Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Μια δασκάλα σε ένα "σύγχρονο" σχολείο της Φλόριντα
 
Ένας Εφιάλτης στη Σχολική Τάξη;




Η Μάρθα διδάσκει ιστορία σε ένα σχολείο που διοικείται από την Smartschool Inc., μια ιδιωτική ανάδοχο εταιρεία μάνατζμεντ.
Έχει προσληφθεί για μερική απασχόληση με μονοετή ανανεώσιμη σύμβαση.
Η ανανέωση της σύμβασής της εξαρτάται από τη σχετική απόδοση των μαθητών της, η οποία συγκρίνεται με την απόδοση μαθητών παρόμοιας ηλικίας σε άλλα σχολεία της Smartschool.
Ο μισθός της Μάρθας αποτελείται από ένα βα
σικό σταθερό ποσό, από ένα μπόνους κινήτρου απόδοσης που κυμαίνεται ανάλογα με την επιτυχία των μαθητών, από ένα μπόνους ικανοποίησης το οποίο προσαρμόζεται σύμφωνα με τις βαθμολογίες ανατροφοδότησης των μαθητών και των γονέων, καθώς και από ένα εταιρικό μπόνους που συνδέεται με τις τιμές των μετοχών της Smartschool Inc.
Η απόδοση μετρείται και καταγράφεται μέσω ενός εβδομαδιαίου τεστ σε ψηφιακή μορφή, το οποίο βασίζεται στο προκαθορισμένο αναλυτικό πρόγραμμα και στα διδακτικά υλικά που αγοράζει το σχολείο από την Smartschool Knowledge, εταιρεία σχολικών εγχειριδίων, θυγατρική της εταιρείας μάνατζμεντ.
Η απόδοση των μαθητών της Μάρθας ελέγχεται παρουσία της κάθε τρεις εβδομάδες από τον μάνατζερ γραμμής της Μάρθας, ο οποίος προηγουμένως εργαζόταν στη βιομηχανία φαστ φουντ.
Η Μάρθα πρέπει να εξηγήσει και να λογοδοτήσει για οποιεσδήποτε πτώσεις και αυξήσεις στα επίπεδα αποτελεσμάτων και ενθαρρύνεται να προσδιορίσει τα ισχυρά σημεία και τις αδυναμίες της διδασκαλίας της.
Η Μάρθα υποστηρίζεται στην τάξη από ένα βοηθό διδασκαλίας χωρίς τυπικά προσόντα, που εργάζεται με βάση τις οδηγίες της και αναλαμβάνει την ευθύνη της διδασκαλίας όταν η Μάρθα είναι εκτός τάξης. Ο μισθός του βοηθού συνδέεται και αυτός με τα αποτελέσματα των μαθητών.
Τα εργασιακά καθήκοντα της Μάρθας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται η αξιολόγηση, η προετοιμασία, η προσέλευση σε συναντήσεις και η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη, διατυπώνονται στη σύμβασή της και η εμπλοκή της στις συγκεκριμένες δραστηριότητες παρακολουθείται.
Το έργο της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης για το σχολείο έχει αναλάβει η SmartTraining, θυγατρική της εταιρείας μάνατζμεντ.
Η Μάρθα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις εξωσχολικές της δραστηριότητες -οργάνωνε μουσικά εργαστήρια για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Παρόμοιες δραστηριότητες, όπως το κλαμπ του πρωινού φαγητού (breakfast club) και το κλαμπ μετά το σχολείο, πληρώνονται τώρα από τους γονείς και τη διαχείρισή τους έχει αναλάβει η SmartKids, θυγατρική της εταιρείας μάνατζμεντ.
Η Μάρθα αισθάνεται ότι βρίσκεται συνεχώς υπό την πίεση του μάνατζερ γραμμής και των γονέων των μαθητών της, λαμβάνοντας ελάχιστη ικανοποίηση από τη δουλειά της στην τάξη, καθώς οι μαθητές δείχνουν αδιαφορία προς οτιδήποτε δεν σχετίζεται με τα τεστ.
Τα υλικά του αναλυτικού προγράμματος στερούνται φαντασίας και δεν της αφήνουν περιθώριο για να κάνει δημιουργική δουλειά ή για να χρησιμοποιήσει δικές της ιδέες στα
μαθήματα. Στα υλικά αυτά, η ιστορία, για παράδειγμα, περιορίζεται σε ένα σύνολο από ημερομηνίες, γεγονότα και εξύμνηση των εθνικών επιτυχιών,
απέχοντας πολύ από την ερμηνευτική προσέγγιση της ιστορίας, την οποία χρησιμοποιούσε όταν το σχολείο διοικούνταν απευθείας από τη δημοτική αρχή και μπορούσε να επιλέγει τα υλικά και τις πηγές της, ενώ είχε χρόνο να οργανώνει επισκέψεις για τα παιδιά και να εργάζεται με πρότζεκτ και δραματοποίηση ιστορικών γεγονότων.
Θα ήθελε, επίσης, να ζωντανέψει το περιβάλλον της τάξης, αλλά η εταιρεία στην οποία ανήκει και εκμισθώνει το σχολικό κτίριο επιτρέπει να αναρτώνται μόνο "επίσημα" υλικά στους τοίχους, για να αποφεύγονται οι φθορές. Σε κάθε περίπτωση, η οθόνη plasma
και ο διαδραστικός πίνακας (τα οποία το τμήμα εκπαιδευτικής τεχνολογίας της Smartschool προμηθεύει στο σχολείο) καταλαμβάνουν αρκετά μεγάλο τμήμα των τοίχων της τάξης.
Η Μάρθα έχει ελάχιστη επαφή με τους συναδέλφους της –εστιάζουν την προσοχή τους στα καθήκοντα που αφορούν τις τάξεις τους, ενώ το μισάωρο διάλειμμα για μεσημεριανό φαγητό δεν αφήνει αρκετό ελεύθερο χρόνο για κοινωνικές συναναστροφές.
Η Μάρθα ήταν ενεργή στο σωματείο της, αλλά στη Smartschool δεν υπάρχει σωματείο και η εταιρεία αποτρέπει τους υπαλλήλους της από το να θέτουν συνδικαλιστικά ζητήματα ή να συζητούν τη δυνατότητα συμμετοχής τους σε σωματείο.
Η Μάρθα σκέφτεται τώρα σοβαρά να εγκαταλείψει το σχολείο και το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και να επανεκπαιδευτεί ως παιδική ψυχολόγος.
Απόσπασμα από την
Έκθεση του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου :
"H κρυφή ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου