Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Περί Παιδικών σταθμών ο λόγος



Ημερολόγιο/ Χαλάνδρι 10-3-2015

Σεπτέμβριος 2014: Το σχολικό έτος ξεκινά και υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε βοηθητικό (καθαριότητα, μάγειρες) αλλά και σε εκπαιδευτικό προσωπικό (ποσοτικές και ποιοτικές)

Οκτώβριος 2014: Δημοσιεύεται η προκήρυξη για πρόσληψη συμβασιούχων( 4 παιδαγωγών και 8 βοηθητικό προσωπικό). Η διαδικασία ολοκληρώνεται αρχές Νοεμβρίου

Οι παιδικοί σταθμοί και οι εργαζόμενοι σ' αυτούς έχουν περάσει τους πιο δύσκολους μήνες της χρονιάς ( μήνες προσαρμογής παιδιών και γονιών) χωρίς το ανάλογο προσωπικό

Νοέμβριος 2014: Έρχονται οι συμβασιούχοι στο βοηθητικό προσωπικό. Μετά από παραιτήσεις, στεριώνουν τέλη Νοεμβρίου. Μια νηπιαγωγός αορίστου χρόνου παραιτείται( εγκαταλείπει μόνιμη θέση ) για να παρουσιαστεί σαν αναπληρώτρια σε δημόσιο νηπιαγωγείο.

Ενημερωνόμαστε για την πρόσληψη 5 μόνιμων παιδαγωγών από τον πίνακα του ΑΣΕΠ-ευτυχής συγκυρία- αλλά η διαδικασία πρόσληψης τους δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν τα τέλη Φεβρουαρίου

Οι 3 από τις 4 συμβασιούχους στο εκπαιδευτικό προσωπικό προσλαμβάνονται αλλά μετά από λίγο παραιτούνται για άλλους δήμους (λόγω διαμονής).
 Οι διαδικασίες για να κληθούν οι επόμενες εξαιρετικά αργές.

Δεκέμβριος 2014: Υποβάλλουν παραίτηση λόγω συνταξιοδότησης 2 επιπλέον παιδαγωγοί

Ιανουάριος 2015: Εκλογές. Τα πάντα παγώνουν. Η πρόσληψη 3 παιδαγωγών μεταφέρεται τέλη Μαρτίου

Φεβρουάριος 2015 Επιστρέφει 1 από άδεια ανατροφής.
Κάποια παιδιά αλλάζουν δασκάλες.

Μάρτιος 2015. Έχουμε διανύσει πάνω από τη μισή σχολική χρονιά με ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μόνο μία από τις 4 συμβασιούχες έχει αποδεχθεί και εργάζεται. Καμία πρόοδος στο θέμα των διορισμών καθώς στα υπουργεία δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί οι αρμόδιοι για υπογραφές.
Το προσωπικό εξουθενωμένο, καρδιοχτυπώντας καθημερινά για την ασφάλεια των παιδιών, αντιμέτωπο και με τις σοβαρές ελλείψεις στην κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή λόγω συσσωρευμένων χρόνιων εκκρεμοτήτων και λόγω <<καλλικρατικών>> γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, καταβάλλει καθημερινά προσπάθειες να παρέχει αγωγή, εκπαίδευση, φροντίδα
σε παιδιά που βρίσκονται σε κρίσιμο αναπτυξιακά στάδιο, καλούμενο ταυτόχρονα να διαχειριστεί τους ιδιαίτερα ευαίσθητους γονείς .
Η εικόνα αυτή παρατηρείται και σε άλλους δήμους.

Οι εργαζόμενοι λοιπόν στους παιδικούς σταθμούς βάζουν <<πλάτη>> καθημερινά και χρόνια τώρα προκειμένου να λειτουργούν ομαλά και <<οικονομικά>> οι παιδικοί σταθμοί χωρίς καμία υποστήριξη από την πολιτεία *
(απουσία ενιαίου σαφούς θεσμικού πλαισίου που υποστηρίζει τον δημόσιο παιδαγωγικό ρόλο του παιδικού σταθμού, επιμόρφωση προσωπικού, εποπτεία από το Υπουργείο Παιδείας.... με αποτέλεσμα οι παιδικοί σταθμοί να αντιμετωπίζονται άλλοτε σαν σχολεία, άλλοτε σαν προνοιακά ιδρύματα φύλαξης και να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν από τις εκάστοτε διοικήσεις των Δήμων ...).
* Βιώνουμε αντιθέτως απαξίωση, διάκριση και άνιση μεταχείριση.
Εξοντωτικό Ωράριο εργασίας : Οι παιδαγωγοί των παιδικών σταθμών (8 ώρες) εξαιρούνται από το μειωμένο διδακτικό ωράριο που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί του Υπουργείου παιδείας (4,30 ώρες) αλλά και οι παιδαγωγοί πανευρωπαϊκά. Δεν έχουν επίσης τον ανάλογο χρόνο διακοπών
Επίδομα θέσης ευθύνης: Οι προϊσταμένες των παιδικών σταθμών εξαιρούνται από το επίδομα θέσης ευθύνης που λαμβάνουν όλοι οι προϊστάμενοι τμημάτων ( ν.4024 άρθρο 18)
Προϊστάμενοι τμημάτων του Δήμου (250 EURO)
Προϊστάμενοι παιδικών σταθμών (100 EURO)

Θετικό σημείο: Η υποστήριξη του Κου Γερολυμάτου ο οποίος κατανοεί και συμμερίζεται τα προβλήματα των παιδικών σταθμών, αναγνωρίζει και εκτιμά το δύσκολο έργο των παιδαγωγών, αντιστέκεται στη λογική του ρουσφετιού και της λαϊκίστικης αντίληψης του στοιβάγματος νηπίων προκειμένου να <<εξυπηρετήσει>> και παλεύει στον κυκεώνα της γραφειοκρατίας να δώσει λύσεις.
Θέλουμε να πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι ο αγώνας θα φέρει αποτέλεσμα και οι λύσεις που θα προκύψουν θα στοχεύουν στο μέλλον και δεν θα στΟχεύουν το μέλλον.

Νατάσα Παπαδήμα
Νηπιαγωγός- Προϊσταμένη του Στ΄παιδικού σταθμού

Με εκτίμηση,
NΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΔΗΜΑ | natpapad@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου