Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Ελεγχόμενη Στάθμευση. Ξεκινάει στις 3 Σεπτεμβρίου στο Χαλάνδρι


Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του Δήμου σε μερικές μέρες ξεκινάει στην πόλη μας η εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Πρόκειται για μια επιλογή της διοίκησης Κουράση,  σε συνέχεια μελετών και αναλύσεων που είχαν ξεκινήσει αρκετά πριν (προσωπικά έχω συμμετάσχει σε σύσκεψη για το θέμα το 2009 – ως διευθύνων σύμβουλος της ΦΛΥΑ, στην οποία εξεταζόταν σενάριο να ανατεθεί η διαχείριση της ελεγχόμενης στάθμευσης στην δημοτική επιχείρηση)

Οφείλω – και πάλι – να  είμαι ειλικρινής : Είμαι από εκείνους που έχουν υπερασπιστεί διαχρονικά την ανάγκη να  χρησιμοποιηθεί αυτό το ΕΡΓΑΛΕΙΟ κυκλοφοριακής και πολεοδομικής διαχείρισης στο Χαλάνδρι και μάλιστα με πάθος στο παρελθόν.

Μάλιστα – όπως σύντομα θα υπενθυμίσουμε στους παλαιότερους και θα γνωρίσουμε στους νεώτερους ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ – θεωρούμε την ελεγχόμενη στάθμευση σημαντικό εργαλείο μέσα σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο πολεοδομικών και κυκλοφοριακών παρεμβάσεων που είχαμε καταθέσει  - πρώτοι και μόνοι - από το 2000 και που περιλάμβανε παρέμβαση στο ΓΠΣ, μελέτη χρήσεων γης για ολόκληρη την πόλη, αναλυτική κανονιστική διάταξη λειτουργίας για το εμπορικό κέντρο (όπου πχ θα μπορούσε να απαγορευτεί η λειτουργία  οίκου ανοχής μέσα στο κέντρο του Χαλανδρίου)  κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, υπόγειους χώρους στάθμευσης στον άξονα της Παπανικολή και στο κέντρο της πόλης, πυκνή συγκοινωνιακή σύνδεση του κέντρου με το ΜΕΤΡΟ  και ολική πεζοδρόμηση του ιστορικού εμπορικού κέντρου.

Από το SOS Ρεματιά
Όταν τα λέγαμε αυτά το Χαλάνδρι έσφυζε από ζωή. Το εμπορικό κέντρο μεγάλωνε καθημερινά με ρυθμούς  ανάπτυξης που το έφεραν ακόμα και στην πρώτη θέση στην Αθήνα, ο πληθυσμός της πόλης αυξάνονταν με ραγδαίους ρυθμούς, η κατοχή ΙΧ ξεπερνούσε τα 2 αυτοκίνητα και πήγαινε προς το 3 ανά τετραμελή οικογένεια, οι δρόμοι ήταν τιγκαρισμένοι και έκανες 20 λεπτά να κατέβεις με το αυτοκίνητο από την Φραγκοκλησσιά στην πλατεία, ενώ  για να βρεις να παρκάρεις στο κέντρο χρειαζόταν … φανουρόπιττα.
Φαντάζομαι ότι έχουν αντιληφθεί και άλλοι – εκτός εμάς που … αιθεροβατούμε – ότι σήμερα τα πράγματα έχουν …. «ελαφρώς» (sic) διαφοροποιηθεί.
Τα μισά – και πλέον – εμπορικά μαγαζιά της πλατείας έχουν ενταχθεί στις δύο μεγάλες αλυσίδες: Την «ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ» και την  «ΠΩΛΕΙΤΑΙ» ενώ από τα άλλα μισά, τα μισά έχουν γίνει μπαροκαφέ που το πρωί είναι άδεια ενώ (βλ παρακάτω).

Το εμπορικό κέντρο έχει συρρικνωθεί μαζί με το σύνολο της τοπικής οικονομίας, αφού μαζί με τον τζίρο των επιχειρήσεων, τα κέρδη (λέμε τώρα) των ΜΜ επιχειρηματιών, τις θέσεις εργασίας αυτοαπασχολουμένων και ιδιωτικών υπαλλήλων, μεγάλη χασούρα από την παρατατεταμένη υφεσιακή διαδικασία έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν χάσει έσοδα από ενοίκια, το δημόσιο (από φόρους), η ΔΕΗ (από ρεύμα), ο Δήμος (από δημοτικά τέλη) και πάει λέγοντας.
Το Χαλάνδρι μετά από πολλά χρόνια μικραίνει (όπως μικραίνει ολόκληρη η χώρα αλλά με πιο γρήγορους – δυστυχώς – ρυθμούς).
Όπως όλοι βλέπουμε στο κέντρο πλέον κινούνται οι μισοί άνθρωποι και τα μισά αυτοκίνητα από αυτό που βλέπαμε πριν μερικά χρόνια τις εργάσιμες ημέρες και ώρες. Και είναι φυσικό αφού με το φως της ημέρας τα μισά μαγαζιά λειτουργούν, οι μισοί εργαζόμενοι κατεβαίνουν στο κέντρο, οι μισοί καταναλωτές εξυπηρετούνται.

Αν σε αυτές τις απλές διαπιστώσεις που κάνουμε έχουμε δίκιο και δεν είναι αυτή η κατάσταση ευφάνταστα σενάρια κάποιων που αιθεροβατούν τότε συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του κειμένου. Αν θεωρείτε ότι αυτά τα απλά χωράνε αμφισβήτηση παρακαλούμε σταματήστε εδώ διότι αν διαβάσετε παρακάτω θα ζητάτε να μας περάσουν … ζουρλομαδύα.

Συνεχίζουμε λοιπόν με δική σας ευθύνη  από εδώ και κάτω ….

Το κέντρο της πόλης σήμερα λοιπόν αργοπεθαίνει.

Η άποψή μας είναι ότι αυτή είναι μια κατάσταση που απαιτεί ΧΟΝΤΡΗ πολεοδομική παρέμβαση από τον δήμο για να την ανατρέψει, αλλά αυτά είναι κάτι ακραίοι «κομμουνισμοί»  που λέμε εμείς (και που μόνο αν διαμορφωθεί μια άλλη πλειοψηφία, με διαφορετικό πολιτικό  προσανατολισμό,  ισχυρό όραμα αλλά και τσαμπουκά εφαρμογής, από την αντίληψη της θεοποίηση της αγοράς και της αυτορρύθμισης της, μπορούν να συζητηθούν) και βέβαια δεν είναι πολιτική στα πλαίσια μιας  νεοφιλελεύθερης διοίκησης.

Άρα δεν θα τα ζητήσουμε αυτό διότι εμείς κατανοούμε μέχρι που μπορεί να φτάσει μια διοίκηση και δεν έχει κανένα νόημα να της ζητάμε να γίνει … σαν τα μούτρα μας.

ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ:

Ποιο είναι αυτό; 

Ακούστε:

Η αυτορρύθμιση της αγοράς μετατρέπει το κέντρο σε νυχτούπολη όπως όλοι βλέπετε και ζείτε. Μπαράκια, μεζεδοπωλεία, νυχτοφαστφουντάδικα, καφετέριες … μέχρι και ένας ναός του σεξ μέσα στο ιστορικό κέντρο. (Φυλής γινόμαστε …)

Μόλις πέσει το φως της ημέρας η κατάσταση στην πόλη αλλάζει.
Αυτό είναι το «όραμα» των διοικήσεων που εκλέγετε εσείς  αγαπητοί μας αναγνώστες  αλλά δική σας είναι η επιλογή … και τα σκυλιά δεμένα.

Μόλις πέσει λοιπόν το φώς της ημέρας και κλείσουν τα εμπορικά καταστήματα, το Χαλάνδρι  μετατρέπεται σε … νησί. Τότε γεμίζει εργαζόμενους νέους, πελάτες στα καφέ, στα μεζεδοπωλεία,  επισκέπτες – νέους κυρίως – από όλα τα ΒΠ, μουσική, χαμός.

ΤΟΤΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΠΟΛΗ, ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΗΝ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ!
ΑΠΟ ΤΙΣ 9.00 το βράδυ μέχρι τις 2  το πρωί, λέμε εμείς οι αιθεροβάμονες και όχι  κατά το ωράριο λειτουργίας των δοκιμαζόμενων εμπορικών καταστημάτων που δεν αντέχουν και άλλη επιβάρυνση ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.



ΤΡΕΛΟ;;;; 

ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΚΑΛΑ ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΠΟΡΡΙΨΕΤΕ.

1.       Θα βοηθήσει πραγματικά τους κατοίκους αν μελετηθεί σωστά αφού θα τους προστατέψει από δεκάδες αυθαιρεσίες. Ξέρετε γιατί; Θα καταλάβετε παρακάτω.
2.       Δεν θα επιβαρύνει τα εμπορικά καταστήματα, τους εμποροϋπάλληλους των 400 ευρώ και τους πελάτες που πρέπει να προσελκύσουμε και όχι να αποθαρρύνουμε.

3.       ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΣΟΔΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ. (Ναι ΜΑΣ ΝOΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ εμάς, δεν είμαστε από εκείνους που ζητάνε μόνο).

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΣΙΑ Η ΠΑΡΕΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ!

Ας το σκεφτεί ο εμπορικός σύλλογος, ο δήμος, ο σύλλογος εργαζομένων στον δήμο, οι δημοτικές παρατάξεις, ΟΛΟΙ και ας επιδείξουν τα ανάλογα αντανακλαστικά.
Πάρτε λοιπόν μια απόφαση αναβολής ενός μηνός στην εφαρμογή του μέτρου, μελετήστε την πρότασή μας και πιθανές μικροαλλαγές που πρέπει να γίνουν στην χωροθέτηση των παρκοθέσεων και βέβαια ….

ΕΜΕΙΣ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ:
ΑΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ, αφού θα πρέπει κάποιοι να δουλεύουν ΤΟΤΕ ΠΟΥ Η ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, δηλαδή τη νύχτα, για να εφαρμόζουν την ελεγχόμενη στάθμευση αλλά και να ελέγχουν τις γνωστές παρεκτροπές σε ηχορύπανση, τραπεζάκια κλπ.;;;;

Γίνεται; Γιατί να μην γίνει; Μικρό ξεβόλεμα κάποιων είναι αλλά μεγάλη ανάσα για την πόλη!
ΠΑΡΑΛΟΓΟ;;;;

Βέβαια η πρόταση αυτή έχει ένα άλλο μεγάλο μειονέκτημα: 

ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΑΜΕ ΕΜΕΙΣ άρα εξ ορισμού αποκλείεται. 
(Και τελικά το μόνο που θα μείνει είναι τα νεύρα που θα προκαλέσουμε σε κάποιους στην δημοτική αστυνομία.  Σόρυ μάγκες, αλλά ….  δεν μετράμε το πολιτικό κόστος αλλά το κοινωνικό όφελος)
ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ, ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΙ, ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΛΕΝΕ.

ΚΑΙ ΟΤΙ αυτό που υπερασπιζόμαστε, ότι δηλαδή ο διάλογος και η αξιοποίηση όλων των απόψεων και δυνατοτήτων στην τοπική κοινωνία δεν είναι δονκιχωτισμός. 

Είναι ο ΜΟΝΟΣ ΜΟΝΟδρόμος για την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
Κανένας δεν αρκεί μόνος του πια!

 Είτε αρέσει, είτε όχι σε κάποιους που κάποτε είπαν στο Δ.Σ. «αν τους είχαμε ακούσει θα είχαμε σώσει το Χαλάνδρι» αλλά το ξέχασαν.

Καλημέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου