – ΠΟΙΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ;




του Θ. Μακρή
Ναι, υπάρχει προφορική διαβεβαίωση για άμεση επισκευή / αλλαγή του τάπητα στο 5Χ5 στο Μάρκος Παπαδάκης.

Ναι, υπάρχει γραπτή ενημέρωση ότι οι παιδικές χαρές αποτελούν πρώτη προτεραιότητα και ότι ιδιωτικός φορέας ελέγχει τις παιδικές χαρές…    

ΟΜΩΣ

  1. το καλοκαίρι έφτασε και
    1. ο τάπητας στο 5Χ5 στο Μάρκος Παπαδάκης παραμένει κατεστραμμένος
    2. η παιδική χαρά του πάρκου είναι διαλυμένη
                                                              i.      οι τραμπάλες έχουν αναιρεθεί
                                                            ii.      η μια από τις δυο κούνιες δεν έχει καθίσματα
                                                          iii.      η τσουλήθρα  ξεβαμμένη….

    1. Τα νερά λιμνάζουν στην ‘πίστα στίβου’
    2. Το γήπεδο του Βόλεϊ δεν έχει ούτε δίχτυ παρά μονό μια τεραστία λακκούβα  και πέτρες. Για γραμμές ούτε συζήτηση
    3. Η παιδική χαρά της Ιθώμης είναι ουσιαστικά κλειστή  
    4.  
  1. Οι παιδικές χαρές και πάρκα παραμένουν χωρίς φύλακα.
  2. Η καθαριότητα είναι μείζον θέμα - και μιλάμε εδώ για παιδιά!!!

ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ

  1. Να τοποθετηθούν σωστά οι πλάκες της παιδικής χαράς στο Μάρκος Παπαδάκης – οι πλάκες υπάρχουν , η τεχνική υπηρεσία μπορεί άμεσα να τακτοποιήσει το θέμα 
  2. Να καθαρίζονται συχνά τα πάρκα και παιδικές χαρές
  3. Να βαφτούν οι σκουριασμένοι κάδοι σκουπιδιών
  4. Να ρυθμιστούν τα μπεκάκια του νερού ώστε να μην πλημμυρίζει η πίστα στίβου
  5. Η λακκούβα στο γήπεδο βόλεϊ να επισκευαστεί
  6. Να υπάρχουν γραμμές στο γήπεδο βόλεϊ

Αυτές οι ενέργειες και πολλές άλλες δεν χρειάζονται χρήματα , δεν έχουν κόστος και μπορούν να βελτιώσουν άμεσα την  κατάσταση που επικρατεί στα πάρκα.

ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Όταν ο Δήμος δίνει  το τεράστιο ποσό των 40.000 € για τα αδέσποτα (15.000 € για τροφές και 25.000€ για κτηνιάτρους) οφείλει να δώσει πολλαπλάσια για τα παιδιά. Ο Δήμος έχει την ηθική υποχρέωση να αντικαταστήσει ΑΜΕΣΑ τα ακατάλληλα όργανα στην παιδική χαρά  στην Ιθώμης , στο Μάρκος Παπαδάκης… να εξασφαλίσει την παρουσία ΦΥΛΑΚΑ στα μεγάλα πάρκα  όπως αυτό του  Μάρκου Παπαδάκης – το οποίο είναι πάρκο , παιδική χαρά και περιέχει και αθλητικές εγκαταστάσεις !!! Να φροντίζει για την συχνή καθαριότητα στα πάρκα….
 
ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ !!!

Α. ΜΑΚΡΗΣ


ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ Θ. ΠΙΣΤΙΚΟΥ: Θέλουμε την χώρα μας πίσω . Αυτό πρέπει να το καταλάβετε εσείς πού κυβερνάτε

Πολλά ακούω και μαθαίνω φίλε και φίλη αναγνώστη μου.

H προπαγάνδα πάει σύννεφο , τα ξένα ΜΜΕ έχουν χωριστεί στα δύο, τα εγχώρια παπαγαλάκια συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο.

Μία είναι η λύση και το λέω για πολλοστή φορά, η χώρα δεν αντέχει άλλα μνημόνια.
Eάν και εσείς δέν είστε προδότες δώστε τέλος σε αυτή την αγωνία των Ελλήνων, κάντε επιτέλους αυτό πού πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση πού πιστεύει στην αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού και όχι σε αυτά πού θέλουν οι διεθνείς λωποδύτες..

Ο Ελληνικός λαός δέν σας δίνει αυτό το δικαίωμα..

Κάντε επιτέλους αυτό πού έχετε υποσχεθεί, ούτε βήμα πίσω και κάτι ακόμη που είναι η άποψη πολλών Ελλήνων: μη αναγνώριση του χρέους, μονομερή διαγραφή, επιστροφή σε εθνικό νόμισμα , όποιος θέλει να δικαιωθεί ας παει στα διεθνή δικαστήρια..
Θέλουμε την χώρα μας πίσω .
Αυτό πρέπει να το καταλάβετε εσείς πού κυβερνάτε …Τέλος

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ!!!


Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ



Με αφορμή την αποψινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία δεν θα εκπροσωπηθούμε λόγω της συγκέντρωσης που διοργανώνεται στο Σύνταγμα και στην οποία θεωρούμε ότι θα είμαστε χρησιμότεροι για το μέλλον της χώρας και του λαού και επειδή το θέμα του τοπικού σχεδίου διαχείρισης των αποβλήτων για εμάς είναι τόσο στρατηγικά κρίσιμο όσο αποδεικνύεται από το γεγονός ότι είμαστε η μόνη δημοτική παράταξη που το ενέταξε στα δέκα κορυφαία ζητήματα που ανέδειξε την προεκλογική περίοδο και μάλιστα με απόλυτα συγκεκριμένο τρόπο και πρόταση, για το σχέδιο δράσης της ομάδας που εργάστηκε υπό τον συνάδελφο δημοτικό σύμβουλο - καθηγητή Γεράσιμο Λυμπεράτο έχουμε να καταθέσουμε τις εξής παρατηρήσεις:

  • . Η εργασία είναι μια επιστημονικά άψογη και άριστα τεκμηριωμένη  (βεβαίως δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, όταν σε αυτή προεδρεύει ένας επιστήμονας του διαμετρήματος του Λυμπεράτου) ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ της παραγωγής, αποκομιδής και διαχείρισης των αποβλήτων στην πόλη μας καθώς και της κατάστασης της υπηρεσίας και του κόστους λειτουργίας της. Είναι μια εξαιρετική ΜΕΛΕΤΗ αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης που μάλιστα έγινε για τον δήμο χωρίς κόστος.
  • . Η ΜΕΛΕΤΗ αυτή καταλήγει στην περιγραφή ΣΤΟΧΩΝ με τους οποίους έχουμε ΤΑΥΤΙΣΗ. Στόχους για την οργάνωση της υπηρεσίας για το μέλλον. Διαχωρισμός υλικών σε κάδους ανακύκλωσης κατά την αποκομιδή για μείωση των σύμμεικτων απορριμμάτων που καταλήγουν στην χωματερή και αξιοποίηση των ανακυκλώσιμων υλικών, οργάνωση της υπηρεσίας σε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις που τις περιγράφει με τρόπο απόλυτα τεκμηριωμένο και σαφή, ΣΜΑ και μονάδα κομποστοποίησης, οικονομική εκτίμηση της προσδοκώμενης  μείωσης του κόστους της καθαριότητας μετά τις επενδύσεις, προϋπολογισμός των εσόδων εκμετάλλευσης των ανακυκλώσιμων υλικών - ΟΛΑ ΑΨΟΓΑ ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ.
  • Αυτό που διαχωρίζει μια ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΕΛΕΤΗ από ένα ΠΛΗΡΕΣ ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΆΤΩΝ είναι κατά την δική μας αντίληψη ότι ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Και αυτό αυτή η μελέτη δεν μπορούσε να το κάνει, αφού έλειπαν κρίσιμες ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. Γι΄αυτό εμείς την λέμε ΜΕΛΕΤΗ και όχι ΣΧΕΔΙΟ.

Αυτό δεν μειώνει κατά την γνώμη μας, κατ' ελάχιστο την αξία του έργου της ομάδας των στελεχών του δήμου - των αιρετών  Γ. Λυμπεράτου, του Δ. Χριστουλάκη και των υπηρεσιακών Ελ Μελανίτου, Ελ. Κατοπόδη και του Δ. Σιδέρη - ας μην σπεύσουν οι γνωστοί να παραποιήσουν την τοποθέτησή μας για να την υποβαθμίσουν - και βέβαια τεχνοκράτες όπως ο Λυμπεράτος ή ο Σιδέρης κατανοούν απολύτως τι λέμε.

Είμαστε στρατηγικά και σταθερά εδώ και χρόνια, πολύ πριν κάποιοι ανακαλύψουν την κρισιμότητα του θέματος για το ταμείο του δήμου και τους δημότες, εκείνοι που έχουμε υποδείξει αυτή ΑΚΡΙΒΩΣ την πολιτική ως αυτή που έπρεπε ήδη να εφαρμόζεται στο Χαλάνδρι κόντρα στις λογικές της ιδιωτικοποίησης της αποκομιδής και διαχείρισης που ακόμα σε μεγάλο βαθμό εφαρμόζουν ακόμα και οι υποτιθέμενοι πολέμιοί της (π.χ. στα κλαδιά)
Δεν είμαστε από εκείνους που δεν έχουν στρατηγική και προσδιορίζονται από την συγκυρία για να μεταβάλλουμε αντίληψη τώρα.

ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να ξεκινάει από την αρχή.
Από το 1ο βήμα.
Να εμπεριέχει την βάση για να στηθεί ολόκληρο το εποικοδόμημα.

ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ και εγκαταστάσεων για την υπηρεσία, τον ΣΜΑ και την μονάδα κομπόστ.

Η χωροθέτηση των χώρων προφανώς δεν είναι αντικείμενο της ομάδας δουλειάς. Καμίας ομάδας δουλειάς.

ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ, είναι κρίσιμη και δύσκολη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, για την οποία μάλιστα απαιτούνται μεγάλες υπερβάσεις από όλες τις τοπικές πολιτικές δυνάμεις ώστε να διασφαλιστεί σε αυτή η μέγιστη δυνατή συναίνεση και να εφαρμοστεί.

Απόφαση που έπρεπε να προηγηθεί και να είναι στην διάθεση της ομάδας εργασίας ώστε να μην λείπει από το "puzzle" του σχεδίου το πιο σημαντικό του κομμάτι:
ΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Και που είμαστε βέβαιοι ότι οι διατυπώσεις που εμπεριέχονται για το θέμα " "να αγοραστεί ένα ακίνητο, να διερευνηθεί η συνεργασία με όμορους δήμους" δεν καλύπτουν ούτε την ίδια την ομάδα που θα ήθελε και σε αυτή τη "μικρή" λεπτομέρεια του σχεδίου να ήταν τόσο συγκεκριμένη όσο σε όλες τις άλλες πτυχές του σχεδίου που αναπτύσσει για να είναι πραγματικά ΠΛΗΡΕΣ.
ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ.

Με αυτές τις σκέψεις - αν ήμασταν στο δημοτικό συμβούλιο το απόγευμα - ΔΕΝ ΘΑ ΨΗΦΙΖΑΜΕ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ για να παραμείνουμε από την πλευρά εκείνων των ισχνών σοβαρών δυνάμεων που θα έχουν τη νομιμοποίηση να ασκούν πίεση προς ΟΛΟΥΣ τους πολιτικάντηδες μεγάλους να υπερβούν τον κακό τους εαυτό και να πάρουν τις αναγκαίες αλλά ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ώστε να υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατόν όλες οι άλλες προβλέψεις της μελέτης.

Και το "συντομότερο" δεν είναι τρόπος του λέγειν, είναι η εφαρμογή του να ξεκινήσει ΑΥΡΙΟ.

ΚΑΠΟΥ - ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΟ - ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ!

Εμείς έχουμε προτείνει το ΠΟΥ αλλά δεν είμαστε αυτιστικοί, σαν τους επικριτές μας.

Εμείς είπαμε: Στο δημοτικό ακίνητο νότια του νεκροταφείου σε δύο ή τρία επίπεδα. Πρόταση που ο εκ των εισηγητών Δ. Σιδέρης έχει αξιολογήσει, όταν του την θέσαμε και την έχει βρει εφαρμόσιμη, με την τεχνοκρατική του γνώση.

Αν υπάρχει πρόταση άλλου ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥ χώρου για αγορά από τον δήμο, χώρου κατάλληλου για την υλοποίηση του σχεδίου εμείς θα την στηρίξουμε, δεν θα γίνουμε εμμονικοί με την δική μας πρόταση.

ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΟΜΩΣ.

Και αν είναι εκτός Χαλανδρίου πάλι θα την στηρίξουμε ΜΕ ΜΟΝΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ Η ΓΡΑΠΤΗ ΣΥΝΑΊΝΕΣΗ του οικείου δήμου ότι δεν θα μας μείνει και αυτό το ακίνητο να το νοικιάζουμε σε κανένα φυτώριο, γιατί δεν θα επιτραπεί να εγκαταστήσουμε εκεί την επιθυμητή χρήση ύστερα από "αντιδράσεις περιοίκων" (που αν δεν κάνουμε λάθος υπάρχει παντού αυτό το είδος, δεν είναι μόνο εδώ ντόπιο, χαλανδραίικο.)

Αν δεν υπάρχουν αυτά τα απλά προαπαιτούμενα τότε ολόκληρο το σχέδιο μετατρέπεται σε .... ΕΥΧΗ.

ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ ΔΕΝ ΨΗΦΊΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, αφήνουμε άλλους να μοιράζουν καθρεφτάκια στους ιθαγενείς, δεν συνεργούμε.

Η όσο το δυνατόν γρηγορότερη  υλοποίηση του σχεδίου είναι στοιχειώδης υποχρέωση του δήμου απέναντι στους πολίτες του, τους οποίους σήμερα ουσιαστικά καταληστεύει όταν :

Εισπράττει ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας περί τα 10 μύρια τον χρόνο με βάση πρόχειρες εκτιμήσεις.

Τους δίνει πίσω σε "ανταποδοτικές" υπηρεσίες αξίας 6 εκ. σύμφωνα με την δουλειά της ομάδας εργασίας. (Πολύ ανταποδοτικές δηλαδή. 60% ανταποδοτικές!).

Δηλαδή επιβεβαιώθηκε ΠΑΛΙ αυτό που εμείς μόνοι λέγαμε χρόνια τώρα, ότι η χρηματοδότηση των επενδύσεων δεν είναι παρά δύο, άντε τρία, άντε βία τέσσερα χρόνια το καπέλο, ΧΩΡΙΣ ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - αν δεν σκορπούν βέβαια το 40% των ανταποδοτικών για εξαγορά ψήφων και δημιουργία μηχανισμών τοπικής εξουσίας οι καθεστωτικοί.
Απόλυτα εφικτό σενάριο δηλαδή για να έχουν οι Χαλανδραίοι το επίπεδο της καθαριότητας που τους αξίζει και μάλιστα με τα μισά λεφτά - μετά την απόσβεση - από ότι πληρώνουν σήμερα.

ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΕΙ ΜΕ ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΟΠΗ ΤΩΝ ΣΥΝΔΗΜΟΤΩΝ ΜΑΣ.

ΔΕΝ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ ΠΡΩΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΟ ΣΧΕΔΙΟ.

Επειδή εμείς θέλουμε να εφαρμοστεί και όχι απλώς να παρουσιαστεί ή να πανυγηριστεί.


ΥΓ: ΠΟΤΕ ΤΑ ΛΕΓΑΜΕ;

2013: ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ

 http://stinplatia.blogspot.gr/2013/02/ayta.html

http://stinplatia.blogspot.gr/2014/05/blog-post_868.htmlhttp://stinplatia.blogspot.gr/2014/05/blog-post_868.html



Αλλάζει ο τρόπος ελέγχου των ΟΤΑ – Τι προβλέπει ν/σ του ΥΠΕΣΔΑ για “Εποπτεία” & “Παρατηρητήριο”



Σε Δημόσια διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας ΟΤΑ –οικονομική βιωσιμότητα και αυτοτέλεια ΟΤΑ – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης»
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, όπως αναφέρει στο εισαγωγικό του σημείωμα ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης, καταρχάς, αντιμετωπίζει δύο μείζονα ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την άσκηση της κρατικής εποπτείας επ’ αυτών.
Συγκεκριμένα το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την τροποποίηση και επικαιροποίηση των διατάξεων που αφορούν την Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α., ώστε πέντε χρόνια μετά την αρχική της πρόβλεψη στο ν. 3852/2010 (Α’ 87), να εκκινήσει, πραγματικά, η λειτουργία της , ικανοποιώντας έτσι τη συνταγματική απαίτηση, που αποτελεί και καθολικό αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να ασκείται κατά τρόπο αντικειμενικό και αμερόληπτο και να περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στα όρια του ελέγχου νομιμότητας.
Αναλυτικά, με το άρθρο 1, αντικαθίσταται το άρθρο 215 του ν.3852/2010, όπως ίσχυε μετά την τροποποίησή του από το ν.4257/2014 και ιδρύεται στην έδρα κάθε Περιφέρειας, αυτοτελής κρατική υπηρεσία εποπτείας των Ο.Τ.Α. που φέρει τον τίτλο «Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας Ο.Τ.Α.» υπαγόμενη απ’ ευθείας στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης η οποία είναι αρμόδια για τον έλεγχο νομιμότητας των πράξεων των Ο.Τ.Α. και για τον πειθαρχικό έλεγχο των αιρετών κατά το άρθρο 102 παρ. 4 του Συντάγματος. Με το άρθρο αυτό η ΑΥΕ διαχωρίζεται πλέον από τη δομή της 4 Αποκεντρωμένης Διοίκησης και αποκτά πραγματικά αυτοτελή φύση. Η ΑΥΕ ιδρύεται στην έδρα κάθε Περιφέρειας, ώστε να παρακολουθείται η αυτοδιοικητική δομή της χώρας. Άλλωστε, η άσκηση ουσιαστικού ελέγχου νομιμότητας απαιτεί την περιέλευση στον Ελεγκτή ενός πεπερασμένου αριθμού αποφάσεων, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα όρια του ανθρωπίνως δυνατού. Με τη δημιουργία 13 ΑΥΕ, σε κάθε έδρα Περιφέρειας, αντί για επτά, σε κάθε έδρα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, εξυπηρετείται και αυτή η ανάγκη. Με το άρθρο 2, αντικαθίσταται το άρθρο 216 του ν.3852/2010, όπως είχε τροποποιηθεί με το ν.4257/2014. Ορίζεται ότι ο Ελεγκτής Νομιμότητας είναι ανώτατος υπάλληλος με πενταετή θητεία, η οποία μπορεί να ανανεώνεται για μία φορά. Ότι πρέπει να είναι πτυχιούχος νομικής με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα και άριστη ή πολύ καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας. Ότι λαμβάνει τις αποδοχές Γενικού Διευθυντή Υπουργείου. Περαιτέρω, καθορίζονται οι αρμοδιότητές του και η διαδικασία διορισμού του από το Συμβούλιο Υπηρεσιακής Κατάστασης Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων του άρθρου 160 του ν.3528/2007.
Καταργείται το Πραατηρητήριο – Αντικαθίσταται με την «Επιτροπή Οικονομικής Ανασυγκρότησης Ο.Τ.Α.» 
Το δεύτερο κεφάλαιο καταργεί το θεσμό του «Παρατηρητηρίου Οικονομικής Αυτοτέλειας Ο.Τ.Α.» (άρθρο 18) και εισάγει ένα νέο σύστημα οικονομικής εποπτείας και ταυτόχρονα στήριξης των Ο.Τ.Α., ώστε να διασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και η αυτοτέλειά τους, ενώ με το τρίτο και το τέταρτο κεφάλαιο ρυθμίζονται τρέχοντα όσο και επείγοντα ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, αποσαφηνίζονται διατάξεις νόμων, όπως οι πρόσφατες σχετικές του ν.4325/2015, ενώ επιχειρείται, μεταξύ άλλων, και η ουσιαστική εναρμόνιση των υπηρεσιών της Κεντρικής Διοίκησης με τις προκλήσεις της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και της εξυπηρέτησης των εποπτευόμενων φορέων και των πολιτών, μέσω των σύγχρονων, τεχνολογικών εργαλείων και διαύλων επικοινωνίας, ενημέρωσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων.
Αναλυτικά, με το άρθρο 12, συνιστάται ανεξάρτητη και αντικειμενική δομή παρακολούθησης των οικονομικών δεδομένων των Ο.Τ.Α., η οποία ονομάζεται «Επιτροπή Οικονομικής Ανασυγκρότησης Ο.Τ.Α.» (εφεξής «Επιτροπή») και έχει ως αποστολή τη διαχρονική παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τη μέριμνα για τον εξορθολογισμό της οικονομικής διαχείρισης των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων και την υποβολή εισηγήσεων σχετικά με δημοσιονομικές πολιτικές που το Κράτος ή οι Ο.Τ.Α. και τα νομικά τους πρόσωπα ενδείκνυται να υλοποιήσουν, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνταγματικά κατοχυρωμένη οικονομική αυτοτέλεια των τελευταίων. Η Επιτροπή έχει 13μελή σύνθεση, με την οποία διασφαλίζεται η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων, η διασύνδεση με το κατ’ εξοχήν αρμόδιο για το δημοσιονομικό έλεγχο των Ο.Τ.Α. όργανο (Ελεγκτικό Συνέδριο), η διαρκής συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων (Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών), και, βέβαια, η καθοριστική συμμετοχή των εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (της Κ.Ε.Δ.Ε. και της ΕΝ.Π.Ε., κατά περίπτωση), και μάλιστα με εκπροσώπηση και της μειοψηφίας στα διοικητικά συμβούλια των τελευταίων. Ειδικότερα, η Επιτροπή αποτελείται από έναν Σύμβουλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου ως Πρόεδρο, ο οποίος – ως ανώτατος δικαστικός λειτουργός – παρέχει στην Επιτροπή αυξημένο κύρος και εχέγγυα αντικειμενικής, ανεξάρτητης και αμερόληπτης λειτουργίας, έξι (6) στελέχη του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, τρία (3) στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών και τρεις (3) εκπροσώπους της Κ.Ε.Δ.Ε. ή της ΕΝ.Π.Ε., κατά περίπτωση, εκ των οποίων ο ένας (1) από τη μειοψηφία του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου. Μάλιστα, η Επιτροπή περιβάλλεται με ιδιαίτερες προσωπικές και λειτουργικές εγγυήσεις, αφού προβλέπεται ρητά ότι κατά την άσκηση των καθηκόντων τους τα μέλη της Επιτροπής απολαμβάνουν πλήρους ανεξαρτησίας γνώμης και ψήφου, δεν λαμβάνουν οδηγίες από οποιονδήποτε κυβερνητικό φορέα και ελέγχονται μόνο για παράνομες πράξεις ή παραλείψεις τους που οφείλονται σε δόλο ή βαριά αμέλεια. Με το άρθρο 13 ρυθμίζεται ο μηχανισμός παρακολούθησης της κατάρτισης και της εκτέλεσης του προϋπολογισμού των Ο.Τ.Α. και των νομικών τους προσώπων και των βασικών δεικτών οικονομικής τους βιωσιμότητας. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση που η Επιτροπή διαπιστώσει αποκλίσεις ή επιδείνωση των δεικτών που καθιστούν αδύνατη την κατάρτιση ισοσκελισμένου και πραγματικού προϋπολογισμού ή θέτουν σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα κάποιου Ο.Τ.Α. ή νομικού του προσώπου, η Επιτροπή ενημερώνει τον οικείο φορέα, την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή και τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, διατυπώνοντας απλή γνώμη για τις κατά την κρίση της 7 ενδεδειγμένες μεθόδους για τη βελτίωση εκτέλεσης του προϋπολογισμού ή συστάσεις για τη ρεαλιστικότερη αποτύπωση των στόχων, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό διοικητική και επιστημονική βοήθεια. Επίσης, εφόσον η Επιτροπή διαπιστώσει με οποιονδήποτε τρόπο ότι ένας Ο.Τ.Α. ή νομικό του πρόσωπο έχει αδυναμία κατάρτισης τουλάχιστον ισοσκελισμένου αρχικού προϋπολογισμού ή αδυναμία ισοσκέλισης αυτού κατόπιν αναμόρφωσής του ή ότι ένας Ο.Τ.Α. ή νομικό του πρόσωπο έχει μεν επικυρωμένο προϋπολογισμό από την αρμόδια για την εποπτεία του Αρχή, αλλά έχει εγγράψει σε αυτόν πλασματικά ή υπερεκτιμημένα έσοδα ή δεν έχει εγγράψει τις υποχρεωτικές του δαπάνες, συμπεριλαμβανομένων των απλήρωτων υποχρεώσεών του στο πραγματικό ύψος τους, μπορεί να ζητήσει από το οικείο Δημοτικό ή Περιφερειακό Συμβούλιο ή το Διοικητικό Συμβούλιο του νομικού προσώπου, αντίστοιχα, περαιτέρω αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων του φορέα, μέσω της σύνταξης σχετικής αναλυτικής έκθεσης. Σε περίπτωση δε που – μετά και την εξάντληση της δυνατότητας δανειοδότησης με στόχο την ισοσκέλιση του προϋπολογισμού του, που προβλέπεται στο άρθρο 43 του Ν. 4325/2015 (Α’ 47) – παραμένει η ανάγκη χρηματοδότησης του οικείου φορέα (Ο.Τ.Α. ή νομικού του προσώπου), η Επιτροπή αξιολογεί την παραπάνω έκθεση και τα προτεινόμενα και τυχόν εφαρμοζόμενα από τον Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο για την αντιμετώπιση της υπερχρέωσής του μέτρα και ενημερώνει σχετικά τον οικείο φορέα και τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Στόχος αυτής της διαδικασίας διαλόγου και συνεργασίας μεταξύ του ενδιαφερόμενου φορέα, της Επιτροπής και του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης είναι να αξιολογηθούν τα μέτρα που προτείνει ή λαμβάνει ο Ο.Τ.Α. ή το νομικό του πρόσωπο, ή και να προταθούν άλλα προσφορότερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος μέτρα. Σε κάθε, ωστόσο, περίπτωση, ο ρόλος της Επιτροπής παραμένει αμιγώς συμβουλευτικός και γνωμοδοτικός, αφού η απόφαση για τα μέτρα που πρέπει ή κρίνεται σκόπιμο να ληφθούν γίνεται από το οικείο Δημοτικό, Περιφερειακό ή Διοικητικό Συμβούλιο, ενώ για τη χρηματοδότηση του οικείου Ο.Τ.Α. ή του νομικού του προσώπου απαιτείται προηγούμενη σύναψη Προγραμματικής Συμφωνίας μεταξύ αυτού και του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Η δημόσια διαβούλευση ξεκίνησε σήμερα και λήγει την Παρασκευή, 19 Ιουνίου, στις 15.00.
Περισσότερα ΕΔΩ

aftodioikisi.gr


ΕΦΟΔΟΣ ΤΗΣ ΠΟΕ ΟΤΑ ΣΤΗΝ ΧΘΕΣΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΚΕΔΕ

Έφοδο στα γραφεία της ΚΕΔΕ, στην Ακαδημίας, πραγματοποίησαν εχθές οι εργαζόμενοι των ΟΤΑ, μετά την ολοκλήρωση της πορείας τους.

Αρχικώς, συνδικαλιστές και υπάλληλοι των δήμων πραγματοποίησαν ολιγόλεπτη συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Εσωτερικών στην πλατεία Κλαυθμώνος με την προοπτική να συναντηθούν με τον Νίκο Βούτση.

Λόγω όμως απουσίας του υπουργού (συμμετείχε στη συνεδρίαση της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ), μετέβησαν στα γραφεία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) στην οδό Ακαδημίας, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη συνεδρίαση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη.



Στο μεταξύ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ-ΟΤΑ), προσανατολίζεται σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων .

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θέμης Μπαλασόπουλος, σε δηλώσεις του έξω από το υπουργείο Εσωτερικών, ανέφερε ότι την προσεχή Πέμπτη έχει προγραμματιστεί να συνεδριάσει το Γενικό Συμβούλιο για να καθοριστεί η περαιτέρω στάση του κλάδου των εργαζομένων στους δήμους. Ο ίδιος προανήγγειλε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με κύρια αιτήματα: - Την άρση των απαγορεύσεων στις προσλήψεις υπαλλήλων στους δήμους αρχικώς στις υπηρεσίες με ανταποδοτικό χαρακτήρα.
Ο κ. Μπαλασόπουλος εκτίμησε ότι οι ελλείψεις στον τομέα καθαριότητας κυμαίνονται από 3.000 - 5.000 σε όλους τους δήμους της χώρας.

- Την κατάργηση του άρθρου 61 του Ν. 3979/2011 που δίνει τη δυνατότητα ανάθεσης σε ιδιώτες των υπηρεσιών καθαριότητας στους ΟΤΑ, καθώς και

- Την κατάργηση του άρθρου 49 του πρόσφατου Ν. 4325/2015 που παρατείνει έως το τέλος του έτους τις σχετικές συμβάσεις που έληξαν ή που πρόκειται να λήξουν το επόμενο χρονικό διάστημα.

ΠΗΓΗ:http://www.real.gr


1.019 συμβάσεις για γυμναστές, καθηγητές, τεχνίτες – Κατανομή θέσεων σε Δήμους και Δημοτικές Επιχειρήσεις (αναλυτικά)

ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΕ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΕΓΚΙΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΔΗΜΟΥΣ ΠΑΛΙ ΣΗΜΕΡΑ.

ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ!

Δεν χρειάζεται γυμναστές, όπως δεν χρειάζονταν τα νομικά πρόσωπα και την δημοτική επιχείρηση.
ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ!
Αυτό αποφάσισαν οι νεοφιλελεύθεροιθ, μαζί με τους "φιλελεύθερους σοσιαλιστές" και τη "νεοφιλελεύθερη αριστερά".

Όλα σε ιδιωτικούς φορείς - ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΦΕΡΕΤΖΕ.

Οι υπεύθυνοι υπερασπιστές του κλεισίματος εξακολουθούν να παριστάνουν τους τιμητές και να προκαλούν αντί να σωπάσουν ζητώντας συγνώμη από τους δημότες για τις υπηρεσίες που τους στέρησαν ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ,
(οϋτε η ΤΡΟΙΚΑ, ούτε η κυβέρνηση, ούτε η Λαγκαρντ φταίνει. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΕΔΩ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΦΤΑΙΝΕ.

Και θέλουν θρασύτατα να σωπάσουν όσοι - με τις ισχνές τους δηνάμεις - δεν έχουν υποκύψει στις σειρήνες του λαϊκισμού και της εξαγοράς ψηφοφόρων και συνειδήσεων με το δημόσιο χρήμα και πάνε κόντρα στο ρεύμα.


Οι θέσεις που ΚΑΙ ΠΑΛΙ εγκρίθηκαν για δήμους - αναμεσά τους και γειτονικοί.
Δημοσιεύονται στο ΕΘΝΟΣ - ΕΡΓΑΣΙΑ.

ΠΗΓΗ: http://www.aftodioikisi.gr


«Βρείτε μοντέλο για τα απορρίμματα», είπε ο Τσιρώνης στους δημάρχους – Ο νέος ΕΣΔΑ στο ΔΣ της ΚΕΔΕ



Το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) συζητήθηκε χθες στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννη Τσιρώνη, ο οποίος ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση που του απηύθυνε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο κ. Τσιρώνης παρουσίασε τη φιλοσοφία και τον τρόπο διαχείρισης απορριμμάτων που εισάγει ο νέος ΕΣΔΑ, με άξονες προτεραιότητας την αποκέντρωση των δραστηριοτήτων σε δημοτικό επίπεδο, την ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση της ανακύκλωσης, τη μικρή κλίμακα μονάδων επεξεργασίας και ανάκτησης, την ενθάρρυνση της κοινωνικής συμμετοχής, την αναβάθμιση του ρόλου των δήμων, την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα της διαχείρισης των απορριμμάτων, την επανεξέταση  όλων των σχεδίων ΣΔΙΤ που έχουν ανακοινωθεί ως τώρα.

«Η λύση είναι στις τοπικές κοινωνίες. Είστε εσείς που έχετε δίπλα σας τον πολίτη», τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός απευθυνόμενος στους δημάρχους. «Ευελιξία και αλλαγή στόχευσης», είναι σύμφωνα με τον ίδιο τα δύο κρίσιμα σημεία αλλαγών στον σχεδιασμό. «Η ΚΥΑ ακόμα συντάσσεται. Μια καλή ιδέα θα ενσωματωθεί», ενημέρωσε, έχοντας νωρίτερα πει ότι έχει λάβει «θαυμάσιες ιδέες», από πλευράς δημάρχων στο πλαίσιο επαφών.

ΣΔΙΤ
Ως προς τα ΣΔΙΤ, ο κ. Τσιρώνης τόνισε ότι «προσωπικά δεν έχω καμία εμμονή. Αυτό όμως που συμβαίνει στην Ελλάδα με τα ΣΔΙΤ, είναι έργα που παραβιάζουν την βασική αρχή ακόμα και του καπιταλισμού, τον ανταγωνισμό», στηλιτεύοντας ότι γεγονός ότι γίνεται επενδύσεις ιδιωτών με μηδενικό ρίσκο, με δημόσιο χρήμα, σε δημόσιους χώρους, δεσμεύοντας ρήτρες με εγγυημένες ποσότητες, εις βάρος των δημοτών, λόγω των τελών που θα απαιτείται να καταβάλλουν. «Ποιο φθηνά θα έρθει στον πολίτη ο ΧΑΔΑ και τα πρόστιμα. Είναι δυνατόν να δεσμεύουμε τον πολίτη με 70 ευρώ/τόνο και 15 ευρώ/τόνο για την μεταφορά για 27 χρόνια;» τόνισε χαρακτηριστικά. «Το πρόβλημά μου επομένως, είναι ότι δεσμεύει τον πολίτη», πρόσθεσε.

«Πρέπει να δούμε τι εξυπηρετεί τον κάθε δήμο. Αυτός είναι ο διάλογος που πρέπει να γίνει», τόνισε ο κ. Τσιρώνης, διευκρινίζοντας ότι ο ΕΣΔΑ «δεν είναι νόμος, ούτε θα γίνει, είναι μια ομπρέλα που θα στηριχθεί από τη νομοθεσία και τους ΠΕΣΔΑ. Μετά από δύο χρόνια θα έχουμε πιο φιλόδοξους στόχους για το καλό του πολίτη».

Σύμφωνα με τον ίδιο, με το νέο Εθνικό Σχεδιασμό επιδιώκεται να αποδεσμευτούν οι δήμοι από τους περιφερειακούς σχεδιασμούς. «Δεν μας άρεσε το “με το ζόρι”. Μπορούν βέβαια οι δήμοι να προχωρήσουν σε συμπράξεις», συμπλήρωσε.

Επομένως σε κάθε δήμο (ή ομάδες δήμων) εναπόκειται η λήψη των αποφάσεων για το μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν.

ΚΕΔΕ

Εκ μέρους της ΚΕΔΕ, ο κ. Πατούλης, τόνισε ότι η Αυτοδιοίκηση Α΄ Βαθμού αναγνωρίζει την ανάγκη να υπάρξουν ριζικές αλλαγές στο μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων στη χώρα. Τόνισε ιδιαίτερα ότι η διαχείριση των απορριμμάτων πρέπει να είναι αρμοδιότητα των δήμων, σημειώνοντας παράλληλα ότι πρέπει να διασφαλιστούν από την Πολιτεία όλες οι προϋποθέσεις προκειμένου να φτάσουμε σε ένα αίσιο τέλος και οριστική λύση του προβλήματος.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ υπογράμμισε ότι ο διάλογος θα συνεχιστεί, ωστόσο υπάρχουν και ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, με πρώτο, η πληρωμή των προστίμων που έχουν ήδη επιβληθεί σε πολλούς μικρούς, κυρίως νησιωτικούς Δήμους, χωρίς οι ίδιοι να ευθύνονται για την αδυναμία τους να διαχειριστούν το πρόβλημα των απορριμμάτων. Απαντώντας ο κ. Τσιρώνης εξέφρασε τη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να πληρώσουν πρόστιμα αυτοί που δεν έχουν ευθύνη.

Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η Πολιτεία στις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις, που θα δίνουν στους δήμους τη δυνατότητα να χωροθετούν τους χώρους και τα «πράσινα σημεία» στα οποία θα μπορούν να τοποθετηθούν και να λειτουργήσουν οι νέες εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων.

Παράλληλα τόνισε ότι στο νέο ΕΣΔΑ πρέπει να ενσωματωθεί η ευρωπαϊκή εμπειρία καλών πρακτικών από πόλεις και χώρες που έχουν αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το ζήτημα της διαχείρισης ΑΣΑ, με βιώσιμα και κοινά αποδεκτά συστήματα.
Τέλος ανακοίνωσε ότι  στις 14 και 15 Ιουλίου η ΚΕΔΕ θα πραγματοποιήσει στην Αλεξανδρούπολη διημερίδα για τη διαχείριση των απορριμμάτων, όπου αναμένεται να κατατεθούν αναλυτικά οι προτάσεις της Αυτοδιοίκησης για τον νέο ΕΣΔΑ.

http://www.aftodioikisi.gr


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΛΟΓΗΣ «ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΩΝ» ΥΛΙΚΩΝ (Κ.Δ.Α.Υ.) ΤΟΥ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ.




Οι παρανομίες, η αδιαφάνεια και το παιχνίδι των συμφερόντων που αναμείχθηκαν στη διαχείριση των απορριμμάτων, αναδύονται μέσα από τις στάχτες της πυρκαγιάς που ξέσπασε και διήρκεσε επί μέρες στο εργοστάσιο ανακύκλωσης του Ασπροπύργου.

Επιβεβαίωσε, δυστυχώς, την Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. που εγκαίρως είχε προειδοποιήσει και καταγγείλει ακόμη και στην Εισαγγελία πώς ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όπως οι υπηρεσίες καθαριότητας, μπήκαν στο στόχαστρο των επιχειρηματικών -εργολαβικών συμφερόντων για ιδίο όφελος, χωρίς καμία απολύτως διασφάλιση της Δημόσιας υγείας, της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, όπως επίσης και της προστασίας του περιβάλλοντος. Φάνηκε αυτό από την πυρκαγιά που έκαιε επί ημέρες και διέσπειρε τεράστιες ποσότητες τοξικών ρύπων επικίνδυνων για τη Δημόσια υγεία και το περιβάλλον στον Αττικό ουρανό.

Θα πληρώσει άραγε κανείς γι’ αυτό;
 Θα αναλάβει κανείς τις ευθύνες για την μόλυνση του περιβάλλοντος;

Ή θα επιχειρήσουν όλοι να συγκαλύψουν τις ευθύνες μέχρι να σκάσει η επόμενη τοξική βόμβα για να μην θιγούν τα συμφέροντα που ετοιμάζουν νέα επέλαση στις υπηρεσίες καθαριότητας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να αυξήσουν σε βάρος των Δημοτών τα κέρδη τους οι ιδιώτες μέσω των Κ.Δ.Α.Υ. που έγιναν η κερκόπορτα για τη μεταφορά κάθε είδους απορριμμάτων απ’ όλη τη χώρα στο Χ.Υ.Τ.Α. της Φυλής;

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. έχει κρούσει επανειλημμένα τον κώδωνα του κινδύνου όχι μόνο για το Κ.Δ.Α.Υ. Ασπροπύργου, αλλά και για πολλά ακόμη που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή του Θριασίου και κοντά στον Χ.Υ.Τ.Α. Φυλής, όπως επίσης και στην Περιφέρεια. Έκανε μάλιστα αναφορά στην Εισαγγελέα Περιβάλλοντος αποκαλύπτοντας πώς φορτία σύμμεικτων απορριμμάτων από την Πελοπόννησο και νησιά του Αιγαίου, όπως η Μύκονος, μεταφέρονταν παράνομα στην Αττική, καταγγέλλοντας ταυτόχρονα τον ύποπτο ρόλο των Κ.Δ.Α.Υ. για να φτάνουν στο Χ.Υ.Τ.Α. Φυλής ως υπολείμματα του μπλε κάδου.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. συγκρούστηκε με την παρανομία και την αδιαφάνεια των Σ.Ε.Δ. που δημιούργησαν και τα Κ.Δ.Α.Υ. σαν και αυτό του Ασπροπύργου και ζητά εδώ και χρόνια την επανεξέταση όλων των συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης, υπερασπιζόμενη με κάθε τρόπο τον Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα της διαχείρισης των απορριμμάτων απέναντι στα μεγάλα επιχειρηματικά-εργολαβικά συμφέροντα. Υπερασπιζόμενη τις θέσεις εργασίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, που η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε τα πάντα για να τις περικόψει, αλλά και τα συμφέροντα των Δημοτών, αντιδρώντας στην ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων που θα τους «φόρτωνε» περαιτέρω με αύξηση των Δημοτικών τελών.

Αν δεν αλλάξουν τα πράγματα και αν η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς δεν μεριμνήσουν γι’ αυτό τότε σύντομα θα υπάρξει ένας νέος Ασπρόπυργος. Κι αυτό γιατί οι συγκεκριμένες μονάδες αναλαμβάνουν να «διαχειριστούν» και άλλες κατηγορίες στερεών και υγρών αποβλήτων.

Στον χώρο του εργοστασίου του Ασπροπύργου βρέθηκαν στα επίσης τοξικά απόβλητα, φάρμακα, ορυκτέλαια και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί σε διάφορες περιοχές της χώρας. Φορτία παράνομα που τα βαφτίζουν «υπόλειμμα ανακύκλωσης» και στην συνέχεια τα διαθέτουν παράνομα στον Χ.Υ.Τ.Α. της Φυλής.

Αν δεν υπάρξουν νέοι χώροι ασφαλούς διάθεσης με προδιαγραφές και υψηλά στάνταρ, αν δεν υπάρξει μεγάλη μείωση του όγκου των απορριμμάτων με τοπικά σχέδια και διαλογή στην πηγή όπως έχει προτείνει και η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., αν δεν έχουμε ένα νέο αναβαθμισμένο ρόλο των Ο.Τ.Α. και των εργαζομένων στις υπηρεσίες καθαριότητας, η επόμενη τοξική βόμβα θα είναι ακόμη μεγαλύτερη και οι συνέπειες θα είναι εξαιρετικά πιο επιβλαβής για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ζητά τον άμεσο έλεγχο όλων των νόμιμων και παράνομων κέντρων διαλογής, των διαλυτηρίων και των αποθηκευτικών χώρων στο Θριάσιο πεδίο.

Ζητά αυστηρούς ελέγχους όλων των εισερχομένων απορριμμάτων στον Χ.Υ.Τ.Α. της Φυλής και απαγόρευση της παρουσίας τρίτων σε αυτόν τον χώρο που εγκυμονεί κινδύνους για τους συναδέλφους μας και την Δημόσια υγεία γενικότερα.

Καλεί επίσης την κυβέρνηση, μέσω των συναρμόδιων Υπουργείων να προχωρήσει στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ανακύκλωση των απορριμμάτων και να λάβει πολύ πιο σοβαρά υπόψη της την πρόσφατη πυρκαγιά κατά την οριστικοποίηση του ευρισκόμενου σε διαβούλευση Εθνικού σχεδιασμού για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.A.


Παίρνουμε τη διαπραγμάτευση στα χέρια μας - Γκρεμίζουμε τη λιτότητα


Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι οι διαπραγματεύσεις με τους «εταίρους» έχουν φτάσει στο απροχώρητο. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καταργήσει το δημοκρατικό δικαίωμα ενός λαού, ολόκληρης της κοινωνίας να αποφασίζει για το μέλλον του. Δεν έχουν δικαίωμα οι «δανειστές» να προσβάλουν την αξιοπρέπειά μας και να προσπαθούν να ακυρώσουν τη λαϊκή εντολή για τερματισμό της λιτότητας.
Ήδη η ελληνική κυβέρνηση έχει κάνει πολλές υποχωρήσεις στην προσπάθεια να αποφύγει τις απειλές και τους εκβιασμούς, δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλα βήματα πίσω. Η κυβέρνηση δεν έχει άλλο δρόμο από το να μην αποδεχθεί την όποια συμφωνία, αλλά να δώσει λύση με βάση τη λαϊκή εντολή που έχει λάβει.
Ασφαλώς, δεν πρόκειται για εύκολη απόφαση, ωστόσο είναι η μόνη που ανταποκρίνεται στο αποτέλεσμα των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου και, κυρίως, η μόνη που υπερασπίζεται τις ανάγκες και την αξιοπρέπεια της ελληνικής κοινωνίας.
Πέντε χρόνια ήταν αρκετά για να αποδείξει σε όλους, ότι το πείραμα απέτυχε. Η άγρια λιτότητα γεννάει ύφεση και η ύφεση μεγαλύτερα ελλείμματα και χρέος. Πέντε χρόνια ήταν αρκετά, το πειραματόζωο πλήρωσε ακριβά την κρίση. Πέντε χρόνια ήταν αρκετά, τα μνημόνια ήταν ένα καθεστώς που δεν παρήγαγε οικονομικά αποτελέσματα, αλλά προσωπικά και κοινωνικά δράματα.
Δεν αντέχουμε μισθούς και συντάξεις 300 ευρώ, σπίτια χωρίς θέρμανση, τους γονείς μας χωρίς φάρμακα, τα παιδιά μας νηστικά στα σχολεία, για να πληρώνεται χωρίς τέλος ένα χρέος που δεν δημιουργήσαμε εμείς. Οι δανειστές δεν ζητάνε μόνο αυτά, αλλά πολλά περισσότερα με στόχο να εγκλωβίσουν την οικονομία σε ασφυξία και την κοινωνία σε αδιέξοδα.
Κάθε βήμα πίσω στις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών, σημαίνει πολλά βήματα πίσω στη δημοκρατία. Όποιος αμφισβητεί το δικαίωμα ενός λαού να επιλέγει δημοκρατικά, σύντομα το κακό χτυπάει και την πόρτα του, δεν πρέπει να ξαναζήσουμε μια Ευρώπη του μίσους και της καταστροφής. Ο ελληνικός λαός για να τα καταφέρει, έχει ανάγκη την υποστήριξη και την αλληλεγγύη των ευρωπαϊκών λαών. Τα συμφέροντά μας είναι κοινά απέναντι στα συμφέροντα της πολιτικής ελίτ και του ιερατείου του χρήματος.
Ο λαός στην Ελλάδα μίλησε και νίκησε. Θα το κάνει ξανά με κάθε τρόπο, όσες φορές κι αν χρειαστεί.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΕΚΒΙΑΖΕΤΑΙ
ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ


Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *