Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

ΑΝΤΩΝΗ ΚΡΟΥΣΤΗ: ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ή ΜΑΡΞΙΣΜΟΣ;


Πόσο σχέση έχει το «αγαπάτε αλλήλους» του Αρχιεπισκόπου με την «Αλληλεγγύη» του κ. Τσίπρα;

Είναι καιρός τώρα που προσπαθεί ο κ.Τσίπρας να κάνει ανοίγματα προς την εκκλησία ψάχνοντας ταυτόσημες αρχές μεταξύ Μαρξισμού και Χριστιανισμού. Η τελευταία ατάκα του ενώπιον του Αρχιεπισκόπου ήταν ότι ο Χριστιανισμός προβάλλει το «αγαπάτε αλλήλους» και η Αριστερά την «αλληλεγγύη», προσθέτοντας ότι και οι δυο «κοσμοθεωρίες» έχουν ως κέντρο τον άνθρωπο. Άρα ένας Χριστιανός μπορεί να προσβλέπει στο αξιακό σύστημα της Αριστεράς, αφού δεν έχουν και μεγάλες διαφορές.

Αλήθεια όμως, πόσο συμβατές είναι οι δυο αξίες αυτές;

Το «αγαπάτε αλλήλους» του Ιησού Χριστού αναφέρεται μεταξύ όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως τάξης , φυλής, φύλου, εθνότητας και θρησκείας. Η προβαλλόμενη «αλληλεγγύη» της Αριστεράς είναι στην ουσία η συσπείρωση της εργατικής τάξης έναντι της Αστικής. Συνεπώς ουδεμία σχέση δεν μπορεί να υπάρξει μεταξύ του «Όλου» με το «Μερικόν». Η Αγάπη του Χριστού είναι καθολική και αδιάκριτη. Απευθύνεται ξεχωριστά στον κάθε άνθρωπο κάθετα, ενώ η αλληλεγγύη της Αριστεράς λειτουργεί οριζόντια, όχι καθολικά , αλλά επιβεβλημένα και μεροληπτικά.

Κατά την Μαρξιστική θεωρία ότι παράγεται από την εγκεφαλική λειτουργία (πάθη, αδυναμίες, πιστεύω, ιδέες, συναισθήματα κλπ) είναι παράγωγα της συνείδησης που εκπηγάζει από τις καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής, ενώ για τον Χριστιανισμό η συνείδηση προϋπάρχει όλων και τα παράγωγα της είναι καθαρά προσωπικές επιλογές των ανθρώπων. Αν για τον Χριστιανισμό ο άνθρωπος ολοκληρώνεται με την καταπολέμηση των παθών του, για τον Μαρξισμό επιτυγχάνεται με την ανατροπή των σχέσεων παράγωγης. Η ανατροπή αυτή χρειάζεται συσπείρωση της εργατικής τάξης εναντίον αυτών που καθορίζουν τις σχέσεις παράγωγης. Εκεί χρειάζεται η «αλληλεγγύη» των καταπιεσμένων ενάντια των καταπιεστών. Η τελική αναμέτρηση γίνεται με ένοπλη επανάσταση και επανάσταση σημαίνει θύματα .

Ο Μαρξισμός πιστεύει ότι αν αποκαταστήσουμε τις οικονομικές μας σχέσεις τότε και μόνο τότε οι κοινωνίες θα αναπαράγουν ευτυχισμένους ανθρώπους.

Ο Χριστιανισμός αγωνίζεται για ακριβώς το αντίθετο. Πρώτα πρέπει να έχουμε υγιή κύτταρα και μετά να προσβλέπουμε σ’έναν εύρωστο οργανισμό. Αυτό όμως επιτυγχάνεται μόνο με την αγάπη και ποσώς με την ανυπακοή, την ανατροπή , την απειθαρχία και την κοινωνική σύγκρουση, δεδομένου ότι η οικονομία είναι κλάδος της ηθικής.

Ευτυχώς η ιστορία έδωσε τις απαντήσεις της.

Δείτε όμως ποια επ-ανάσταση χώρισε την ιστορία στη μέση. Η αναίμακτη επανάσταση της αγάπης του Χριστού ή η αιματηρή επανάσταση των Μπολσεβίκων , των Μαοϊκών, των Κουβανών ή των Ερυθρών Χμέρ;

Πως μπορεί να προσβλέπει ο κ. Τσίπρας σ’αυτούς που πιστεύουν σ’Αυτόν που κατεδάφισε μια ολόκληρη σιδερόφρακτη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, αφού πρώτα την συγχώρεσε, με αυτούς που αυτόκλητα διορίζονται κοινωνικοί εισαγγελείς προβάλλοντας ένα ψευδεπίγραφο αξιακό σύστημα που καταλήγει στο αίμα και στην επιβολή;


Για αυτούς και για άλλους λόγους, ο Μαρξισμός και ο Χριστιανισμός θεωρούνται ως θεωρίες ασυμβίβαστες που φαινομενικά μπορεί οι λέξεις να συγγενεύουν μεταξύ τους, έχουν όμως διαφορετική αφετηρία και διαφορετικό σκοπό.

Αντώνης Κρούστης

Υ.Γ. Επειδή το μέγεθος του κειμένου αδικεί το θέμα, περισσότερα σε λίγες μέρες στο υπό έκδοση βιβλίο μου «ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΜΑΡΞΙΣΤΗΣ», εκδόσεις ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ.

ΣΧΟΛΙΟ:
 Ως αριστερός και χριστιανός ή χριστιανός και αριστερός  δηλώνω ότι νιώθω ΑΗΔΙΑΣΜΕΝΟΣ με το κείμενο που αναρτώ σήμερα στην ΠΛΑΤΕΙΑ για λογαριασμό του Αντώνη.

Ως δημοκράτης αριστερός νιώθω περήφανος που ΑΝΤΕΞΑ να το αναρτήσω και δεν υπέκειψα στην παρόρμησή  μου να το κόψω.

ΑΝΤΩΝΗ ΞΕΦΕΥΓΕΤΕ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΞΕΦΕΥΓΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ! 
ΑΝΤΩΝΗ από φιλελεύθεροι δημοκράτες  καταλήξατε .... στις εκδόσεις ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ!
Εμπορεύεστε για κομματικούς λόγους ακόμα και την διδασκαλία του Χριστού, όπως οι έμποροι έξω από το Ναό εμπορεύονταν την πίστη των Ιουδαίων στον Πατέρα του και τον ανάγκασαν να πάρει το φραγγέλιο και να τα κάνει γης μαδιάμ. 

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΤΗΣ κατά των ΦΑΡΙΣΑΙΩΝ, ΜΕΓΑΛΟΣΧΗΜΩΝ ΥΠΟΚΡΙΤΩΝ της ΆΡΧΟΥΣΑΣ ΤΑΞΗΣ της εποχής του ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΩΣΕ γιατί την καταξευτήλησε,  θεωρείς ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ Ο,ΤΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ συνέβει στον κόσμο και οδήγησε στην μαρξιστική ανάλυση των παραγωγικών σχέσεων του 18ου αίωνα;

Θέλετε να καθαρίσει η εκκλησία για να επιβάλλεται μια νέα εθνική διαχωριστική γραμμή Αντώνη για να γίνει πιο γρήγορα αντιπρόεδρος της κυβένρησης ο Άδωνης (πρώην Σπυρίδων;) και αυτό πιέζεται τον συνετό Ιερώνυμο να πράξει;

Αυτά τα "γράμματα" εκδίδουν οι εκδόσεις Γεωργιάδη;Θα ερμηνεύσουν και τον λόγο του Ιησού τώρα κατά πώς βολεύει τον Άδωνη (πρώην Σπυρίδωνα);

Μετά λοιπόν από την υπενθύμιση της πιο επαναστατικής πράξης που έχει καταγραφεί στις γραφές όλων των θρησκειών, το κυνηγητό των αργυραμοιβών στο Ναό, ας σου θυμίσω όμως και άλλο  ένα σημείο που ο Ιησούς ΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ  ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΑΞΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΑΝΤΩΝΗ ΜΟΥ :

Ματθ. ιθ’ 16-26

23, Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι δυσκόλως πλούσιος εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν. 24 πάλιν δὲ λέγω ὑμῖν, εὐκοπώτερόν ἐστι κάμηλον διὰ τρυπήματος ραφίδος διελθεῖν ἢ πλούσιον εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ εἰσελθεῖν.

ΕΛΕΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΤΩΝΗ ΜΟΥ! ΜΠΑΣΤΑ!

Και μην με αναγκάζεις να παριστάνω τον ιεροκήρυκα για να διαχωρίσω την θέση μου από τις απροκάλυπτες απόπειρές σου (και των εκδόσεων Γεωργιάδη) να ερμηνεύσουν του λόγου του Κυρίου κατά το παραταξιακό σας συμφέρον και μάλιστα  από την  ΠΛΑΤΕΙΑ.

Σε παρακαλώ σεβάσου την θεματολογία της εφημερίδας μας και τουλάχιστον προσπάθησε να στέλνεις κείμενα που δεν  προσβάλλουν και προκαλούν ΤΟΣΟ ΒΑΝΑΥΣΑ ακόμα και το θρησκευτικό μας συναίσθημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου