Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

Α.Δ.Ε.Δ.Υ. : Απόφαση Γενικού Συμβουλίου 21.08.14


ΑΠΟΦΑΣΗ
ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
ΣΤΙΣ 21.08.2014

ΘΕΜΑ: Εκτίμηση κατάστασης – εξελίξεων και Αγωνιστικό Πρόγραμμα Δράσης

Το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. συνήλθε -βάσει των οριζόμενων στο καταστατικό της- την Πέμπτη, 21 Αυγούστου 2014, σε αίθουσα του ξενοδοχείου «NOVUS» και αφού διαπιστώθηκε η απαρτία με 71 παρόντα από τα 85 μέλη του, προχώρησε στις εργασίες του, βάσει της ημερησίας διάταξης.
Αναφορικά με το πρώτο θέμα ημερήσιας διάταξης και συγκεκριμένα το θέμα: «Εκτίμηση κατάστασης – εξελίξεων και Αγωνιστικό Πρόγραμμα Δράσης», αναπτύχθηκε από το συνάδελφο, Σταύρο Κουτσιουμπέλη, προεδρεύοντα της Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., η εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής (η οποία κατετέθη και γραπτώς στο προεδρείο του Γ.Σ.) και στη συνέχεια κατετέθησαν οι θέσεις και οι απόψεις για αγωνιστικό πρόγραμμα δράσης των εκπροσώπων των παρατάξεων:

1. ΠΑΣΚ – ΑΔΚ: Ηλίας Δόλγυρας
2. ΔΑΚΕ ΔΥ: Αντώνιος Αντωνάκος
3. ΜΕΤΑ: Γρηγόρης Καλομοίρης
4. Δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο: Αλέκος Αρβανιτίδης
5.Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση – ΕΡΓΑΣ Ταξική Πορεία – Παρεμβάσεις/Κινήσεις/Συσπειρώσεις στο Δημόσιο (κοινή πρόταση): Ζέττα Μελαμπιανάκη
6. Δημοσιοϋπαλληλική Ανατροπή: Θεμιστοκλής Μπαλασόπουλος
7. Δίκτυο Εργαζομένων: Απόστολος Ακρίβος

Το Γ.Σ. μετά από εκτενή και ενδελεχή διάλογο, στον οποίο παρενέβησαν και τοποθετήθηκαν είκοσι πέντε (25) μέλη του, προχώρησε στις ψηφοφορίες επί των προτάσεων των παρατάξεων, χωρίς καμία να συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία.
Επανερχόμενο στην εισήγηση της Ε.Ε., ως βάση σύνθεσης απόψεων για απόφαση και αφού εκτίμησε:

1. Το γεγονός ότι ο Ν.4250/14, στην εφαρμογή του οποίου επιμένει πεισματικά το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, παρά τη δυναμική αντίδραση των εργαζομένων όπως αυτή εκφράστηκε όλο το προηγούμενο διάστημα με την καθολική συμμετοχή τους στην απεργιακή κινητοποίηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. (αποχή από τις διαδικασίες της Αξιολόγησης) και την έντονη και τεκμηριωμένη κριτική που έχει ασκηθεί από Επιστημονικούς, Κοινωνικούς και Πολιτικούς Φορείς, εισάγει αυθαίρετο, αυταρχικό και αντιεπιστημονικό σύστημα αξιολόγησης εργαζόμενων, με στόχο την αδιαφάνεια και τη χειραγώγηση της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης και των εργαζομένων σε αυτήν, προκειμένου ανεμπόδιστα να υλοποιηθούν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί για:

Α. Ιδιωτικοποιήσεις Δημοσίων Υπηρεσιών και
Β. Περιορισμό, περικοπή και κατάργηση Κοινωνικών Υπηρεσιών και Παροχών.
Γ. Απολύσεις εργαζομένων στο Δημόσιο

Στο πλαίσιο αυτό ο Ν. 4250/14 εισάγει στην ελληνική Δημόσια Διοίκηση μέσω του τρίπτυχου «Αξιολόγηση» – Κινητικότητα – Διαθεσιμότητα, έναν αντιδραστικό μηχανισμό παραγωγής αντικοινωνικών ανατροπών, με ειδικότερους στόχους:

Α. Την καταστροφή χιλιάδων θέσεων εργασίας (απολύσεις)

Β. Την κατάργηση Δομών και Υπηρεσιών, κυρίως κοινωνικών (Υπηρεσιών Υγείας, Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημόσιας Εκπαίδευσης, Υπηρεσιών των ΟΤΑ)

Γ. Τη γενίκευση και εγκατάσταση ενός κλίματος βίας, απειλών και ανασφάλειας στους χώρους εργασίας, δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι «απειλούνται» και «εκβιάζονται» ότι σε περίπτωση που δεν δεχτούν την εφαρμογή ενός νόμου, η αντισυνταγματικότητα -σημειωτέον- του οποίου θα κριθεί στις 10 Οκτωβρίου 2014 στο ΣτΕ (έπειτα από προσφυγή που κατέθεσε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ.), θα στερηθούν το δικαίωμα συμμετοχής τους σε διαδικασίες προαγωγών ή μετατάξεων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι για την υλοποίηση αυτής της πολιτικής προωθείται ο «επανέλεγχος» χιλιάδων συμβάσεων εργασίας (άνω των 40.000), με αλλαγή των κριτηρίων μετατροπής τους από ορισμένου σε αορίστου χρόνου, γεγονός που αντίκειται και σε σχετική Κοινοτική Οδηγία, η οποία κυρώθηκε από τη χώρα μας με το Π.Δ. 164/2004. Το γεγονός, μάλιστα, ότι η διαδικασία αυτή παρουσιάζεται στην κοινή γνώμη με τρόπο υποκριτικό ως «έλεγχος πλαστότητας δικαιολογητικών διορισμού στο Δημόσιο» αποτελεί ωμή πρόκληση, αποκαλύπτοντας τις κυβερνητικές σκοπιμότητες που υποκρύπτονται.

2.Το γεγονός ότι η Κυβέρνηση μετέρχεται κάθε δικαστικού και νομικού μέσου, ποινικοποιώντας τις κινητοποιήσεις και τους αγώνες των εργαζομένων για την προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και αρνείται συστηματικά τη δημοκρατική αναδιοργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης, με κοινωνικό περιεχόμενο, βασικό κριτήριο τις ανάγκες της Κοινωνίας και τρόπο που να κατοχυρώνει την εσωτερική αυτοτέλεια της Δημόσιας Διοίκησης και να τη θωρακίζει απέναντι σε κάθε είδους κομματική-πελατειακή πατρωνία και ιδιωτικά συμφέροντα. Η Κυβέρνηση, επίσης, συνεχίζει την πολιτική της καθημερινής πολύμορφης κατασυκοφάντησης της αποστολής και του έργου της Δημόσιας Διοίκησης και των εργαζόμενων σε αυτήν και κλιμακώνει την αντιλαϊκή πολιτική της, οργανώνοντας νέα «επιδρομή» μείωσης μισθών και συντάξεων, δραματικών περικοπών σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και σε κοινωνικές παροχές. Παράλληλα προωθεί τα σχέδιά της για αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου στην κατεύθυνση της κατάργησης των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών στους εργασιακούς χώρους.
Με βάση τα παραπάνω το Γ.Σ. με ψήφους 45 Υπέρ και 20 παρόντες αποδέχθηκε την εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και με απόλυτη πλειοψηφία ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ:

1) Την προκήρυξη Απεργίας – «Αποχής»:
i) από όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση στο Δημόσιο, σε όλα τα επίπεδα αυτής και συγκεκριμένα, αλλά όχι περιοριστικά:
(α) από την έκδοση αποφάσεων επιμερισμού των ποσοστώσεων του άρθρου 7 παρ.5 του π.δ. 318/1992.
(β) από τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων αυτοαξιολόγησης.
(γ) Από τη σύνταξη και υποβολή εισηγήσεων αξιολόγησης (άρθρο 14 του π.δ. 318/1992).
(δ) από τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων αξιολόγησης (άρθρο 14 του π.δ. 318/1992).
(ε) από τη συμμετοχή σε Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης σε κάθε Υπουργείο (άρθρο 24 του π.δ. 318/1992).
(στ) οποιαδήποτε άλλη ενέργεια, που συνάπτεται με τη διαδικασία αυτή, όπως παροχή στοιχείων από τις Διευθύνσεις Διοικητικού/Προσωπικού κλπ
ii) Από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10).
iii) Από όλες τις διαδικασίες επαναπροσδιορισμού με νέα κριτήρια της μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου του Ν. 4250/14.

Η απεργία θα εκκινήσει την 30η Αυγούστου 2014 έπειτα, δηλαδή, από την πάροδο τεσσάρων εργασίμων ημερών από την κοινοποίηση εξωδίκου δηλώσεως της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στα αρμόδια Υπουργεία, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και λοιπές υπηρεσίες, δια της οποίας γνωστοποιούνται το περιεχόμενο της αποφάσεως αυτής και τα αιτήματα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., ενώ σε περίπτωση μη ικανοποίησης αυτών θα συνεχιστεί μέχρι τη λήξη της διαδικασίας αξιολόγησης, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 32 του νόμου 4250/2014, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 250 του νόμου 4281/2014 και πάντως μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2014.
Για το λόγο αυτό, η Εκτελεστική Επιτροπή εξουσιοδοτείται διά της παρούσας, όπως προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκτέλεση της απόφασης αυτής και να ρυθμίσει κάθε διαδικαστικό ή μη θέμα, που ανακύπτει κατά την εφαρμογή της.

2) Τη διεύρυνση του διεκδικητικού πλαισίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ενάντια στις σχεδιαζόμενες νέες αναδιαρθρώσεις του μισθολογίου των Δημοσίων Υπαλλήλων που οδηγούν σε νέες μειώσεις μισθών και στις νέες περικοπές κοινωνικο-ασφαλιστικών δικαιωμάτων και ιατροφαρμακευτικών παροχών

Στο πλαίσιο αυτό το Γ.Σ. αποφασίζει τη διεκδίκηση:
i. Αυξήσεων σε μισθούς και συντάξεις και την επαναφορά τους σε αξιοπρεπή επίπεδα, βάσει του σημερινού κόστους διαβίωσης.
ii. Της επαναπρόσληψης όλων των απολυμένων και την κατάργηση του μηχανισμού διαθεσιμοτήτων και του μηχανισμού κατάργησης δομών, υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων του Δημοσίου.
iii. Της άμεσης πρόσληψης του αναγκαίου για την ομαλή λειτουργία των Δημοσίων Υπηρεσιών, προσωπικού, κυρίως σε εκείνες που λειτουργούν σήμερα στα όρια της επικινδυνότητας ακόμα και για τη δημόσια υγεία (πχ Νοσοκομεία), καθώς και σε υπηρεσίες σε ευαίσθητους κοινωνικούς τομείς όπως η Παιδεία, η Κοινωνική Ασφάλιση και οι κοινωνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ.
iv. Της άμεσης κατάργησης του περιορισμού προσλήψεων με συγκεκριμένη αναλογία αποχωρούντων – προσληφθέντων. Είναι επείγον για κάθε αποχώρηση να έχουμε μία πρόσληψη, αφού προηγουμένως έχουν καλυφθεί τα κενά που ήδη υπάρχουν.
v. Της οικονομικής στήριξης και χρηματοδότησης των Ασφαλιστικών Ταμείων και άμεσης αποκατάστασης της τεράστιας ζημιάς που προκλήθηκε εξαιτίας του «κουρέματος των Ομολόγων» (PSI).
vi. Της άμεσης ανατροπής της πολιτικής υπερφορολόγησης, και του άδικου φορολογικού συστήματος, με την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και άλλων ρυθμίσεων που με προκλητικό τρόπο επεκτείνουν την αφαίμαξη των εισοδημάτων των λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων, αφήνοντας συστηματικά το απυρόβλητο τους μεγαλοεπιχειρηματίες και τις μεγαλοεπιχειρήσεις, τα εφοπλιστικά συμφέροντα, το κεφάλαιο που μόνιμα φοροδιαφεύγει και φοροαποφεύγει.
vii. Της υπεράσπισης των Δημοσίων – Κοινωνικών Αγαθών, της Δημόσιας Περιουσίας, των πραγματικών κοινωνικών και δημοσίων συμφερόντων που η πολιτική των εκποιήσεων, των παραχωρήσεων και ιδιωτικοποιήσεων υπονομεύει και βλάπτει.

3) Τη διεύρυνση και κλιμάκωση των αγωνιστικών μορφών των κινητοποιήσεων, πέραν της Απεργίας – «Αποχής» από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και του «επανελέγχου» μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου σε αορίστου χρόνου, με:

i. Συλλαλητήριο στις 6 Σεπτεμβρίου 2014 και ώρα 6 μ.μ. στη Θεσσαλονίκη σε συντονισμό με τον ιδιωτικό τομέα και τους άλλους κοινωνικούς, επαγγελματικούς, επιστημονικούς Φορείς και Οργανώσεις.
ii. Πραγματοποίηση απεργιακών – αγωνιστικών μορφών, όπως 24ωρων Απεργιών, Στάσεων Εργασίας, Συλλαλητηρίων και κάθε άλλης συλλογικής μορφής κινητοποίησης που θα θεωρηθεί πρόσφορη για τη διεκδίκηση του συνόλου των αιτημάτων του διευρυμένου διεκδικητικού πλαισίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Ο προσδιορισμός των ημερομηνιών των απεργιακών – απεργιακών μορφών θα γίνει σε συντονισμό με τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα και τους κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς. 
Σταθμοί σε αυτή την πορεία αποτελούν η 23η Σεπτέμβρη ημέρα εκδίκασης της επαναπρόσληψης των καθαριστριών του Υπ. Οικονομικών και η 10η Οκτωβρίου 2014 ημέρα εκδίκασης της προσφυγής της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στο ΣτΕ.

Για το λόγο αυτό το Γ.Σ. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. εξουσιοδοτεί την Εκτελεστική της Επιτροπή να εκτελέσει την παραπάνω απόφαση
με τον καθορισμό του χρόνου, της διάρκειας και του πρόσφορου τρόπου για αυτές τις κινητοποιήσεις ανάλογα με τις εξελίξεις. Εξουσιοδοτεί επίσης την Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. να προβεί στη ρύθμιση όλων των αναγκαίων λεπτομερειών για την εκτέλεση της απόφασης αυτής.

Για το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΣ

 Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ

ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΗ .... ΑΘΑΝΑΤΗ!


ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΣΤΟ FB .... ΤΩΡΑ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥME ή ΔΙΝΟYN ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ;

Διακοπές τέλος επιστρέφω 26 Αυγούστου.
Περιμένει μια πολύ δύσκολη χρονιά και στα δημοτικά και στα Αθλητικά.
Με αθλητικού χώρους κλειστούς , με την επιθεωρηση εργασίας να κυνηγά προς το παρόν Γυμναστικό και Φίλιππο λόγω της παρουσίας της δική μου,αλλα τι θα γίνει όταν θα επισκεφθούν και τους άλλους συλλόγους.
Ο Φίλιππος εχει ασφαλισμένους όλου του εργαζόμενους, το ίδιο θα κανει και ο Γυμναστικός την νέα χρονιά.
 Το κόστος υπερβολικό και τα έσοδα μειωμένα-έως ανύπαρκτα τους τελευταίους δύο μήνες. Πόσο θα αντέξουμε;
ΣΧΟΛΙΟ 1: Μεταξύ τους μιλάνε απαξιωτικά για τον "μεγάλο σωτήρα" - έτσι με αποκαλούν κοροϊδευτικά, λέει ο σμπίρος μου. Αλλά την ίδια ώρα παραδέχονται δημόσια ότι ο ΓΣΧ έχει ανασφάλιστο προσωπικό ΚΑΙ ΚΑΡΦΩΝΟΥΝ και τους άλλους συλλόγους.
Μετά θα τους φταίει ο "σωτήρας" που γράφει τις ειδήσεις χωρίς να τις φιλτράρει.
ΣΧΟΛΙΟ 2: Την Δευτέρα θα κάνουμε ρεπορτάζ για τους αθλητικούς χώρους. Πάντως το Πέρκιζας κατ' αρχήν και στην συνέχεια η Αποστολοπούλου θα λειτουργήσουν - από ότι φαίνεται - φέτος πρώτη φορά ΝΟΜΙΜΑ και με την βούλα. 

Κοιμητήριο Χαλανδρίου Προσλήψεις 5 ατόμων στο Κοιμητήριο



Την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, πέντε ατόμων για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών ανταποδοτικού χαρακτήρα ανακοινώνει ο Δήμος Χαλανδρίου.
Οι προσλήψεις αφορούν στην ειδικότητα ΥΕ Εργατών Κοιµητηρίου (ταφές – εκταφές, καθαριότητα) και είναι διάρκειας οκτώ μηνών.
Δείτε την Ανακοίνωση.
Δείτε το Παράρτημα της Ανακοίνωσης.
Δείτε την Αίτηση.

http://enypografa.gr

Αμνηστία για τα χρέη των δήμων- Απόφαση απαλλάσσει ευθυνών τους υπεύθυνους δημοτικών επιχειρήσεων


«Συγχωροχάρτι» για τις φορολογικές παραβάσεις και ασυλία σε όσους διοικούσαν δημοτικές επιχειρήσεις που δημιούργησαν χρέη δίνει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έκανε αποδεκτή το υπουργείο Οικονομικών. Ερμηνεύοντας τους νόμους 4071/2012 και 4170/2013, το Νομικό Συμβούλιο καταλήγει στο συμπέρασμα πως η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων με την ταυτόχρονη μεταφορά τους στους εκάστοτε δήμους σημαίνει ότι διοικούντες αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων απαλλάσσονται από κάθε προσωπική ευθύνη για τη δημιουργία των συγκεκριμένων χρεών.
Παράλληλα, εκτός από τους επικεφαλής των δημοτικών επιχειρήσεων, απαλλάσσονται των ευθυνών για τη δημιουργία των οφειλών και όσοι ιδιώτες ήταν συνυπόχρεοι για τα χρέη. Η γνωμοδότηση αυτή ήρθε σε απάντηση σχετικού ερωτήματος του υπουργείου Οικονομικών, το οποίο προσπαθεί να εντοπίσει τους υπεύθυνους για τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου «η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων και η ταυτόχρονη βεβαίωση αυτών σε βάρος των οικείων ΟΤΑ, που θεσπίστηκε με τον ν. 4071/2012 (άρθρο 10), όπως συμπληρώθηκε με τον ν. 4170/2013 (άρθρο 77) συνεπάγεται και την απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη τους».
Αυτό συμβαίνει διότι «αφού δεν υφίσταται η οφειλή στο όνομα του αρχικού υπόχρεου δεν μπορεί να υπάρχει στο όνομα του αλληλεγγύως υπόχρεου. Η διαγραφή των οφειλών που βεβαιώθηκαν ταμειακά αποτελεί διαγραφή του χρέους και επομένως δεν μπορεί να υφίσταται ευθύνη των διοικούντων τη δημοτική επιχείρηση, αφού ο αρχικός και κύριος υπόχρεος παύει να ευθύνεται. Ετσι η διαγραφή του χρέους των δημοτικών επιχειρήσεων και η επαναβεβαίωσή τους στους οικείους ΟΤΑ συνιστά λόγο απόσβεσης της φορολογικής ενοχής συνολικά και αντικειμενικά, υπό την έννοια ότι απαλλάσσονται αυτής και τα δύο φορολογικά υποκείμενα, ήτοι η δημοτική επιχείρηση και ο διοικών αυτήν».
Επίσης, σημειώνεται στη γνωμοδότηση ότι και «τα φυσικά πρόσωπα που ήταν συνυπόχρεα με τις δημοτικές επιχειρήσεις για την εξόφληση των οφειλών, μετά την ισχύ των διατάξεων του ν. 4071/2012 και 4170/2013 δεν ευθύνονται για το ποσό της κύριας οφειλής».
Διαβάστε αναλυτικά τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών:
ΘΕΜΑ«Κοινοποίηση της υπ” αριθμ. 49/2014 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ σχετικά με τη συνυπευθυνότητα αναφορικά με τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων που εξοφλούνται από τους ΟΤΑ σύμφωνα με τον ν. 4071/2012».
Σας κοινοποιούμε την υπ” αριθμ. 49/2014 Γνωμοδότηση του ΝΣΚ (Τμήμα Α’), η οποία έγινε αποδεκτή από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, προς ενημέρωσή σας και ανάλογη εφαρμογή.
Με την ως άνω γνωμοδότηση έγιναν ομόφωνα δεκτά τα εξής:
Α. Η διαγραφή των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων και η ταυτόχρονη βεβαίωση αυτών σε βάρος των οικείων ΟΤΑ, που θεσπίστηκε με τον ν. 4071/2012 (άρθρο 10), όπως συμπληρώθηκε με τον ν. 4170/2013 (άρθρο 77) συνεπάγεται και την απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη τους. Τούτο διότι, αφού δεν υφίσταται η οφειλή στο όνομα του αρχικού υπόχρεου δεν μπορεί να υπάρχει στο όνομα του αλληλεγγύως υπόχρεου.
Διαγραφή οφειλών
Η διαγραφή των οφειλών που βεβαιώθηκαν ταμειακά αποτελεί διαγραφή του χρέους και επομένως δεν μπορεί να υφίσταται ευθύνη των διοικούντων τη δημοτική επιχείρηση, αφού ο αρχικός και κύριος υπόχρεος παύει να ευθύνεται.
Ετσι η διαγραφή του χρέους των δημοτικών επιχειρήσεων και η επαναβεβαίωσή τους στους οικείους ΟΤΑ συνιστά λόγο απόσβεσης της φορολογικής ενοχής συνολικά και αντικειμενικά, υπό την έννοια ότι απαλλάσσονται αυτής και τα δύο φορολογικά υποκείμενα, ήτοι η δημοτική επιχείρηση και ο διοικών αυτήν.
Επισημαίνεται ότι οι φορολογικές εν γένει διατάξεις οι οποίες οριοθετούν το φορολογικό υποκείμενο είναι αυστηρού δικαίου και ως εκ τούτου στενά ερμηνευτέες, με αποτέλεσμα η διοίκηση να υποχρεούται κατά την εφαρμογή των νόμων να προβαίνει σε στενή γραμματική ερμηνεία των φορολογικών διατάξεων, αποκλειομένης της διασταλτικής ερμηνείας ή της ανάλογης εφαρμογής.
Επομένως, τα φυσικά πρόσωπα που ήταν συνυπόχρεα με τις δημοτικές επιχειρήσεις για την εξόφληση των οφειλών, μετά την ισχύ των διατάξεων του ν. 4071/2012 και 4170/2013 δεν ευθύνονται για το ποσό της κύριας οφειλής.
Β. Ως προς το ζήτημα της ευθύνης των Δημάρχων των ΟΤΑ που αναλαμβάνουν την εξόφληση των οφειλών των δημοτικών επιχειρήσεων, δεν προκύπτει εκ του ν. 4071/2012 προσωπική και αλληλέγγυος ευθύνη αυτών.
Επίσης δεν προκύπτει ευθύνη των Δημάρχων από το άρθρο 50 του ν. 4174/2013, διότι δεν περιλαμβάνονται στα περιοριστικά αναφερόμενα στη διάταξη αυτή πρόσωπα.
Κυρώσεις για ληξιπρόθεσμα
Σύμφωνα με τον νόμο, οι ποινικές κυρώσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη είναι οι εξής:
• Για χρέη από 5.000 – 10.000 ευρώ, φυλάκιση έως 1 έτος.
• Για χρέη πάνω από 10.000 – 50.000 ευρώ, φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών.
• Για χρέη πάνω από 50.000 – 150.000 ευρώ, φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους.
• Για χρέη πάνω από 150.000 ευρώ, φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών. Οταν το ποσό εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, σε οποιονδήποτε βαθμό, η πράξη μπορεί να κριθεί ατιμώρητη. Η ποινική δίωξη ασκείται με αίτηση του προϊσταμένου της ΔΟΥ ή του τελωνείου με πίνακα χρεών προς τον εισαγγελέα πρωτοδικών της έδρας τους.
Κατασχέσεις
Το Δημόσιο μπορεί να επιβάλλει κατασχέσεις και να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, να μη χορηγήσει αποδεικτικό ενημερότητας για τη διενέργεια ορισμένων πράξεων, να δώσει εντολή παρακράτησης μέρους ή του συνόλου της χρηματικής απαίτησης του οφειλέτη κατά τρίτων προσώπων, να προβεί σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι του ύψους των ληξιπρόθεσμων χρεών του.

aftodioikisi.gr

Καθυστερημένη υπογραφή Μητσοτάκη και όχι για όλους τους παιδικούς σταθμούς


Καθυστερημένη υπογραφή Μητσοτάκη και όχι για όλους τους παιδικούς σταθμούς

Το μπαλάκι στον υπουργό Οικονομικών έριξε χθες ο Κυρ. Μητσοτάκης για την έγκριση προσλήψεων προσωπικού σε παιδικούς σταθμούς. Μόλις προχθές έβαλε την υπογραφή του μόνο για θέσεις στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (μικρό τμήμα των παιδικών σταθμών), ενώ εκκρεμεί η υπογραφή του για τους περισσότερους σταθμούς, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, που είναι οι φορείς υλοποίησης του κοινοτικού προγράμματος. Σε αυτή την περίπτωση προβλέπεται η έκδοση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου για την αυτόματη ανανέωση των συμβάσεων. Κι ενώ το μπαλάκι της ευθύνης "ίπταται" από υπουργείο σε υπουργείο, η 1η Σεπτεμβρίου είναι κοντά και χιλιάδες οικογένειες ανησυχούν για το αν οι παιδικοί σταθμοί θα είναι επαρκώς στελεχωμένοι για να φιλοξενήσουν τα παιδιά τους.

Δεν ενέκρινε θέσεις για τις επιδοτούμενες δομές από το ΕΣΠΑ, που είναι και οι περισσότερες

Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης έσπευσε χθες να "απαντήσει" στα δημοσιεύματα, απορρίπτοντας τις αιτιάσεις για "κωλυσιεργία". "Η σχετική έγκριση πρόσληψης υπεγράφη χθες, Τρίτη 19 Αυγούστου, εντός 24 ωρών από την παραλαβή του σχετικού εγγράφου από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους", είπε "καρφώνοντας" εμμέσως τον Γκ. Χαρδούβελη που μένει να βάλει την υπογραφή του.

Σε κάθε περίπτωση η έκδοση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου αφορά συνολικά "πάνω από 5.500 εργαζόμενους στους βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς και αν υπολογίσουμε και τα ΚΔΑΠ και τα ΚΔΑΠ ΜΕΑ, ίσως είναι και πάνω από 7.000" όπως τόνισε (στον "Αθήνα 9,84") ο πρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής της ΚΕΔΕ Σίμος Δανιηλίδης καλώντας "τον υπουργό Οικονομικών και όλα τα συναρμόδια κυβερνητικά στελέχη" να υπογράψουν και τη δεύτερη απόφαση για τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου. "Πρέπει να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο και να προετοιμαστούμε σωστά για την έναρξη της λειτουργίας των δομών την 1η Σεπτεμβρίου, ημερομηνία που απορρέει από τη συμβατική υποχρέωση των δομών που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ" είπε χαρακτηριστικά.

Ο Αργ. Ντινόπουλος ενέκρινε 210 από τις 240 θέσεις του Βρεφοκομείου Αθηνών

Για τις εγκρίσεις προσλήψεων έσπευσε χθες να θριαμβολογήσει ο υπουργός Εσωτερικών Αργ.Ντινόπουλος. "Τις επόμενες εβδομάδες, μη σας πω και την επόμενη, θα υπογραφεί από τον υπουργό Οικονομικών η ΠΥΣ για τις 5.500 θέσεις μέσω ΕΣΠΑ", δήλωσε στον "Βήμα FΜ" εξαγγέλλοντας την πρόσθεση για πρόσληψη 600 μόνιμων υπαλλήλων σε παιδικούς σταθμούς. Παράλληλα, επιτέθηκε στην πρόεδρο του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών ΜαρίαΗλιοπούλου, που είχε καταγγείλει την κωλυσιεργεία: "Όταν αυτή η κυρία έβγαινε και έλεγε αυτά που έλεγε, δεν μας είπε για τις 210 θέσεις για το Δημοτικό Βρεφοκομείο, που εγκρίθηκαν [σ.σ.: προχθές] από το υπουργείο Εσωτερικών" σε σύνολο 881 για όλη τη χώρα. Ο υπουργός, για να συγκαλύψει την "κυβερνητική γραφειοκρατία", της υπέδειξε ότι έχει δυνατότητα να καλύψει τα κενά των θέσεων έως τις 31 Οκτωβρίου με δίμηνες συμβάσεις. Μιλώντας στην "Αυγή", η κ. Ηλιοπούλου εξήγησε ότι εγκρίθηκαν 210 από τις 240 θέσεις που είχε αιτηθεί ανταποκρινόμενη στο κούρεμα 20% που της είχε ζητήσει το υπουργείο σε σχέση με τις 300 θέσεις που χρειαζόταν. Ενώ, σχολιάζοντας την παραπομπή Ντινόπουλου σε δίμηνες συμβάσεις, τόνισε ότι αυτή δεν είναι ενδεδειγμένη λύση για πρόσληψη παιδαγωγών. Σήμερα ξεκινούν οι εγγραφές των παιδιών στις 77 δομές του Βρεφοκομείου Αθηνών με διαθέσιμες 5.500 θέσεις.

της Ηλέκτρας Βισκαδουράκη

"Η Αυγή", 22/8/2014

22 Αυγούστου : Σωτηρία Μπέλλου 1921 – 1997


Σωτηρία Μπέλλου

Κορυφαία τραγουδίστρια του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού. Γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου 1921 στο χωριό Χάλια της Χαλκίδας. Ήταν μέλος εύπορης οικογένειας και η μεγαλύτερη από τα τέσσερα αδέλφια της. Είχε το όνομα του αγαπημένου της παππού, Σωτήρη Παπασωτηρίου, που ήταν παπάς στο Σχηματάρι. Στο πλευρό του, «ζυμώθηκε» από μικρή με τους εκκλησιαστικούς ήχους και τη βυζαντινή μουσική.

Τραγουδίστρια αποφάσισε να γίνει όταν είδε στον κινηματογράφο την ταινία «Η Προσφυγοπούλα» με τη Σοφία Βέμπο. Οι γονείς της, όμως, είχαν αντιρρήσεις κι έτσι σε ηλικία 17 ετών αποφάσισε να κατεβεί μόνη στην Αθήνα. Εκεί παντρεύτηκε τον Βαγγέλη Τριμούρα, ελεγκτή στα λεωφορεία, με τον οποίο είχε γνωριστεί όσο ήταν ακόμη στη Χαλκίδα. Ο γάμος τους κράτησε μόνο έξι μήνες και η Σωτηρία βρέθηκε στις φυλακές «Αβέρωφ», όταν στον τελευταίο τους καβγά του έριξε βιτριόλι στο πρόσωπο. Στο Εφετείο η ποινή της μειώθηκε από 3,5 χρόνια σε 6 μήνες και αφέθηκε ελεύθερη.

Το μαρτύριό της συνεχίστηκε όταν επέστρεψε στο πατρικό της στη Χαλκίδα, καθώς οι δικοί της θεωρούσαν ότι τους ντρόπιαζε. Μην αντέχοντας το καθημερινό ξύλο, αποφάσισε να ξαναδοκιμάσει την τύχη της στην πρωτεύουσα. Καθώς η μέρα αυτού του ταξιδιού της συνέπεσε με την 28η Οκτωβρίου 1940, πέρασε όλη την περίοδο του πολέμου και τα χρόνια της Κατοχής κάτω από δύσκολες συνθήκες και κάνοντας διάφορες δουλειές. Ανάμεσα στα άλλα τραγουδούσε για ένα χαρτζιλίκι σε διάφορα ταβερνάκια, με μια κιθάρα που είχε αγοράσει στο μεταξύ.

Μετά την απελευθέρωση και αφού γνώρισε από κοντά την αγριότητα και τις διώξεις του Εμφυλίου, όντας ενεργό μέλος του αντάρτικου, την ανακάλυψε σε μια ταβέρνα των Εξαρχείων ο θεατρικός συγγραφέας Κίμων Καπετανάκης και τη σύστησε στο φίλο του Βασίλη Τσιτσάνη. Ο βάρδος του ρεμπέτικου ενθουσιάστηκε από τη φωνή της και της πρότεινε να μπουν μαζί στο στούντιο.


Η επιτυχία των πρώτων της ηχογραφήσεων με τον αξέχαστο Τσιτσάνη («Συννεφιασμένη Κυριακή», «Τα Καβουράκια», «Όταν πίνεις στην ταβέρνα», «Κάνε λιγάκι υπομονή») την καθιέρωσε ως λαϊκή τραγουδίστρια, ενώ τα χρόνια 1948 - 1955 ήταν περιζήτητη ανάμεσα στους κορυφαίους συνθέτες. Μεταξύ άλλων, συνεργάστηκε με τους Γιάννη Παπαϊωάννου («Γύρνα στη ζωή την πρώτη», «Κάνε κουράγιο καρδιά μου», «Άνοιξε, άνοιξε»), Γιώργο Μητσάκη («Ο ναύτης», «Το σβηστό φανάρι»), Απόστολο Καλδάρα («Είπα να σβήσω τα παλιά»), Απόστολο Χατζηχρήστο, Μανώλη Χιώτη κ.ά.

Η καριέρα της γνώρισε μία κάμψη στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας '60. Από το 1966, όμως, κέρδισε ξανά τη θέση της κορυφαίας ερμηνεύτριας του είδους, προχωρώντας σε πρωτοποριακές συνεργασίας με σύγχρονους έντεχνους συνθέτες: Μούτσης («Το φράγμα»), Σαββόπουλος («Το βαρύ ζεϊμπέκικο»), Ανδριόπουλος («Λαϊκά προάστια»), Κουνάδης («Δεν περισσεύει υπομονή»), Λάγιος («Λαός»), Ανδριόπουλος κ.ά. Παράλληλα, ξανατραγούδησε παλιά λαϊκά και ρεμπέτικα τραγούδια, από τα οποία την αγάπησε η νέα γενιά και τη στήριξε στις αδιάκοπες εμφανίσεις της στα λαϊκά κέντρα, στις μπουάτ της Πλάκας, καθώς και σε μεγάλες συναυλιακές και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Το Μάρτιο του 1993 ήρθε αντιμέτωπη με τα πρώτα σοβαρά προβλήματα υγείας, όταν εισήχθη επειγόντως στο νοσοκομείο «Σωτηρία» με βαριά αναπνευστική ανεπάρκεια και πνευμονικό εμφύσημα. Λίγο αργότερα, διαγνώστηκε ότι έπασχε από καρκίνο του φάρυγγα. Έχασε τη φωνή της και δύο ημέρες πριν τα 76 γενέθλιά της, στις 27 Αυγούστου 1997, άφησε την τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο «Μεταξά» του Πειραιά.

Κύμα συνταξιοδοτήσεων αποδεκατίζει του δήμους



Κύμα συνταξιοδοτήσεων καταγράφεται στο δημόσιο αλλά ειδικότερα και στους δήμους, καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι επισπεύδουν την έξοδο υπό τον φόβο νέων αλλαγών στο ασφαλιστικό σύστημα.
Τέσσερις στους δέκα δημοσίους υπαλλήλους που θεμελίωσαν τα προηγούμενα χρόνια δικαίωμα, ετοιμάζονται φέτος να πάρουν σύνταξη και οι εκτιμήσεις λένε ότι αναμένεται να βγουν στη σύνταξη 105.000 ασφαλισμένοι από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. Αριθμός αυξημένος κατά 15% σε σχέση με πέρυσι.

Η κατάσταση αυτή αποδεκατίζει στην κυριολεξία τους δήμους αφού εκεί υπάρχουν εκατοντάδες τμήματα χωρίς καμία ευελιξία και δυνατότητα απωλειών. Μεγάλο είναι το πρόβλημα σε οικονομικές και τεχνικές υπηρεσίες όπου στην τεράστια έλλειψη προσωπικού προστίθενται τώρα και οι αποχωρήσεις έμπειρων στελεχών που έχουν αναλάβει αποκλειστικά συγκεκριμένες αρμοδιότητες.
Δεν είναι λίγοι και οι δήμοι της χώρας όπου φεύγουν από τις υπηρεσίες τους οι μοναδικοί εργαζόμενοι που υπάρχουν. 
Εντωμεταξύ σύμφωνα με το σχετικό Μητρώο των υπουργείων Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών, το συνόλου των μισθοδοτούμενων από το ελληνικό Δημόσιο, ανέρχεται στους 583.338 υπαλλήλους, από 593.000 που ήταν πέρσι
Στους δήμους όμως από 96.000 έφτασαν φέτος τις 85.000 που σημαίνει ότι η μείωση ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Ετσι ίσως δεν είναι τυχαία η εγκύκλιος που απέστειλε το Υπουργείο Εσωτερικών προς τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της Χώρας, σύμφωνα με την οποία, ορίζονται θέματα προσωπικού των Ο.Τ.Α. και των Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν. 4257/2014 και 4258/2014, δίνοντας, κυριότερα, λύση στο θέμα των συμβασιούχων των Ο.Τ.Α., που κάθε χρόνο, η μη ανανέωση ή η καθυστερημένη ανανέωση των συμβάσεων τους, δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στις παρεχόμενες από τους Ο.Τ.Α. υπηρεσίες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με διατάξεις, σε θέματα διορισμών / προσλήψεων,

- δεν εμπίπτουν στον περιορισμό «1/5» (μία πρόσληψη για κάθε πέντε αποχωρήσεις) όσοι υπηρετούντες δημόσιοι υπάλληλοι μετακινηθούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, ενισχύοντας κατά αυτόν τον τρόπο το μέτρο της «κινητικότητας»,

- η μείωση κατά 20% - σε σχέση με το 2013 - το 2014, των προσλήψεων προσωπικού ορισμένου χρόνου και η σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου δεν ισχύει για την Τ.Α. και μάλιστα, οι προσλήψεις αυτές δύνανται να πραγματοποιηθούν εκτός από τους α' βάθμιους Ο.Τ.Α. και από Ν.Π.Ι.Δ. της Αυτοδιοίκησης και

- οι Ο.Τ.Α. α' και β' βαθμού αλλά και τα Ν.Π.Ι.Δ. αυτών, δύνανται να υλοποιήσουν εγκρίσεις, που τους χορηγήθηκαν από την Επιτροπή της ΠΥΣ, από 1-1-2013 έως 31-12-2013, εντός του 2014 και ειδικότερα έως 31-12-2014.

http://www.myota.gr/, 22/8/2014

Γ. Βρούτσης: Πλήρης ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη σε 65.835 οφειλέτες του ΟΑΕΕ



Δυνατότητα σε 65.835 οφειλέτες του ΟΑΕΕ να έχουν πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη την οποία μέχρι σήμερα στερούνταν, δίνει το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

Μετά από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις που πραγματοποίησε η ΗΔΙΚΑ βρέθηκαν 65.835 ενεργοί ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που πληρούν τα κριτήρια του Ν.4254/2014 (μέσο εισόδημα στην τριετία 2011-2014 μέχρι 12.000 ευρώ, οφειλές μετά την 1-1-2011) και πλέον θα λαμβάνουν πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη.

Τα στοιχεία των δικαιούχων έχουν ήδη καταχωρηθεί στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης του ηλεκτρονικού συστήματος «ΑΤΛΑΣ» και έτσι – όπως όλοι οι ασφαλισμένοι της χώρας μας – δεν θα χρειαστεί να απευθυνθούν στον ΟΑΕΕ για θεώρηση των βιβλιαρίων τους, καθώς όλοι οι αρμόδιοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας στους οποίους μπορούν να αποταθούν έχουν τη δυνατότητα ανάκτησης της ηλεκτρονικής θεώρησης.

Όπως δήλωσε και ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης:

«Ενισχύουμε το δίχτυ κοινωνικής προστασίας για τους αδύναμους συμπολίτες που έχουν πληγεί περισσότερο από τις επιπτώσεις της κρίσης, παρέχοντας πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, στοχευμένα και αποτελεσματικά, σε κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες και τις οικογένειες τους που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα».

Εντός της ερχόμενης εβδομάδας οι 65.835 ασφαλισμένοι οφειλέτες θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν το δικτυακό τόπο της ΗΔΙΚΑ (www.idika.gr) και να ενημερώνονται για την καταχώρηση της ασφαλιστικής τους ικανότητας στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης.

http://www.aftodioikisi.gr/, 21/8/2014