Ο ΧΡΗΣΤΟΣ

ΑΞΙΑ

ΓΕΡΟΣ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ

Σάββατο 15 Μαΐου 2010

Η ΣΤΗΛΗ ΤΟΥ DRIVERNEWS.GR (επιμελείται ο Φίλιππος Αλβέρτος)

Chevrolet Spark


Την τελευταία φορά που η Chevrolet αποφάσισε

να φορέσει το ευρωπαϊκό της “κοστούμι”, λανσάροντας

στη δημοφιλέστερη

κατηγορία της ελληνικής -και όχι μόνο- αγοράς το Cruze χρειάστηκε

να ταξιδέψουμε μέχρι την Ισπανία. Εκεί γνωρίσαμε ένα αξιόλογο sedan, με μικρομεσαίες διαστάσεις και προηγμένα χαρακτηριστικά που έδειχνε ότι μπορεί να κάνει τη διαφορά για την κορεατική, με το αμερικανοφερμένο brand name, φίρμα. Για τη Chevrolet το Cruze αποτέλεσε μια δεύτερη αρχή ή αν προτιμάτε μια δεύτερη ευκαιρία για να αποδείξει ότι έχει τη δυνατότητα να ακολουθήσει τις εξελίξεις και πολύ περισσότερο

την πρόοδο που παρουσιάζουν οι ομοεθνείς ανταγωνιστές της. Συνέχεια αυτής της προσπάθειας αποτελεί και το Spark, ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν συμβιβάζεται με τις συμπαγείς διαστάσεις του, αλλά επενδύει στη φρεσκάδα και τη δυναμικότητα που αποπνέει ο αδιαμφισβήτητα ελκυστικός σχεδιασμός

του, αποκλειστικά πεντάθυρου, αμαξώματός του. Στην πραγματικότητα πρόκειται για το αυτοκίνητο που αντικαθιστά το δημοφιλέστατο -στη χώρα μας τουλάχιστον- Matiz, έστω και αν το... σπινθηροβόλο παρουσιαστικό του δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Ακόμη και αν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπορείς να διακρίνεις σχεδιαστικές ομοιότητες με το μεγαλύτερο

Aveo, τα μακρόσυρτα φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος αρκούν για να διαφοροποιήσουν τη συνολική

εικόνα του. Το ίδιο ισχύει και για τις εξωτερικές του διαστάσεις

που επίμονα σου υπενθυμίζουν ότι το Matiz ανήκει πια στο παρελθόν. Για την ακρίβεια το νέο “μικρό” της Chevrolet έχει αυξήσει το μήκος του κατά 14 εκατοστά σε σχέση με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, ενώ της τάξης των 10 εκατοστών είναι και η αύξηση στο πλάτος. Από την πλευρά του, ο πενταθέσιος

θάλαμος επιβατών έχει εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις γενναιόδωρες διαστάσεις του αμαξώματος, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση επαρκείς χώρους για τέσσερις

ενήλικες. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών παρέμεινε στα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, ξεκινώντας από τα 170 λίτρα και φτάνοντας με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 568. Δεν είναι, ωστόσο, μόνο οι χώροι στο εσωτερικό που έχουν προσαρμοστεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της κατηγορίας

αλλά και ο σχεδιασμός, που ακολουθεί με συνέπεια τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα

αποτελεί ο πίνακας οργάνων, που παραπέμπει περισσότερο

σε δίκυκλο παρά σε ένα συμβατικό τετράτροχο, κάνοντας πιο δύσκολη, απ΄ότι ίσως θα έπρεπε, την ανάγνωση

βασικών ενδείξεων. Κατά τ΄άλλα τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά ικανοποιούν με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους, χωρίς βέβαια να υπερβαίνουν τα συνήθη κατασκευαστικά δεδομένα

της κατηγορίας. Κάθε άλλο παρά φτωχός είναι, ωστόσο,

ο εξοπλισμός, προσφέροντας από την βασική έκδοση των 8.980 ευρώ, έξι αερόσακους, ABS με EBD, ηχοσύστημα, air condition και τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες. Μακριά από τους σχεδιαστικούς νεωτερισμούς που επιβάλλει το νέο, εξευρωπαϊσμένο προφίλ της φίρμας, το Spark καλείται να επιβεβαιώσει,

στην πράξη πια, τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά

του. Αφετηρία και για τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του “μικρού” Chevrolet αποτελούν δύο τετρακύλινδροι κινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων, με ισχύ 68 και 86 ίππων αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 5,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ και τα δύο μοτέρ πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων EU5, παράγοντας

119 γραμμάρια CO2/χλμ. Η διαφορά στην ισχύ και τη ροπή -13 ίπποι και 8 Nm ροπής χωρίζουν τις δύο εκδόσεις του Spark- προσφέρουν ένα σαφές προβάδισμα στην έκδοση των 1,2 λίτρων, η οποία κινείται με υποδειγματική ευκολία μέσα στην πόλη. Ακόμη και η αμφιλεγόμενη αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων δεν είναι ικανή να μετριάσει τις εντυπώσεις για το Spark, που ξαφνιάζει ευχάριστα κυρίως με τις δυνατότητες που του χαρίζουν οι καλορυθμισμένες αναρτήσεις

του.Στην υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα

κύλισης θα πρέπει να προσθέσουμε το ικανοποιητικό, σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης και τη φιλική, προς τον οδηγό, συμπεριφορά. Το Spark αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου χρόνου, ξεκινώντας στις εκδόσεις

των 995 κ.εκ. από τα 8.980 ευρώ και σε αυτές των 1.206 κ.εκ. από τα 10.988 ευρώ.

Μικρή βόμβα το Honda Type S!

Με την τεράστια πείρα της σε αγώνες, αλλά και στα υβριδικά οχήματα, η Honda δεν δυσκολεύεται να κατασκευάσει γρήγορα

και οικονομικά μοντέλα. Το “παραδοσιακό” Type S, μετά το προσφατο λίφτινγκ που υπέστη, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Πιο συγκεκριμένα, οι 140 ίπποι του κινητήρα 1,8 λίτρων επιταχύνουν πολύ γρήγορα (8,9´´), ενώ ο δείκτης της βενζίνης κατεβαίνει με πολύ αργούς ρυθμούς (6,4 l/100km). Δεν είναι καθόλου μικρό πράγμα, να οδηγείς ένα πανέμορφο και γρήγορo

GT, που χρειάζεται την ίδια βενζίνη με ένα... μίνι!

Η σφιχτότερη ανάρτηση και το ελαφρώς φαρδύτερο μετατρόχιο

αυξάνουν το ήδη καλό κράτημα του αυτοκινήτου και μειώνουν

τις κλίσεις, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικότατα. Το εξατάχυτο κιβώτιο έχει μεγάλη ακρίβεια και βοηθά στην οικονομία

καυσίμου. Οι θέσεις για δύο πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικές

και ο χώρος αποσκευών (485 λίτρα) παραπάνω από καλός για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

To ταξίδι σε αυτοκινητόδρομο σε βάζει στον πειρασμό να εξαντλήσεις

την ανώτατη ταχύτητα του Type S (205 χ.α.ω. !), αλλά η ποιότητα του ελληνικού

οδοστρώματος σε αποτρέπει. Πάντως,

και παρά την σκληρή ανάρτηση, το ταξίδι γίνεται διασκέδαση.

Με αυτά τα δεδομένα εμφάνισης, ταχύτητας και ασφάλειας, το κόστος κτήσης (λίγο πάνω από τις 21.000 ευρώ) δεν θεωρείται παράλογο, αφού το αυτοκίνητο αυτό προορίζεται

για όσους θέλουν να έχουν ποιότητα και χαρά στην γρήγορη οδήγηση...

Το Opel Astra στη λίστα

των φιναλίστ για τον τίτλο ‘Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2010’

Ένα χρόνο αφότου το Insignia ανακηρύχθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009, η Opel έχει την τιμή να συμμετέχει, με το νέο Astra, στη λίστα των φιναλίστ που θα κριθούν για το μεγαλύτερο

Ευρωπαϊκό αυτοκινητιστικό βραβείο.

Επτά φιναλίστ COTY επιλέχθηκαν

από συνολικά 33 μοντέλα που κυκλοφορούν για πρώτη φορά στην αγορά. Μία επίλεκτη επιτροπή από 59 καταξιωμένους

δημοσιογράφους του ειδικού τύπου, προερχόμενους από 23 Ευρωπαϊκές χώρες, θα ανακοινώσει το φετινό νικητή στις 30 Νοεμβρίου. Ο τίτλος ‘Αυτοκίνητο της Χρονιάς’ είναι μία περίοπτη διάκριση επειδή στέφει ένα μόνο νικητή.

Η κριτική επιτροπή ψήφισε βάσει κριτηρίων όπως σχεδίαση, άνεση, ασφάλεια, οικονομία, συμπεριφορά, επιδόσεις, λειτουργικότητα,

περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ικανοποίηση οδηγού και τιμή. Οι τεχνικές καινοτομίες και η σχέση αξίας/τιμής (value for money) είναι ιδιαίτερα σημαντικοί παράγοντες για το COTY και αποτελούν ισχυρό χαρτί της Opel. Η Opel έχει κατακτήσει τον τίτλο τρεις φορές από το 1964 που ξεκίνησε ο θεσμός. Η δεύτερη

γενιά Kadett κέρδισε το 1985, το Omega το 1987 και το Insignia το 2009.

Το νέο Opel Astra, που έκανε την πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ακολουθεί τα βήματα του Insignia, προάγοντας τη φιλοσοφία της Opel, η οποία συνδυάζει

τη Γερμανική ακρίβεια με τη δυναμικό σχεδίαση. Για πρώτη

φορά, καινοτόμες τεχνολογίες όπως προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός και κάμερα Opel Eye γίνονται προσιτές στην πιο δημοφιλή κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου.

Από τα τέλη Σεπτεμβρίου που άνοιξαν τα βιβλία παραγγελιών, περίπου 35.000 παραγγελίες έχουν ληφθεί για το Astra. Οι παραδόσεις

θα ξεκινήσουν στις αρχές Δεκεμβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου